Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verdonk, CDA wil af van dubbele nationaliteit .......

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

Khanoussi
19-05-2004, 17:38

DEN HAAG - Het kabinet wil af van het dubbele paspoort voor buitenlanders van de derde generatie. Minister Verdonk (Integratie) noemde de dubbele nationaliteit voor deze groep woensdag na afloop van de ministerraad ontoelaatbaar. Het kabinet geeft woensdag een reactie op het onderzoek van de commissie-Blok naar het integratiebeleid. Het afschaffen van de dubbele nationaliteit voor derde generatie is een van de maatregelen die het kabinet zal nemen, zo zei Verdonk. Ook zal de minister werk gaan maken van een Nederlandse imamopleiding, zodat islamitische geestelijken niet meer uit het buitenland hoeven worden gehaald, maar hier kunnen worden opgeleid. De Tweede Kamer had om beperking van de dubbele nationaliteit gevraagd, zij het in verschillende vormen. Ook wilde de Kamer een Nederlandse imamopleiding. bron: www.nu.nl

Zigo
19-05-2004, 19:07
Ik vraag me af waarom eigenlijk. Ik vind het een achterlijke regel die ze er door heen gaan drukken.

SaLiM1
19-05-2004, 19:31
Origineel gepost door Zigo Ik vraag me af waarom eigenlijk. Ik vind het een achterlijke regel die ze er door heen gaan drukken. Ja he? inderdaad waarom. Misschien dat de regelgeving aagepast wordt om mensen terug te sturen richting Marok? (in de nabije toekomst) :eek:

esiyaa
19-05-2004, 19:42
Ze willen ervoor zorgen dat marokkanen of kiezen voor de Nederlandse nationaliteit, of voor het Marokkaanse. Je weet toch. Je bent Nederlander. Of je bent het niet...

hbohuisvrouw
19-05-2004, 20:16

De Marokkaanse regering moet hier nog mee instemmen hoor, lijkt mij. Aangezien je voor de Marokkaanse regering een soort stempel op je voorhoofd hebt, je bent en blijft een Marokkaan, wat je ook doet, is de keus tussen een Marokkaans en een Nederlands paspoort snel gemaakt, lijkt mij.

SabroenDjamiel
19-05-2004, 20:17
Origineel gepost door Khanoussi DEN HAAG - Het kabinet wil af van het dubbele paspoort voor buitenlanders van de derde generatie. Minister Verdonk (Integratie) noemde de dubbele nationaliteit voor deze groep woensdag na afloop van de ministerraad ontoelaatbaar. Het kabinet geeft woensdag een reactie op het onderzoek van de commissie-Blok naar het integratiebeleid. Het afschaffen van de dubbele nationaliteit voor derde generatie is een van de maatregelen die het kabinet zal nemen, zo zei Verdonk. Ook zal de minister werk gaan maken van een Nederlandse imamopleiding, zodat islamitische geestelijken niet meer uit het buitenland hoeven worden gehaald, maar hier kunnen worden opgeleid. De Tweede Kamer had om beperking van de dubbele nationaliteit gevraagd, zij het in verschillende vormen. Ook wilde de Kamer een Nederlandse imamopleiding. bron: www.nu.nl Tsjaa en wat zal de volgende zet zijn?....Alle Faatjes en Mootjes hun naam verplicht laten veranderen in Anita en Henkie?....Daar lijkt 't in ieder geval wel op.....

amazigharifi
19-05-2004, 22:11
ik begrijp niet wat het voor zin heeft om dubbele nationaliteit af te schaffen. wat heeft verdonk er aan om deze regel door het strot van burgers in nederland te drukken. wat deze racistische regering doet is niets anders dan eigen belangen op leggen aan groepen bevolkingsgroepen van nederland. verdonk heeft eigen belangen die ze wil behartigen door het democratische systeem te misbruiken als je nog van democratie kan je spreken. haar belangen en de belangen van deze racistische regering zijn duidelijk. ze willen via het systeem ongeloof aandringen aan bepaalde bevolkingsgroepen in dit land onder de naam intergratie. AEL had gelijk. de bedoeling van deze christelijke regering onder het CDA is assimilatie onder de naam intergratie opdringen aan de marokkaanse en turkse gemeenschap. als je kritisch zou kijken naar het nieuws op het christelijke NOS Journaal dan zal het je niet ontgaan zijn dat het christelijke nderland niets graag wil dan ongeloof opdringen aan de marokkanse en turkse gemeenschap. kijk alleen hoe het bericht wordt opgebouwt door het NOS journaal. zij laat er gras over groeien dat het verbieden van dubbele nationaliteit bedoelt is voor de marokkaanse en turkse bevolkingsgroepen. de vraag is nu: gaat het deze christelijke regering onder het CDA haar lukken door middel van terreur ongeloof op te dringen aan het marokkaanse en turkse gemaanschap? of zullen de achterbakse plannen van verdonk tegen haar keren? wat denken jullie ervan????

SabroenDjamiel
19-05-2004, 22:13
Origineel gepost door Sjorsdubbeljoe Hoeveel generaties moet het nog duren voordat mensen beseffen dat ze in Nederland wonen? 10? :rolleyes: Oja, en hoelang gaat 't nog duren eer jullie gaan inzien da Nederland een multi-culturele samenleving is?....Waarom willen jullie nie inzien, dat mensen hun afkomst niet willen/kunnen verloochenen....Waarom willen Nederlanders zo dominant zijn?....Is het overnemen van jullie cultuur en gewoontes de maatstaaf voor een geslaagde Nederlander(se) van buitenlandse afkomst?.... Moet het zo ook zijn da ik straks verplicht ben om mijn kids een Nederlandse naam te geven zodat ze "geslaagde Nederlanders" kunnen zijn? :rolleyes: ..... Donder op Sjors, zelfs jij zult nooit een bekeerde allochtoon tot het Nederlanderschap volledig accepteren als jouw gelijke, jij zult altijd blijven neerkijken op zwarte krullenbollen en hoofddoekjes, dus doe nie zo schijnheilig....

amina01
19-05-2004, 22:25
Origineel gepost door Sjorsdubbeljoe Onzin, dubbele nationaliteit slaat gewoon nergens op. Je bent toch hier geboren, je blijft hier toch wonen, je voed je kinderen toch hier op. Dus je kiest voor Nederland. Waarom zou je dan nog krampachtig vasthouden aan zo'n paspoort. Of je kiest voor Nederland of je kiest voor Marokko. Dat halfslachtige gedoe is allemaal emotioneel gezeur. Hoeveel generaties moet het nog duren voordat mensen beseffen dat ze in Nederland wonen? 10? :rolleyes: Sjorsdubbeljoe, Deze vraag heb ik je eerder is gesteld, zonder enig antw. De toekomstige koniging Maxima is van Argentijnse afkomst, ze behoudt de 2 nationaliteiten, omdat Argentinië nationaliteit niet terugneemt (om het zo te zeggen) hetzelfde voor Marokko. Wat nu? Misschien een beetje pech voor u, maar iedere Marokkaanse nationaliteit blijft, of men in Nederland geboren, woont of niet. Hoeveel generaties? bedoel je iedere inwoner die 2 nationaliteiten heeft? of is je vraag meer gericht naar één bepaalde doelgroep?

Ole_Guapa
19-05-2004, 22:33
Wel of geen dubbele nationaliteit vind ik niet zo heel boeiend. (misschien omdat ik maar één nationaliteit heb :D ) Ik vind het dan ook weer onzin om de regel ineens te willen veranderen en de dubbele nationaliteit af te schaffen. Volgens mij krijgt de regering trouwens met veel mensen ruzie, niet alleen maar met dubbele Marokkanen, Turken enz. (Ik gebruik deze term maar even voor het gemak) Maar ook met dubbele Duitsers, Amerikanen en Zuid-Afrikanen enz. Je kunt m.i. niet zeggen: dubbel Duits mag wel en dubbel Marokkaans niet. En mijn ervaring is: Er zijn heel veel mensen met een dubbele nationaliteit, bijvoorbeeld uit gemengde huwelijken en mensen die in het buitenland geboren zijn enz. Nou ja, dit voorstel vind ik dus niet goed. Maar ik begrijp wel een beetje uit welk sentiment het voorstel komt. Ik kan me voorstellen dat Nederlanders graag willen horen dat men kiest voor het Nederlandse burgerschap. Ik heb op dit forum ook wel eens het gevoel dat er jonge mensen zijn die denken: "Ik ben hier wel, maar ik hóór hier niet" Ze vinden wel dat ze het rècht hebben om hier te zijn. (wat natuurlijk klopt) Maar ze wijzen het Nederlands burgerschap eigenlijk van de hand. En op die houding heb ik ook wel kritiek. Begrijp me niet verkeerd: Ik vind het heel goed als mensen een kritische houding hebben. Sterker nog: Ik vind het broodnodig dat Nederlandse burgers, van welke afkomst dan ook, kritisch zijn. Kritiek hoort namelijk bij betrokkenheid dus bij burgerschap. Maar dat is wat anders dan de hele Nederlandse samenleving af te wijzen, of zelfs als "de vijand" te zien. Het maakt niet uit wáár je wortels liggen, zo'n houding vind ik gewoon niet kloppen. Wat dóe je dan hier. Al ben je een volbloed kaaskop, of een Marokkaan of een Chinees. Als je een land zo vijandelijk bekijkt moet je gewoon weggaan.

amina01
19-05-2004, 22:40
Origineel gepost door Sjorsdubbeljoe Maxima houd een dubbele nationaliteit maar de toekomstige kroonprinses is een Nederland, en zal niet krampachtig met Agentijnse vlaggetjes gaan zwaaien. Dat is het verschil. Dat de eerste generatie Marokkaan is en blijft is logisch, maar dat zelfs de derde generatie geen Nederlander is maar Marokkaan slaat absoluut nergens op. Nogmaals je kiest om hier te wonen en dus om Nederlander te worden, zie jij het al voor je 50% van Nederland die een andere nationaliteit heeft als de Nederlandse. Hoe gaat dat 1 land worden, dat wordt een verdeeld zooitje. En wat de Marokkaanse koning ervan vind intereseert me geen moer. Als hij vind dat je Marokkaan moet blijven moet hij verbieden dat iemand nog in een ander land gaat wonen. Want voor altijd blijven wonen in een land betekend dat je inwoner wordt in een land, als het een tijdelijk verblijf is moet je je paspoort houden, als je blijft wordt je Nederlander. Ow, dus het probleem is met welk vlaggetje er wordt gezwaaid? Wanneer ben je eigelijk Nederlander? Wanneer ben je Marokkaan? Sabberdeboer, Wat jij vindt is ook niet interessant, trouwens het gaat niet enkel om de Marokkaanse koning, er zijn genoeg anderen die er net zo over denken, blijkbaar steekt het je hé, die Marokkaantjes toch. Gegroet,

SabroenDjamiel
19-05-2004, 22:43
Origineel gepost door Sjorsdubbeljoe Zolang jij vasthoud aan je heilige "Marokkaanse nationaliteit" zal ik jou inderdaad nooit als Nederlander zien. Zolang jij juicht voor het Marokkaanse elftal en niet voor ons zal ik jou inderdaad als buitenlander zien. Jij bent echt een racistisch ventje, zeker weten....Da boeit me nie Sjors wa jij van me vindt, gesnopen?....Je kan de pot op met jouw Nederlanderschap hou 't lekker zelf, zou me kapot schamen om me Nederlandse te noemen, getverderrie zeg, neem ik nog liever de nationaliteit van de Tutsi's aan.... Vind je dat vreemd? Ik vind het compleet logisch, hoe kan een Nederlander nu niet voor het Nederlands elftal juichen. Ik juich zowieso voor niemand, ik hou nie van voetbal, ik haat het zelfs....Zal ik je eens wa verklappen?.....Ik ben altijd weer dolblij, echt in mn nopjes als Nederland beschamend met hangende koppen naar huis kan....Altijd ruim van te voren roepen da jullie kamioen gaan zijn, maar zodra jullie naar huis kunnen omda jullie er niks van bakken, hoor ik 't gejank bij ons de buurt luidkeels alsof er varkens worden afgeslacht...Jullie zijn in ieder geval geen sportieve verliezers....Ik hoop dat de Duitsers dit WK in Spanje weer gaan winnen, echt waar..... Multicultureel betekend niet dat 10% van Nederland met zijn dromen in een ander land is. Het betekend dat mensen van verschillende culturen voor Nederland kiezen en in de Nederlandse maatschapij iets op willen bouwen.[B] Zeker willen wij iets opbouwen in deze maatschappij, maar dat kan toch ook zonder je afkomst te verloochenen?....Sjors vergeet vooral nie dat wij van waarde zijn voor de Nederlandse economie....Zonder de hardwerkende allochtoon hadden jullie 't nie gered geloof me maar hoor.... [B]Als jij graag in Marokko wil blijven, fijn. Ga daar dan wonen. Als je hier blijft kies dan voor Nederland en ga niet generaties lang proberen Marokkaans te blijven door Marokkaanse bruiden te trouwen, elk jaar naar Marokko op vakantie te gaan, en alleen maar met Marokkanen om te gaan. Maar goed. De keuze is aan jou/jullie. Mmmmmmwahahahahahahaha, oke voortaan ga ik maar op vakantie naar Benidorm, ga ik daar ff lekker bruin bakken en zorgen voor een coupe soleil....Weet je Sjors je brengt me op een idee; wil gewoon als Nederlandse door 't leven gaan, damnnnn opeens weet je 't: je wordt Nederlander!.....Ga morgen een scooter halen en paar CD's van Andre Hazes en Mainanne Weber, en neem gelijk een aantal Yhonny's en Anita's als mn vrienden, weet ik zeker dat ik een geslaagde Nederlandse zal wezen, thanx Sjors.....

amazigharifi
19-05-2004, 22:45
de kaaskoppen zelf in het buiteland hebben dubbele nationaliteit. ik heb laatst naar een radio programma die over een nederlandse miss-nog wat die in amerika al 50 jaat woont en nog steeds de nederlandse en de amerikaanse nationaliteit heeft. kaaskoppen zelf in het buiteland hebben dubbele nationaliteit en toch een grote een mond hier tegen over niet nderlanders. typisch iets voor de kaaskoppen.

SabroenDjamiel
19-05-2004, 22:53
Origineel gepost door amazigharifi de kaaskoppen zelf in het buiteland hebben dubbele nationaliteit. ik heb laatst naar een radio programma die over een nederlandse miss-nog wat die in amerika al 50 jaat woont en nog steeds de nederlandse en de amerikaanse nationaliteit heeft. kaaskoppen zelf in het buiteland hebben dubbele nationaliteit en toch een grote een mond hier tegen over niet nderlanders. typisch iets voor de kaaskoppen. De Nederlanders hebben angst voor alles wat niet Nederlander is....En willen koste wat kost na 30 jaar van iedere allochtoon verplicht een Nederlander maken, in de hoop dat wij ons gaan gedragen zoals zij dat ook doen.....Ze zijn bang dat ze straks in de minderheid zullen geraken en vooral Sjors ziet het al voor zich; verplicht moeten verhuizen naar de VS omdat het hier vol begint te geraken....Nietwaar Sjors?.....

SabroenDjamiel
19-05-2004, 22:56

Origineel gepost door Sjorsdubbeljoe :giechel: De rest van je verhaal heeft dezelfde waarde als deze onzin. Waarde voor de economie :D Hmmm je wilt er maar al te makkelijk vanaf komen, zoals je vaker doet als ik je met iets confronteer dan laat je helemaal niks van je horen tijdens de discussie.....Probeer nou eens inhoudelijk te reageren i.p.v. te reageren met 1 zin en zo'n icoon, kom op Sjors je kan het wel....

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9