Bekijk originele versie : Jaloezie vreet liefde
Koranvers (soura 2:25)
..... en zij zullen daar reine echtgenotes hebben en zij zullen daar voor altijd verblijven......
Hadith van de Profeet
Er zijn twee soortes jaloesrheid waarvan Allah wel of niet houdt. De jaloersheid waarvan Allah oudt is de jaloersheid van de twijfel, anders houdt Allah er niet van. (Overgeleverd door Al-Hakim en Ibn HIbban)
OP EEN DAG STOND DE PROFEET TIJDENS DE NACHT OP. HIJ GING WEG OM DE BEGRAAFPRAATS VAN BAQI TEBEZOEKEN. IN DE OCHTEND KWAM HIJ AISHA TEGEN DIE ERGE HOOFDPIJN HAD, EN ZEI : O MIJN HOOFD! DE PROFEET DIE WAT TEGENZIN BIJ ZICHZELF VOELDE OPKOEMN ZEI: BIJ ALLAH IK BEN DEGENE DIE HOOFDPIJN HEEFT. TOEN ZE WEER KREUNDE AAIDE HIJ HAAR EN ZEI: WAT IS ERMIS AAN ALS JIJ VOOR MIJ STERFT EN IK DOE JE HET LIJKKLEED AAN, BID VOOR JE LICHAAM EN BEGRAAF JE! AISHA SCHREEUWDE HET UIT VAN JALOEZIE. WAS HET MAAR HET EINDE VAN EEN ANDER DAN IK. IK DENK DAT JE NAAR MIJN HUIS ZOU TERUGKEREN NADAT IK OVERLEDEN BEN EN DE LIEFDE MET JE VROUWEN ZOU BEDRIJVEN. DAAROP GLIMLACHTE DE PROFEET EN VOELDE EEN SOORT OPLUCHTING.
(OVERGELEVERD DOOR AL-HAKIM)
Ik begrijp het verhaal wel(jaaah, ik heb gelezen) maar de 'soorten' twijfel niet...
soort 1
gezonde jaloezie op bijv je partner
soort 2
jaloezie wat je relatie kapot kan maken.. bijv wantrouwen om niks
maryam87
03-06-2004, 22:46
eehmm....ik begrijp het verhaal niet echt
en jaa ik heb het verhaal gelezen,
misschien wel 5 x of meer
Heb ik altijd een 'lieve' hadith gevonden
Origineel gepost door Mouny
soort 1
soort 2
nou begrijp ik het(je legt ook zo fantastisch uit)...
je weet wat ze zeggen(ik wel in ieder geval): wie liefheeft, is jaloers(zoiets..)
Ik ben niet goed in uit leggen.. solly.. maar je weet toch wel wat ikbedoel?
..Wij zitten op 1 lijn...
Origineel gepost door Benkiro
..Wij zitten op 1 lijn...
:giechel:
:D daarom zei ik da ook ;)
soort 1
soort 2
deze 2e soort heeft mijn relatie met mijn verloofde verwoest, mijn leven is een hel geworden.. en ben helemaal ten einde raad
Origineel gepost door Damelza
deze 2e soort heeft mijn relatie met mijn verloofde verwoest, mijn leven is een hel geworden.. en ben helemaal ten einde raad
de mijne ook, en heb meer spijt dan dat ik ooit gehad heb ik me leven
de mijne ook, en heb meer spijt dan dat ik ooit gehad heb ik me leven
mag ik vragen waar je spijt van heb?
HEEEE, wij willen ook meelezen...
Origineel gepost door Benkiro
HEEEE, wij willen ook meelezen...
:D sommige dingen zijn voor onze Marokanen teveeel ... roedels je weet!!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.