Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Even een vraagje betreft anasheed

LZN
04-06-2004, 12:16

Salaam Alaikoem, Ik wil graag een anasheed band insjaAllah op mijn bruiloft, maar als ik het goed begrijp, gebruiken ook zij verschillende instrumenten, klopt dit? gezien het feit alleen de handtrom toegestaan is, hoe zit dat eigenlijk en wie kent er een band die alleen een handtrom gebruikt...ik bedoel anders zou het toch niet kloppen, lofzang over Allah Soebhanawatahalla en Mohamed Vrede zij met hem en verboden instrumenten??? :confused: kan iemand me vertellen hoe dit zit? djazakAllahoegairan Salaam Alaikoem.

Mysticalia
04-06-2004, 12:50
handtrom: bendir?? zoja, ik ken enkel anasheed groepjes die bendir gebruiken.

Khalileo
04-06-2004, 15:57
Salam Majidah, Masha allah. Allah ikemmel bigeer! Wat betreft anasheed.. Ik ken een goeie anasheed groep, mocht je info erover willen kun je me mailen (artizaned@hotmail.com). Wat betreft elbendir enz .. De meeste groepen die ik ken gebruiken ook voornamelijk bendir er zijn er wel een aantal bij die ook andere instrumenten gebruiken, maar of dat haram of halal is daar durf ik niets over te zeggen, puur omdat ik daar niet bevoegd voor ben. Ik raad je aan om dit bij een imam of een andere geleerde te informeren. Al met al wens ik je veel succes met je bruiloft en je verdere huwelijksleven.. Salam. Khalil

Mysticalia
04-06-2004, 16:00
) Origineel gepost door Majidah ja? en alleen de bendir? zonder andere instrumenten??? En een darbouka (is toch ook een handtrom niet? :confused: ) en verder heb ik nooit andere instrumenten meegemaakt met anasheed groepjes. Wel met anasheed casetten. Dan hoor je vaak ook fluit en synthesiser. :D Geef mij maar a capella :o :belgie:

islamparel
20-06-2004, 17:52

salaam, De enige instrument wat toegestaan is door de profeet vzmh is de daff...er zijn inderdaad vele anasheed bands die ook een darboeka gebruiken....wat je kunt doen is verschillende ansheedbands benaderen en vragen of ze op je bruiloft alleen maar de daff als instrument gebruiken...jy betaalt ze dus jou wens is hen bevel... inshallah vind je iets.. asalaam aleekoem wr wb

Ra7ma_fi_Eldien
20-06-2004, 21:12
Origineel gepost door Khalileo Salam Majidah, Masha allah. Allah ikemmel bigeer! Wat betreft anasheed.. Ik ken een goeie anasheed groep, mocht je info erover willen kun je me mailen (artizaned@hotmail.com). Wat betreft elbendir enz .. De meeste groepen die ik ken gebruiken ook voornamelijk bendir er zijn er wel een aantal bij die ook andere instrumenten gebruiken, maar of dat haram of halal is daar durf ik niets over te zeggen, puur omdat ik daar niet bevoegd voor ben. Ik raad je aan om dit bij een imam of een andere geleerde te informeren. Al met al wens ik je veel succes met je bruiloft en je verdere huwelijksleven.. Salam. Khalil Salaam Allaykoem Warahmatoe Allah Kun jij me meer informeren naar Anasheeds groepen die jij kent die alleen Bendir gebruiken. Ik heb het namelijk ook insha Allah binnenkort nodig jazaakAllahogayrin Wa Salaam Allaykoem

Umm_Rayaan
08-07-2004, 21:24
up salaam alikoem heb de zelfde probleeem