Bekijk volle/desktop versie : De wetenschap.



Pagina's : [1] 2

04-06-2004, 02:47

Citaat door FICHAA:
Ik wil 't kort houden, want ik kan niet voorzien hoe ver men hierover kan peinzen ed....

~|~
..#..


Wat denkt/vindt men: hebben de dinosaurussen ooit bestaan & zoja, wat betekent dit voor de mensheid dan?




OK


Brandt u maar los...
.

04-06-2004, 22:12



Citaat:
Origineel gepost door FICHAA
Ik wil 't kort houden, want ik kan niet voorzien hoe ver men hierover kan peinzen ed....

[b]~|~
..#..


Wat denkt/vindt men: hebben de dinosaurussen ooit bestaan & zoja, wat betekent dit voor de mensheid dan?




OK


Brandt u maar los... [/B]
Ik geloof dat dinosaurussen hebben bestaan.
Wat ze hebben betekend voor de mensheid is een stuk gecompliceerder.
De belangrijkste bijdrage is wellicht het onderzoek hoe in korte tijd het leven op aarde was uitgestorven, met het oog gericht op het heden en de toekomst.

05-06-2004, 19:37
Als we ons wenden tot de Islam, ben ik genoodzaakt om mijn schouders op te halen, daar ik het antwoord niet weet.

In hoeverre ik verstand heb van de Qu'ran, ben ik nog nooit Soera tegengekomen over dinosaurussen.
Dit kan drie redenen hebben: Of ze hebben nooit bestaan, of ze waren écht uitgestorven voor de komst van de Islam of ik ben gewoon kippig en heb er overheen gelezen.

Uw mening gebaseerd op religie?

05-06-2004, 22:30
Dat dinosaurussen hebben bestaan en dat ze nog steeds vindbaar zijn overtuigt een zekere natuurkundig walvis.

06-06-2004, 00:19


Ik weet niet of dinosaurussen bestaan hebben. Maar je wordt wel aan het denken zet als een archeoloog weer eens een bot vindt dat van een dinosaurus zou moeten zijn.Ik weet het allemaal niet, laat staan wat het voor de mens betekent heeft.

Allah heeft de dingen op de wereld geschapen, maar of de dino's er tussen zaten?

06-06-2004, 17:47
Heel de evolutie is nooit bewezen.

05-07-2005, 10:19
Ik weet het niet. In de Bijbel staat dat God de aarde schiep, en dat het 5 dagen duurde, en dat hij daarna (op de 6e dag)de mens schiep. Je zou kunnen zegeen dat die mensen toen een beetje verknipt waren en inplaats van 1 dag 15 miljoen jaar bedoelen. Dan leefden de dinorauria natuurlijk niet meer op de zesde dag. Ik vind het best wel slim van Mohammed dat ie er geen scheppingsverhaal heeft ingezet. Nu zitten christelijke mensen steeds te kibbelen of de dinosauriers of het scheppingsverhaal moet worden verteld tijdens biologie. het is maar moeilijk.

05-07-2005, 16:44
dino's bestaan. en adam en eva zijn 30 meter

05-07-2005, 17:07
Adam en Eva leven niet meer, en dino's bestaan niet, het is nog maar de vraag of ze hebben bestaan. Ze zijn nu zo dood als Adam en Eva.

05-07-2005, 18:13

Citaat door kipputjuh:
Adam en Eva leven niet meer, en dino's bestaan niet, het is nog maar de vraag of ze hebben bestaan. Ze zijn nu zo dood als Adam en Eva.
Dat er grote dieren hebben bestaan...bewijzen toch wel de bottenvondsten.

Dat ze dood zijn mmmm misschien niet allemaal....onder water zijn er nog heeel veel dieren niet bekeken


Maar mijn vraag(die vind ik veel en veel dingerderrrr) Dat is wie is in drie hemelsnaam KIPPUTJUH?

Die oude onderwerpen uit de sloot(m.nl put) aan het halen is.....?





O...ja Ps. hoe kom je er eigenlijk...die topic's zitten toch in het archief?

05-07-2005, 19:53

Citaat door kipputjuh:
Adam en Eva leven niet meer, en dino's bestaan niet, het is nog maar de vraag of ze hebben bestaan. Ze zijn nu zo dood als Adam en Eva.
als ze nooit hebben bestaan, wat zijn dan die skeletten in het museum dan?

06-07-2005, 13:22
Hte begrip dino's is heel breed. Ik zie dino's niet alleen als museumvondsten, maar ook als de wezens op de kaart in t biologie lokaal. Kleine organisten, de pre-dino's zag maar. Je weet niet hoe en wat ze waren, dus hoe weet je dan dat ze bestonden? Ik vind iets of iemand kennen toch ook niet de naam weten?

voor gaviel: ik ben een nederlands meisje, die erg geintereseerd is in Marokko, en in wetenschap. Dus toen ik zo ergens wetenschap zag staan, doe ik klik, en ben ik hier!

06-07-2005, 15:26



Citaat door kipputjuh:
Hte begrip dino's is heel breed. Ik zie dino's niet alleen als museumvondsten, maar ook als de wezens op de kaart in t biologie lokaal. Kleine organisten, de pre-dino's zag maar. Je weet niet hoe en wat ze waren, dus hoe weet je dan dat ze bestonden? Ik vind iets of iemand kennen toch ook niet de naam weten?

voor gaviel: ik ben een nederlands meisje, die erg geintereseerd is in Marokko, en in wetenschap. Dus toen ik zo ergens wetenschap zag staan, doe ik klik, en ben ik hier!
omdat er skeletten zijn gevonden.! er zijn talloze bewijzen dat er dino's hebben bestaan in al zijn vormen van groot tot klein. we weten dus wel hoe en wat ze waren, we hebben namelijk hun overblijfselen gevonden.

als je een skelet ziet van een mens ga je toch ook niet zeggen dat hij/zij niet bestaan heeft omdat je haar/zijn naam niet weet??

07-07-2005, 14:09
Tja, dat vind ik zo moeilijk dus...Aan de ene kant ben ik christelijk, en geloof ik in Adam en Eva, maar aan de andere kant...Veel skeletten van dino's zijn gevonden dus tja... Ik had het over de mini dino's uit de tijdsperoide voor Jura en Krijt, waar de dino's uit zijn gevonden. Zijn ze zo ontstaan, of heeft God die dino's geschapen...Verwarrend. Ik zei dus al, slim van Mohammed dat ie gen scheppingsverhaal in de Koran heeft gezet..

07-07-2005, 16:02
Huh, vertel eens wat je bedoelt? Ben je het nau eens met dino's, met de bijbel of geloof je gewoon in Mohammed?

Pagina's : [1] 2