Bekijk originele versie : Huwelijksreis toegestaan of niet?
nesrine18
03-06-2004, 21:21
Asalaammoe aleikoem wa rahmatoe Allah wa barakatoe,
Insha-allah gaat het goed met jullie.
Ik had laatst een discussie of het toegestaan is om op huwelijksreis te gaan naar een arabisch land. Bv Dubai of Syrie. Zelf dacht ik dat dit niet toegestaan is, omdat het veel geld kost, en je er eigenlijk niet iets nuttigs mee doet. Fised dus. Aan de andere kant zou dit ook bid'ah kunnen zijn, aangezien huwelijksreis iets is, van de westerlingen, toch? Wa allahoe a3lam.
Kan iemand mij hier antwoord op geven, graag met daliel, insha-allah.
Wa aleikoem asalaam wa rahmatoe Allah
Jullie zuster N.
Wa 3aleikom Salam zuster,
Huwelijksreis hebben we inderdaad overgenomen van de koefaar net als de verjaardagen en de andere feestdagen die niet van ons zijn.
Ik denk niet dat het toegestaan is omdat daar genoeg redenen voor zijn maar Allahu a3lam.
K hoop dat iemand anders je daliel kan geven.
Goed onderwerp, baraka lahu fiek.
nesrine18
04-06-2004, 15:25
Allahe barak fiek ought...
Ik wacht insha allah net als jij op een Daliel...
en na3aam allahoe a3lam;)
laconfiance
04-06-2004, 16:02
Salaam,
wou even reageren op deze topic. Ik weet niet zeker of het toegestaan is of niet maar ik ken ook velen die op huwlijksreis naar Mekka zijn gegaan.
Als ik dit hoor dan begin ik toch weer wat anders te denken.
Ik zou graag op huwlijksreis willen naar Mekka, strand enzo kan me gestolen worden. Maar ja tot die tijd moet ik nog een persoon vinden die hetzelfde denkt als mij.
Ma3a asalama
alhoceimachaima
04-06-2004, 16:08
ik zou het ook niet weten allah oalem:confused:
nesrine18
04-06-2004, 16:15
Origineel gepost door laconfiance
Salaam,
wou even reageren op deze topic. Ik weet niet zeker of het toegestaan is of niet maar ik ken ook velen die op huwlijksreis naar Mekka zijn gegaan.
Als ik dit hoor dan begin ik toch weer wat anders te denken.
Ik zou graag op huwlijksreis willen naar Mekka, strand enzo kan me gestolen worden. Maar ja tot die tijd moet ik nog een persoon vinden die hetzelfde denkt als mij.
Ma3a asalama
Masha allah...insha allah koel yamie3an almsoelimien....
Djazaak allahoe gayran voor je response
zinne_dinne_nr1
06-06-2004, 21:05
Ik denk dat je moet kijken wat je gaat doen op huwelijksreis. Ik bedoel daarmee als iemand naar Mekka gaat op "huwelijksreis", gaat die persoon dan om Mekka te zien of voor de Haj. En als je gewoon op vakantie gaat naar een ander land en je gaat wat van dat land zien en de historie e.d. (dus niet op het strand gaat liggen bakken in je bikini) dan is daar niks mis mee denk ik. Maar waarom moet je het huwelijksreis noemen. Je gaat gewoon op vakantie.
nesrine18
08-06-2004, 19:52
Na3aam....
sweet_nadoria
20-06-2004, 19:06
Origineel gepost door zinne_dinne_nr1
Ik denk dat je moet kijken wat je gaat doen op huwelijksreis. Ik bedoel daarmee als iemand naar Mekka gaat op "huwelijksreis", gaat die persoon dan om Mekka te zien of voor de Haj. En als je gewoon op vakantie gaat naar een ander land en je gaat wat van dat land zien en de historie e.d. (dus niet op het strand gaat liggen bakken in je bikini) dan is daar niks mis mee denk ik. Maar waarom moet je het huwelijksreis noemen. Je gaat gewoon op vakantie.
:goedzo:
Juist !!!!!
Het leven hier op aarde,Heeft alleen maar waarde Als we hebben geleefd zoals we moeten leven Paradijs is hetgeen waar we naar doen streven Doe dan alleen het goede en houd je weg van het kwade Want met zulke daden Zal je niet in de rivieren van het paradijs mogen baden.
moest even uit komen
:) sorryy hoor maar ik wou effe op hier regaeren huwlijks reis is volgens mij niet toegestaan dat denk ik en een huwlijkreis naar mekka dat is onmogelijk want je gaat daar om een pelgrimstocht doen en niet om daar te genieten van je huwlijk sorryyy hoor moest effe dit loslaten :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: Beselmaaaaaaaaaaaaaaa
:Iluvu: :Iluvu: hoi hoi maak er niet druk om om huwlijk reis want er is maar een persoon die dat weet en die weten jullie allemaal wie dat is en doe wat je er in gelooftdenk je van het is toegestaan dan doe je het denk je van nee het is niet toegestaan dan doe je eht neit makkelijk zat en trouwens iederieen denk er zo over als ik verhalen heb gelezen thalal :zwaai: :zwaai: :zwaai:
Origineel gepost door mgirl
:) sorryy hoor maar ik wou effe op hier regaeren huwlijks reis is volgens mij niet toegestaan dat denk ik en een huwlijkreis naar mekka dat is onmogelijk want je gaat daar om een pelgrimstocht doen en niet om daar te genieten van je huwlijk sorryyy hoor moest effe dit loslaten :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: Beselmaaaaaaaaaaaaaaa Ik ga binnenkort inscha Allah trouwen en ik ben zeker van plan om als "huwelijksreis" naar Mekka te gaan... Dat wordt mij door heel veel mensen, die verstand hebben van de Islam aangeraden. Je kunt naar Mekka gaan om Umrah te doen. Ik ga niet lang uit op het strand liggen en mijn tijd verspillen. Zolang iemand niet met bewijzen komt dat het haram is, ga ik er inscha allah naartoe...
En ik denk, ik denk... Iedereen denkt, maar wie weet...
sweet_nadoria
21-06-2004, 09:59
Origineel gepost door achie25
Ik ga binnenkort inscha Allah trouwen en ik ben zeker van plan om als "huwelijksreis" naar Mekka te gaan... Dat wordt mij door heel veel mensen, die verstand hebben van de Islam aangeraden. Je kunt naar Mekka gaan om Umrah te doen. Ik ga niet lang uit op het strand liggen en mijn tijd verspillen. Zolang iemand niet met bewijzen komt dat het haram is, ga ik er inscha allah naartoe...
En ik denk, ik denk... Iedereen denkt, maar wie weet...
Wat goed hey !!
Wallah iela een mooiere huwelijksreis kan ik me niet bedenken!
Moge Allah het geluk jullie weg opkomen en Moge Allah jullie huwelijk zegenen met alle geluk van de wereld !!
Ameen …
Wa alaikoum salam wa rahmatoelah wa barektoehoe
Ogt fie Dien,
S. Nadoria
Kalashnikov
21-06-2004, 12:41
ik zie hier veel meningen maar nog steeds geen fatwas
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.