Bekijk originele versie : Wisten jullie dat elke Marokkaan met Nederlandse nationaliteit altijd een...
Wisten jullie dat elke Marokkaan met Nederlandse nationaliteit altijd een dubbele nationaliteit heeft?
Het schijnt automatisch te gebeuren, daar de Marokkaanse overheid dit verlangd zodra de vader een Marokkaan blijkt te zijn.
Indien je van je Marokkaanse nationaliteit afwilt moet je eerst bij de ambassade een verklaring halen dat je er vanaf ziet.
Echter moet je wel eerst een Marokkaanse paspoort/card national hebben voordat je dat kan doen. (en hopen dat ze daaraan willen mee werken.... zomer vakanties in Marokko doorbrengen, kan weleens een hele lange pijnlijke vakantie worden)
Je zult denken waarom iemand hier over post.
Maar indien je een uittreksel ophaald of bij een antecedenten/screenings onderzoek in het Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) wordt gekeken zal ten alle tijden meteen te zien wat je afkomst is.
Zoals iedereen zou behoren te weten is de afkomst geen enkele indicatie voor je functioneren in de maatschappij of bij een werkgever.
Echter is niet elke persoon dusdanig ontwikkeld omdat concept te kunnen begrijpen.
Het is des te meer opmerkelijk dat men er nooit over is geïnformeerd.
Gezien het bovenstaande feiten betekend dit dat alle kinderen van VADERS (dus niet Moeders!!!!) met op papier de Marokkaanse nationaliteit, automatisch dus ook de Marokkaanse nationaliteit krijgen.
Naast dat dit een eenzijdige seksistische discriminerende regel is, is het ook minderwaardige houding richting Nederlandse staatsburgers die hierin niets te beslissen hebben.
Mijn conclusie is dan ook dat de Nederlandse overheid zelf structureel discrimineerd en dat elke uitspraak van de overheid over multiculturele samenleving met gelijkwaardige kansen gewoon een grote leugen is.
Mensen die weleens een formulier hebben ontvangen waarop hun verzocht werd om aan te geven wat de afkomst is van hun ouders en dit om principeële redenen niet hebben ingevuld (wat heeft het immers met jou als persoon van doen ?) zullen ongetwijfeld dergelijke vormen van discriminatie en stigmatisering niet kunnen waarderen.
Dat men voor derde generatie de dubbele nationaliteit wil verbieden is leuk en aardig, maar dan dient men wel eerst iedereen te informeren dat men geen Nederlander is, daar zij door de Nederlandse overheid al niet als dusdanig worden gezien.
Leuke quote: "In de formele beoordeling, beschouwen wij u wel uiteraard als een Nederlander" aldus een ambtenaar bij Ministerie van Binnenlandse zaken.
Alsof het dan ook nog eens nodig is dat de Nederlandse overheid exact weet wat je afkomst is..... of oordelen zij zelf nooit formeel?
Gaarne je mening..
Dit wist ik al....
Ik heb mijn neefje bij zijn geboorte aangemeld bij het stadhuis en daar kreeg ik dit te horen.
Ik wist dit niet.
Origineel gepost door SocialSkilled
Gezien het bovenstaande feiten betekend dit dat alle kinderen van VADERS (dus niet Moeders!!!!) met op papier de Marokkaanse nationaliteit, automatisch dus ook de Marokkaanse nationaliteit krijgen.
Naast dat dit een eenzijdige seksistische discriminerende regel is, is het ook minderwaardige houding richting Nederlandse staatsburgers die hierin niets te beslissen hebben.
Mijn conclusie is dan ook dat de Nederlandse overheid zelf structureel discrimineerd en dat elke uitspraak van de overheid over multiculturele samenleving met gelijkwaardige kansen gewoon een grote leugen is.
Maar hoe kom je tot de conclusie dat de schuld bij de Nederlandse overheid ligt? Die bedenken toch niet dat je met een vader met Marokkaanse nationaliteit als je hier geboren wordt, ook zelf nog de Marokkaanse nationaliteit erbij krijgt? Dat is dan toch een regel van Marokaanse bodem? De Nederlandse overheid verstrekt toch alleen de Nederlandse nationaliteit aan de hier geborenen en woonachtigen?
Wisten jullie dat elke Marokkaan met Nederlandse nationaliteit altijd een dubbele nationaliteit heeft?
Het schijnt automatisch te gebeuren, daar de Marokkaanse overheid dit verlangd zodra de vader een Marokkaan blijkt te zijn.
Indien je van je Marokkaanse nationaliteit afwilt moet je eerst bij de ambassade een verklaring halen dat je er vanaf ziet.
Echter moet je wel eerst een Marokkaanse paspoort/card national hebben voordat je dat kan doen. (en hopen dat ze daaraan willen mee werken.... zomer vakanties in Marokko doorbrengen, kan weleens een hele lange pijnlijke vakantie worden)
Maar indien je een uittreksel ophaald of bij een antecedenten/screenings onderzoek in het Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) wordt gekeken zal ten alle tijden meteen te zien wat je afkomst is.
Zoals iedereen zou behoren te weten is de afkomst geen enkele indicatie voor je functioneren in de maatschappij of bij een werkgever.
Echter is niet elke persoon dusdanig ontwikkeld omdat concept te kunnen begrijpen.
Mensen die weleens een formulier hebben ontvangen waarop hun verzocht werd om aan te geven wat de afkomst is van hun ouders en dit om principeële redenen niet hebben ingevuld (wat heeft het immers met jou als persoon van doen ?) zullen ongetwijfeld dergelijke vormen van discriminatie en stigmatisering niet kunnen waarderen.
Dat men voor derde generatie de dubbele nationaliteit wil verbieden is leuk en aardig, maar dan dient men wel eerst iedereen te informeren dat men geen Nederlander is, daar zij door de Nederlandse overheid al niet als dusdanig worden gezien.
Leuke quote: "In de formele beoordeling, beschouwen wij u wel uiteraard als een Nederlander" aldus een ambtenaar bij Ministerie van Binnenlandse zaken.
Alsof het dan ook nog eens nodig is dat de Nederlandse overheid exact weet wat je afkomst is..... of oordelen zij zelf nooit formeel?
Gaarne je mening.
Ja, Argentinië ook. Al doet toekomstige prinses van Nederland daar niet aan mee. Toen ik dit haalde als voorbeeld bij onze kruisvaarder, kwam hij met een opmerking over vlagjes waaien..
Gegroet,
Gaarne je mening. Dus als de vader Nederlands is
en de moeder Marokkaans
ben je geen marokkaan(se) :confused:
GRAAG EEN ANTWOORD ALS IEMAND HET WEET .
Origineel gepost door a3ir
Dus als de vader Nederlands is
en de moeder Marokkaans
ben je geen marokkaan(se) :confused:
GRAAG EEN ANTWOORD ALS IEMAND HET WEET .
De Marokkaanse nationaliteit wordt ontleend aan de Marokkaanse vader en als er geen wettige bekende vader is aan de Marokkaanse moeder.
Als de vader een (autochtone) Nederlander is, dan krijgt het kind alleen de Marokkaanse nationaliteit indien er sprake is van een wettig huwelijk naar Marokkaans familierecht (Mudawannah) en betrokkene zich heeft bekeerd tot de Islam.
Wie weet dat nou niet, het staat dee laatste tijd bijna iedere dag in de krant :)
Als bij Maxima de formele wet- en regelgeving was gehanteerd had zij nooit een MVV noch -later- een VTV gekregen.
Daar Alexander o.a. niet aan zijn de duurzame inkomstenvereiste zou kunnen voldoen.
Ook is het belachelijk dat zij zomaar haar Nederlandse paspoort en nationaliteit kreeg.
Heb ooit eens een verslag gelezen van wat er allemaal niet aan deugde, maar kennelijk is het gelijkheidsbeginsel niet van toepassing op sommigen in dit land.
Iedereen in Nederland is gelijk, alleen de een is meer gelijk dan de ander :D
Het is de Nederlandse overheid die zonder overleg, zonder enige controle, zonder je te informeren die nationaliteit kado doet in je GBA administratie.
Hiermee absoluut niet suggererend dat Nederlandse gemeenten nieuwe inschrijvingen bij de burgerlijke stand zou moeten toetsen bij buitenlandse overheden.
Maar het op zijn minst informeren bij de ouders dan wel in een
later stadium bij het individu zelf lijkt mij op zijn minst wel gepast.
Hoe kan het zo zijn dat de Nederlandse autoriteiten je automatisch iets toekennen, terwijl zij zeker niet de partij zijn die je de Marokkaanse nationaliteit kunnen geven.
Hiervoor moet je geboorte wel zijn aangegeven zijn bij het consolaat/ambassade of via een andere formele weg bij de Marokkaanse autoriteiten.
Het hoort bij de taak van de ambtenaar van de burgerlijke stand bij een geboorte-aangifte de desbetreffende nationaliteitswetgeving van beide ouders erop na te slaan.
Bij de meeste gevallen is dit makkelijk toe te passen aangezien de meeste landen de nationaliteit toekennen op grond van het afstammingsbeginsel, je krijgt de nationaliteit die je ouders hebben.
Bij enkele landen, zoals Portugal , wordt de nationaliteit alleen toegekend na registratie bij het Portugese consulaat of ambassade.
In dat geval wordt bij een aangifte van een kindje geboren uit Portugese ouders, in de GBA de nationaliteit "onbekend" ingeschreven.
Als de ouders terugkeren bij de ambtenaar van de burgerlijke stand of GBA met een nationaliteitsverklaring van de Portugese autoriteiten wordt de nationaliteit gewijzigd in de GBA.
Daar Alexander o.a. niet aan zijn de duurzame inkomstenvereiste zou kunnen voldoen.
Dat betwijfel ik ten zeerste :D
Ik heb echt geen medelijden met het saldo van zijn bankrekening.
Dat is juist het leuke.
De hoeveelheid geld/vermogen is van ondergeschikt belang.
Het gaat erom dat het duurzaam is en dat je 12 maanden (zolang vergunning loopt) je vrouw kan onderhouden.
Die duurzaamheid kan hij niet garanderen daar hij een uitkering ontvangt.
Ik kan je verzekeren dat iedere marokkaan die zijn/haar partner ruimschoots van de maandelijkse rente kan onderhouden een verblijfs vergunning voor de partner kan ophalen... ...Alleen dan wordt het vermogen wel bekend en zal der ook belasting moeten worden betaald :D
Dus de ouders wordt niets gevraagd?
Lijkt me een duidelijk voorbeeld van machtsmisbruik.
Des ondanks bevinden wij ons hier in Nederland.
Een buitenlandse autoriteiten kunnen en mogen niet bepalen welke nationaliteit iemand met een Nederlandse nationaliteit
heeft of aan zijn kinderen wenst te geven.
Maar als de ouders de Nederlandse nationaliteit hebben, dan is het toch van den zotte indien men een aparte vermelding "onbekend" erbij zetten ?
Dat je terug komt met een nationaliteitsverklaring en hierna in de GBA met Nederlanse + Portugees wordt ingeschreven lijkt me voor de handliggend.
Maar dat een ambtenaar zonder enige grondslag de aanname maakt dat je de Marokkaanse nationaliteit hebt is krommer als een spijker.
Hoe wil je spreken over intregratie indien je op papier al deze onderscheid maakt ?
Het is wel handiger voor de mensen, anders moeten ze eerst een papiertje gaan halen bij een ambassade en weer terug.
Maar het is toch logisch dat in het geval van de Marokkaanse nationaliteitswetgeving waarin is bepaald dat bij een Marokkaanse vader het kind ook die nationaliteit krijgt, om dat te registreren in de GBA.
De ouders moeten zich identificeren en als ze allebei een Marokkaans paspoort hebben en beide ingeschreven staan in de GBA met de Marokkaanse nationaliteit om dat meteen voor het kind te registreren i.p.v. ze naar het Marokkaanse consulaat te sturen.
Je weet hoe het gaat daar, 333 kopietjes maken, een dag verlof opnemen, moet je weer betalen voor een of ander flutverklarinkje enz.
Het kan wel geregeld worden op de Portugese manier, maar daarvoor zal eerst de Marokkaanse nationaliteitswetgeving aangepast moeten worden.
PS. Leuke en informatieve topic. Werd tijd :D ;)
En daar zit het hem nu juist in, het gaat om mensen die voor de geboorte al de Nederlandse nationaliteit hadden.
Het zou toch normaal zijn dat men er naar informeert of dat men iemand benaderd zodra hij meerderjarig wordt zodat hij tenminste weet wat er administratief over hem is vastgelegd en zijn beslissing/mening erover kenbaar kan maken.
Je beschrijft de Marokkaanse methode.
Waarbij academisch opgeleiden bloed serieus kijkend een A4 dusdanig klein vouwen zodat ze er kleine kladblaadjes van kunnen maken, door langs een lineaal deze af te scheuren (hierbij uiterst geconcentreerd en serieus kijkend uiteraard) en hierop je volgnummer of andere wetenwaardigheden op schrijven.
Of dat deze zelfde individu een stempel met ingebouwde stempel kussen, eerst op een -externe- stempel kussen drukt om vervolgens te stempelen.....
Of dat ze doen alsof ze telefoneren terwijl de draad gewoon los op de grond hangt.....
Ik vraag me weleens af....... wat "Look smart" in Marokko en daaraan gelieerde burelen betekend....
Mr. Bean zou een hoge functie kunnen krijgen.
Thanks, het is een dood zooitje geworden in MJA, mensen die het levendig hielden zijn vaak gebanned of soms afgehaakt.
Je zult publiek van verschillende pluimage moeten hebben om het gezellig te houden, ander kakelt iedereen elkaar na en zul je geen internet meer nodig hebben..... slechts consensus over het gekrakeel, dit verwerken in een boek en middels indroctinatie je kinderen opleggen, zodat volgende generaties behoud worden van dialogen en andere afleidende zaken.
Verder hekel ik persoonlijk de eenzijdige negatieve berichtgeving, daar het in geen enkele opzicht mijn wereld laat zien.
"En daar zit het hem nu juist in, het gaat om mensen die voor de geboorte al de Nederlandse nationaliteit hadden.
Het zou toch normaal zijn dat men er naar informeert of dat men iemand benaderd zodra hij meerderjarig wordt zodat hij tenminste weet wat er administratief over hem is vastgelegd en zijn beslissing/mening erover kenbaar kan maken .""
Ik weet dat bij alle vestigingen vanuit het buitenland, betrokkene een gratis persoonslijst (soort van uittreksel uit de GBA met al je gegevens) krijgt toegezonden ter controle van de gegevens die de gemeente heeft geregistreerd over deze persoon.
Naam, geboortedata, nationaliteit, adressen, huwelijken enz.
Mocht er iets niet kloppen dat kan betrokkene dit laten corrigeren.
Als het goed is gebeurt dit ook bij een aangifte van een pas geboren kind.
Na de inschrijving krijgen de ouders een persoonslijst mee van het kind.
Maar ik weet niet precies of je dit bedoelt.
"Je beschrijft de Marokkaanse methode.
Waarbij academisch opgeleiden bloed serieus kijkend een A4 dusdanig klein vouwen zodat ze er kleine kladblaadjes van kunnen maken, door langs een lineaal deze af te scheuren (hierbij uiterst geconcentreerd en serieus kijkend uiteraard) en hierop je volgnummer of andere wetenwaardigheden op schrijven.
Of dat deze zelfde individu een stempel met ingebouwde stempel kussen, eerst op een -externe- stempel kussen drukt om vervolgens te stempelen.....
Of dat ze doen alsof ze telefoneren terwijl de draad gewoon los op de grond hangt.....
Ik vraag me weleens af....... wat "Look smart" in Marokko en daaraan gelieerde burelen betekend....
Mr. Bean zou een hoge functie kunnen krijgen ." Hahahahaha..... :lol: :lol:
Ik kom niet meer bij.
Een betere beschrijving heb ik nog niet gezien :D
"Thanks, het is een dood zooitje geworden in MJA, mensen die het levendig hielden zijn vaak gebanned of soms afgehaakt.
Je zult publiek van verschillende pluimage moeten hebben om het gezellig te houden, ander kakelt iedereen elkaar na en zul je geen internet meer nodig hebben..... slechts consensus over het gekrakeel, dit verwerken in een boek en middels indroctinatie je kinderen opleggen, zodat volgende generaties behoud worden van dialogen en andere afleidende zaken.
Verder hekel ik persoonlijk de eenzijdige negatieve berichtgeving, daar het in geen enkele opzicht mijn wereld laat zien "
U neemt de woorden uit mijn mond.
Mooi en wijs gesproken ;)
Wordt dit standaard aan elk kind uitgereikt ?
Ik ben weleens met vrienden mee geweest om een kind in te schrijven maar zij hebben nog nooit iets in handen gedrukt gekregen.
Al helemaal al geen uitdraai met alle gegevens.
Tevens heb ik nog nooit van de gemeente iets gezien waarop dit specifieke detail te vinden was.
Overigens heb je 2 soorten GBA uitreksel 1 voor examens (e.d.) zonder nationaliteit(en) en 1 voor (o.a.) IND toepassingen met nationaliteit(en).
Schiet niet in de lach zodra je zo iets voor je ogen ziet afspelen, ze begrijpen niet dat je ze aan het uitlachen bent. (je kunt het proberen uit te leggen.... maar na 6 jaar studie waarin je geleerd is hoe je een papiertje langs lineaal kunt afscheuren, is het maar de vraag of ze de humor er van in zien)
Helaas heb je enige bagage nodig om het te begrijpen, misschien dat er een toelatingseis moet komen voor deze website.....
Naar mijn weten krijgt iedereen die voor de eerst in een GBA van een gemeente wordt ingeschreven een kosteloze persoonslijst.
Ik zal het maandag even navragen bij mij collega van de burgerlijke stand. Ikzelf doe alleen inschrijvingen vanuit het buitenland en die krijgen zeker een persoonslijst opgestuurd.
Er zijn trouwens verschillende soorten uittreksels van de GBA.
Wat er op komt te staan hangt af van waar je het voor nodig hebt.
Ik zelf zit de laatste tijd te denken aan film-scenario voor een slapstick-comedy over een soort van "A day at the office" gesitueerd aan de Vondelstraat 65/67 te Amsterdam :D
Een inburgeringscursusje voor dit forum misschien ?
:D
Origineel gepost door grendel
Naar mijn weten krijgt iedereen die voor de eerst in een GBA van een gemeente wordt ingeschreven een kosteloze persoonslijst.
Ik zal het maandag even navragen bij mij collega van de burgerlijke stand. Ikzelf doe alleen inschrijvingen vanuit het buitenland en die krijgen zeker een persoonslijst opgestuurd.
Er zijn trouwens verschillende soorten uittreksels van de GBA.
Wat er op komt te staan hangt af van waar je het voor nodig hebt.
Ik zelf zit de laatste tijd te denken aan film-scenario voor een slapstick-comedy over een soort van "A day at the office" gesitueerd aan de Vondelstraat 65/67 te Amsterdam :D
Een inburgeringscursusje voor dit forum misschien ?
:D
Dat wil ik wel eens zien :hihi: ik probeer mij voorstellen hoe dat daar gaat ;). Ik wil het schrijf pappier wel sponseren
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.