Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Eiwittendieet.

Lamika
18-10-2009, 16:18

Iemand ervaring mee? Geen shakes en andere zaken maar gewoon echt een dieet waarbij je simpelweg alle koolhydraten uit je leven zet voor een tijdje en je te focussen op eiwitten. Schijn je enorm mee te kunnen afvallen en het is nog eens gezond ook. Je kunt er meer dan 1 kilo per week van afvallen. Wie heeft het wel eens gedaan en wat mag je op een dag bijvoorbeeld? Ik ben het van plan vanaf morgen te doen voor 2 maanden lang. Na 2 maanden wil ik beetje voor beetje koolhydraten weer toelaten in mijn leven. Mocht het werken dan zal ik hier wel even een verslagje plaatsen. http://www.eenkiloperweek.nl/index.php?page=faq&zone=1 :nijn:

Lamika
18-10-2009, 16:19
Als je een hoog-eiwit, laag-koolhydraat voedingsprogramma volgt, is het van groot belang om bij de hoofdmaaltijd de balans tussen eiwitten en koolhydraten in de gaten te houden. Denk goed aan de volgende punten: Eiwit: eet liefst mager wit vlees zonder vet, nog beter is vis. Omdat je daarvan snel verzadigd raakt, lukt het je eigenlijk niet om daar teveel van te eten. Kies een lekker stukje vlees of vis (altijd zonder paneermeel) of maak een omelet met kaas en plakjes vezelrijke groenten. Salade: deze moet voornamelijk bestaan uit groenten als radijsjes, champignons, komkommer, selderij en paprika. Maak je salade nog lekkerder met plakjes kalkoen, kip of (franse) kaas, of leg er een flinke schep tonijnen, garnalen of krabvlees bovenop. Groenten: kies uit het ruime aanbod aanbevolen groenten. Roerbak een aantal groenten in olijfolie en voeg kip, rundvlees, kalkoen, of eventueel tofoe toe. Je kunt de groenten ook rauw eten, gedoopt in olijfolie of met een koolhydraatarme dressing. Afwisseling: dit is heel belangrijk, dus wees vooral creatief en varieer je keuzes. Probeer zo vaak mogelijk nieuwe combinaties uit. Fruit: eet hiervan zo weinig mogelijk. Fruit bevat van nature vruchtensuikers (=koolhydraten). Als je jezelf toch af en toe wilt verwennen, kies dan voor perziken of pruimen. Probeer niet meer dan één of twee keer per week fruit te eten. Fruit is gezond, maar om af te vallen is het tijdelijk taboe. Heb je je streefgewicht bereikt begin dan weer geleidelijk met fruit in het dieet.

ikbenzoleuk2009
18-10-2009, 16:33
er zitten ook enorme nadelen aan verbonden hoor.. NIERSTENEN kunnen zich vormen door te veel eiwitten in je voeding (ik heb dit zelf ondervonden) en daarnaast moet je niet het nut van koolhydraten onderschatten. Je hersenen hebben het nodig. Dit dieet wordt meestal voorgeschreven aan mensen die noodgedwongen (voor een operatie bijvoorbeeld) snel behoorlijk wat kilo's moeten afvallen op een manier die "redelijk" gezond is.

Lamika
18-10-2009, 16:38
Echt waar? Ik las op websites dat er nog niet bewezen is dat een dieet waar veel eiwitten in zit nadelige gevolgen met zich mee kan brengen. Hm, creapy! Ik denk dat ik toch maar even op zoek hoe het zit!:confused:

ikbenzoleuk2009
18-10-2009, 16:44

Echt waar? Ik las op websites dat er nog niet bewezen is dat een dieet waar veel eiwitten in zit nadelige gevolgen met zich mee kan brengen. Hm, creapy! Ik denk dat ik toch maar even op zoek hoe het zit!:confused: nou ik zal je vertellen, ik heb zelf een eiwitrijk dieet gevolgd (om sport redenen) en toen na een tijdje kreeg ik last van nierstenen. Toen in het ziekenhuis hebben ze vastgesteld dat ik aanleg heb voor nierstenen en dat het eiwitrijk dieet daardoor makkelijk die nierstenen kon helpen vormen. (inmiddels ben ik alweer genezen elhamdulillaah)

Lamika
18-10-2009, 17:13
nou ik zal je vertellen, ik heb zelf een eiwitrijk dieet gevolgd (om sport redenen) en toen na een tijdje kreeg ik last van nierstenen. Toen in het ziekenhuis hebben ze vastgesteld dat ik aanleg heb voor nierstenen en dat het eiwitrijk dieet daardoor makkelijk die nierstenen kon helpen vormen. (inmiddels ben ik alweer genezen elhamdulillaah) HMDL dat je weer genezen bent. Hm, eng joh. Dus koolhydraten helemaal uit mijn leven bannen lijkt mij geen goed idee. Je moet dus wel iets van koolhydraten (brood bijvoorbeeld) binnen krijgen en niet al te veel eiwitten. Wat ik trouwens niet snap. Tijdens het googlen naar 'eiwitten' kom ik veel sites tegen waarin mannen aangeven veel eiwitten te eten om "groter" te worden. Uh..ik wil juist wat afvallen dus hoe werkt dat nou! De een wordt breden en de ander valt af? :confused: Pff, moeilijk!

ikbenzoleuk2009
18-10-2009, 17:22
HMDL dat je weer genezen bent. Hm, eng joh. Dus koolhydraten helemaal uit mijn leven bannen lijkt mij geen goed idee. Je moet dus wel iets van koolhydraten (brood bijvoorbeeld) binnen krijgen en niet al te veel eiwitten. Wat ik trouwens niet snap. Tijdens het googlen naar 'eiwitten' kom ik veel sites tegen waarin mannen aangeven veel eiwitten te eten om "groter" te worden. Uh..ik wil juist wat afvallen dus hoe werkt dat nou! De een wordt breden en de ander valt af? :confused: Pff, moeilijk! voor zover ik weet heeft dat te maken met het soort eiwitten, tijdstip van innemen, hoe vaak je eiwitten krijgt en natuurlijk hoeveel eiwitten je binnen krijgt. eiwitten zijn de belangrijkste bouwsteen van spieren, dus ja als je traint en je krijgt eiwitten binnen dan wordt je sterker/gespierder etc. maar ligt ook aan je manier van trainen.