Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kassablanka

Pagina's : [1] 2

MrEsco
21-11-2002, 12:33

Dag mensjes... Belgie is weer een stap dichter bij het accepteren dat zij ook een multi-cultiland zijn... Dat bewijzen ze door een de film te maken die KassaBlanka heet... Conterversieel? Lees de synopsis... "De Van Loocks en de Fawzi's wonen op dezelfde etage van een sociaal flatgebouw in de fictieve volkswijk die wat lacherig Kassablanka genoemd wordt en worden beïnvloed door foute ideologieën, de ene door populistisch-racistisch extreem-rechts, de andere door de nieuwe politieke islam. Wout, de sympathieke, negentienjarige zoon van een racistische Vlaams-nationalist, begint wat met zijn mooi en intelligent buurmeisje Leilah, een zeventienjarige moslima. Beide jongeren proberen elk op hun eigenwijze manier vanonder het juk van een verstikkende en betuttelende familie uit te komen. Toch wordt Kassablanka geenszins een grauwe documentaristische prent. Integendeel: de talrijke kleurrijke figuren, zowel allochtoon als autochtoon, zorgen via typisch Antwerpse dialogen, die allerminst politiek correct zijn, vaak voor bizarre en grappige situaties. De personages worstelen ieder op hun eigen manier met het bepalen van hun nieuwe identiteit in een veranderende samenleving, soms op harde en gewelddadige wijze, maar vaak draait het uit op hilarische toestanden." Wie gaat er allemaal mee kijken? Maken er een uitstapje van... MrEsco

miss_berkania
21-11-2002, 14:00
is dit een film die komt of zo wat is dit dan lijkt me een leuke verhaal, ben gek op films en serie waar marokanen in voorkomen

miss_berkania
21-11-2002, 14:03
WANNEER GEEF JE NOU ANTWOORD

MrEsco
21-11-2002, 14:11
Het is een belgische productie, momenteel draait hij nu nog alleen in Belgie... Antwerpen... Iedereen op de trein... film bekijken... Iftar en daarna iedereen de trein weer op MrEsco

NA3_NA3
21-11-2002, 19:41

JA IK ZAG HET GISTEREN OP IN EEN BELGISCH PROGRAMMA! HET LIJKT ME WEL EEN LEUKE FILM, MAAR DIE ACTRICE KREEEG VEEL KRITIEK HEB IK GEHOORD

masria
21-11-2002, 21:44
hey als ze echt plat vlaams praten.... IS ER DAN ONDERTITELING? hahaha

Morgaine
21-11-2002, 22:28
http://www.studioskoop.be/programmatie/foto/KASSABLANKA.jpg Twee hoofdpersonen uit Kassablanka

Silmami
22-11-2002, 01:55
Origineel gepost door MrEsco Dag mensjes... Belgie is weer een stap dichter bij het accepteren dat zij ook een multi-cultiland zijn... Dat bewijzen ze door een de film te maken die KassaBlanka heet... Conterversieel? Lees de synopsis... "De Van Loocks en de Fawzi's wonen op dezelfde etage van een sociaal flatgebouw in de fictieve volkswijk die wat lacherig Kassablanka genoemd wordt en worden beïnvloed door foute ideologieën, de ene door populistisch-racistisch extreem-rechts, de andere door de nieuwe politieke islam. Wout, de sympathieke, negentienjarige zoon van een racistische Vlaams-nationalist, begint wat met zijn mooi en intelligent buurmeisje Leilah, een zeventienjarige moslima. Beide jongeren proberen elk op hun eigenwijze manier vanonder het juk van een verstikkende en betuttelende familie uit te komen. Toch wordt Kassablanka geenszins een grauwe documentaristische prent. Integendeel: de talrijke kleurrijke figuren, zowel allochtoon als autochtoon, zorgen via typisch Antwerpse dialogen, die allerminst politiek correct zijn, vaak voor bizarre en grappige situaties. De personages worstelen ieder op hun eigen manier met het bepalen van hun nieuwe identiteit in een veranderende samenleving, soms op harde en gewelddadige wijze, maar vaak draait het uit op hilarische toestanden." Wie gaat er allemaal mee kijken? Maken er een uitstapje van... MrEsco sorry dat ik het moet zeggen maar ik vind het een ontzettend belachelijke film. ze maken de moslims daar vierkant uit voor alles en nog wat. wat denken ze wel!!! ik kan geloven dat dat gebeurt maar dat is kan ook cultuurgericht zijn, ze geven daar een heel anders beeld van. hsoema 'lihoem. za'ma wa denken die wel. weet je wat die regisseur onlangs heeft gezegd: "islam en vlaams blok is het zelfde: ze zijn allebei achterlijk" mooi om te horen he!! zeker van zo'n debiel die niet eens weet wat islam inhoud. maar moehim ik vind die film gewoonweg belachelijk. dit is mijn mening hierover natuurlijk dus als jullie het erniet mee eens zijn ...

Silmami
22-11-2002, 02:11
ik wou hier nog een artikel over plaatsen die ik uit de krant heb gehaald maar ja weet niet juist hoe dat ik dat moet doen omdat het in mijn documenten staat

Junkie
22-11-2002, 10:13
Zo'n film trekt mij wel. Waarin de realiteit zo neergezet wordt dat het grappig is door de herkenbaarheid. Maar ja, dat Vlaams versta ik ook niet hoor. Ik wacht wel tot ie hier in Nederland op TV komt.

layla_moegroer
22-11-2002, 11:12
Origineel gepost door abdelsamad ja maar het marokkaanse ,meisje in de film wordt nu uitgemaakt in antwerpen en omstreken voor **** en verraadster.maar je zullen die film daar ook wel zien.beslama k heb dat gisteren of eergisteren in de krant gelezen k vond dat erg voor haar ze moeten altijd de vrouwen afkraken die marokkaan die in thuis speelt daar geeft geen enkele marokkaanse man kritiek op maar bij een vrouw...lajstar want ze speelde gewoon een normaal meisje in die film die hoofdpersonage dat is geen marokkaanse, k dacht een chilleense ofzoiets, k weet niet meer maar ik ga die film zien insha allah k heb voorstukjes gezien en dat beviel me heel goed :zwaai:

Junkie
22-11-2002, 11:45
Welja, als het over een Mocroboy met een 'Belgische meisje' zou gaan was de kritiek vast minder. Dan zou die Belgische een Kachba zijn in hun ogen.

layla_moegroer
22-11-2002, 12:50
Origineel gepost door Junkie Welja, als het over een Mocroboy met een 'Belgische meisje' zou gaan was de kritiek vast minder. Dan zou die Belgische een Kachba zijn in hun ogen. dat kan goed zijn :D

NA3_NA3
22-11-2002, 13:26
DAMN HET IS MAAR EEN FILM EN ER IS VOLGENS MIJ NIET ZO ERG VEEL AAN, IK HEB STUKJES GEZIEN

MrEsco
22-11-2002, 16:35

Origineel gepost door Silmami sorry dat ik het moet zeggen maar ik vind het een ontzettend belachelijke film. ze maken de moslims daar vierkant uit voor alles en nog wat. wat denken ze wel!!! ik kan geloven dat dat gebeurt maar dat is kan ook cultuurgericht zijn, ze geven daar een heel anders beeld van. hsoema 'lihoem. za'ma wa denken die wel. weet je wat die regisseur onlangs heeft gezegd: "islam en vlaams blok is het zelfde: ze zijn allebei achterlijk" mooi om te horen he!! zeker van zo'n debiel die niet eens weet wat islam inhoud. maar moehim ik vind die film gewoonweg belachelijk. dit is mijn mening hierover natuurlijk dus als jullie het erniet mee eens zijn ... Dus je hebt de film gezien? MrEsco

Pagina's : [1] 2