Bekijk originele versie : Gevraalijk voor de wereld?
Moslimbeweging bijeen op veluwe
Een wereldwijd actieve moslimsekte die zegt de alleenheerschappij op aarde te zullen verwerven heeft de Veluwe - bolwerk van christelijk Nederland - uitverkoren voor een congres met de spiritueel leider.
Naar verwachting strijken vanaf morgen enkele duizenden volgelingen van de Ahmadiyya-beweging neer in Nunspeet, waar kalief Hazrat Mirza Masroor Ahmad zijn opwachting zal maken. De kalief voorspelt een overwinning op het christendom en het jodendom. De beweging beweert in 125 landen 400 miljoen leden te hebben, maar wordt door de meerderheid in de islam afgewezen als een ketterse stroming. Het tweedaagse congres in Nunspeet vindt plaats in een sporthal van een camping en een nabijgelegen moskee. Het gebedshuis is eigendom van de Stichting Ahmadiyya Beweging in Den Haag. De Nederlandse tak, die ongeveer 1500 volgelingen telt, verwacht een grote stroom bezoekers uit Engeland, Duitsland, Frankrijk en België.
De beweging ageert ook tegen fundamentalistische moslims. De Nederlandse tak gaat binnenkort huis aan huis een folder verspreiden waarin de jihad-leer van radicale imams wordt gehekeld. De 'krachtige prediking' van heilige oorlog verandert gewone mensen in 'wilde beesten', aldus de Ahmadiyya-beweging.
De in Engeland woonachtige kalief is een afstammeling van de oprichter die zich in 1891 presenteerde als de 'beloofde messias'. De kapitaalkrachtige sekte investeert miljoenen euro's in de bouw van moskeeën in Europa.
Verboden
In ons land geniet de beweging veel populariteit onder Pakistaanse en Surinaamse moslims. In Den Haag stichtte de sekte in 1955 de eerste Nederlandse moskee. De organisatie is in Pakistan verboden en wordt volgens Amnesty International door de meerderheid van de moslims, de soennieten, vervolgd omdat de discipelen van de kalief weigeren te geloven dat Mohammed de laatste profeet was. Duizenden leden zijn in Europa terechtgekomen als asielzoekers. Hier worden zij volgens tegenstanders gedwongen tien procent van hun uitkering te storten in de sektekas. In een aankondiging van het congres op de Veluwe presenteert de beweging zich als een 'wereldvredesorganisatie', maar een Duitse wetenschapper beschouwt de groepering als een gevaar voor de democratie. Volgens dr. Hiltrud Schröter gaat het om een totalitaire beweging en worden de leden gehersenspoeld. Terwijl de sekte zich voordoet als liberaal en pacifistisch, zou intern de bestudering van Adolf Hitlers Mein Kampf worden aanbevolen.
Fahim Dieffenthaler, woordvoerder van de Nederlandse tak: "Dat is vuilspuiterij van onze tegenstanders. Ze mogen zeggen wat ze willen, wij groeien toch tegen de verdrukking in."
hmmm broeders ik zie alle moslims als mijn broeders ongeacht wat , jij begrijpt mijn intentie niet....het is beter dat ik deze topic hier plaats dan een kaffer als jouw...
gegroet
Sellatin
03-06-2004, 13:55
minga...doe geen moeite om hem dingen uit te leggen...dat is dweilen met de kraan open..hij kan zulke dingen niet begrijpen..of wil niet begrijpen
KARIM_FADIL
03-06-2004, 15:35
Origineel gepost door Sellatin
minga...doe geen moeite om hem dingen uit te leggen...dat is dweilen met de kraan open..hij kan zulke dingen niet begrijpen..of wil niet begrijpen
dat minga nog moeite neemt om hem dingen uit te leggen
Maar ach ja..hoe onwetend kan men zijn :rolleyes:
onwetend ja...ondanks het feit dat hij alleen ons ziet als joden haters wat absoluut niet het geval is bij mij!....daarom maar ik zou zeggen geloof wat gij wilt geloven!
.....daar gaat het niet om jij moet niet iedereen over 1 kam scheren ik ken genoeg moslims hier die de weg van de profeet volgen en de joden overigens NIET haten...dus als je wat verwoord doe het dan aub goed anders komen er misverstanden ....
En hier gaat het niet over Joden, maar over moslims die de komende twee dagen in Nunspeet zijn, zo te lezen is het groots op gezet. Nou, ik ben benieuwd.
Het zijn moslims, net zoals die andere minderheid binnen de Islam, de sjie'ten.
Origineel gepost door Eiffer_2diaS
Zolang er gesproken zal worden over "minderheden binnen de Islam" zal de Ummah nog ver weg blijven.
Een Utopie zelfs.
Ik zie een sji'et persoonlijk niet als 'een minderheid binnen de Islam', dikwijls vind ik dat zij meer kennis over de islamitische geschiedenis hebben. Minderheid omdat het merendeel 'denkt' dat alleen zij het juiste pad hebben gevonden.
Mouhalim
03-06-2004, 21:35
Origineel gepost door sahira
Ik zie een sji'et persoonlijk niet als 'een minderheid binnen de Islam', dikwijls vind ik dat zij meer kennis over de islamitische geschiedenis hebben. Minderheid omdat het merendeel 'denkt' dat alleen zij het juiste pad hebben gevonden.
Salaam wa alaikoem
Als jij deze sekte als moslims ziet, dan kunje zelf never en nooit moslima zijn.
En de sjieten zijn geen moslims, puur omdat zij de leer van onze profeet mohamed v.z.m.h verwerpen hoe kunje dan jezelf een moslim noemen als je de booschapper van Allahswt niet gehoorzaamt.
Er is maar 1 weg binnen de islam , en dat is de weg van de sunna de weg die onze profeet mohamed v.z.m.h heeft gevolgd.
En als je de sunna verwerpt sahira dan verwerpje de koran.
En dan nog jezelf moslima noemen.
Ik zou zeggen kijk een keer de film arisala, maar doet dat heel aandachtig.
Origineel gepost door Mouhalim
Salaam wa alaikoem
Als jij deze sekte als moslims ziet, dan kunje zelf never en nooit moslima zijn.
En de sjieten zijn geen moslims, puur omdat zij de leer van onze profeet mohamed v.z.m.h verwerpen hoe kunje dan jezelf een moslim noemen als je de booschapper van Allahswt niet gehoorzaamt.
Er is maar 1 weg binnen de islam , en dat is de weg van de sunna de weg die onze profeet mohamed v.z.m.h heeft gevolgd.
En als je de sunna verwerpt sahira dan verwerpje de koran.
En dan nog jezelf moslima noemen.
Ik zou zeggen kijk een keer de film arisala, maar doet dat heel aandachtig.
salaam alaikuum,
Ik zie ze zeker als moslims, ik ken enkele zusters die sji'a zijn. Ze bidden, ze erkennen de Profeet Mohammed (vzmh) net zoals wij, soenieten, je maakt een grove fout, Moge Allah je daarvoor genadig zijn, je maakt mij uit voor geen moslima, dat is een grove fout...maar dat weet je diep in je hart toch wel?
Ík verwerp de sunna niet, waar lees jij dat? Ik zeg alleen dat ik sji'itische moslims, als moslims zie...ik heb samen met ze gebeden, ze bidden net zoals wij, alleen leggen zij hun hoofd op een thorbah, en wij gewoon op ons kleedje. Ik heb samen met hen koranlessen gehad, altijd hebben ze respect voor me gehad en respecteerden ze mij omdat ik soenitisch ben. Andersom worden ze vaak als minderwaardig gezien of zoals jij het stelt, helemaal geen moslim. Gelukkig zit jij niet op de stoel van Allah, en zal ooit blijken wie de juiste moslim was/is.
Nogmaals, ik zie ze als broeders en zusters van ons, velen ken ik als vrome en beleefde moslims met een groot hart...daar kunnen andere soenitische broeders nog veel van leren.
De film risala heb ik gezien ja, en wel heel aandachtig, je houding t.o.v. mij is kleinerend, maar het moge je vergeven worden.
wa alaikuum salaam wa rahmatullah wa barakatuh.
Origineel gepost door jaheem_ar_roes
Vrees Allah in al je aangelegenheden,
Hoe kun jij nu beweren dat deze secte, ahmadiyya, moslims zijn?? Heb jij enig bewijs dat ze moslim zijn?? Ik heb in elk geval genoeg bewijs dat ze ongelovigen zijn. Ten eerste ontkennen ze dat Mohammed (sallalahu alehi wa salam) de laatste profeet is, en nemen ze mirza ghulam ahmad al-qadiani als profeet.
Ten tweede ontkennen ze het concept jihaad, en beweren dat er geen jihaad bestaat in de islaam, waarmee ze een gedeelte van de qoraan verwerpen.
Beide punten zijn genoeg voor mensen die een greintje kennis van tawheed hebben, om te weten dat deze mensen ongelovigen zijn, en als zodanig behandeld moeten worden.
De secte is in india tijdens het koloniale tijdperk door de britten opgericht, opdat mensen de jihad en de ware islaam zouden adverlaten en zij hun gang konden gaan bij de bezetting.
Wees voorzichtig met wie je moslim verklaart. Weet dat dat wanneer je ongelovigen als moslims beschouwt, of twijfelt aan hun ongeloof, dat je dan zelf een ongelovige bent geworden....
salam 3alel manitaba3al huda
Salaam alaikuum;
Ik heb mijn bericht gewijzigd omdat ik het niet goed heb gelezen, mijn excuses.
Ik heb ooit een man gezien die van deze 'sekte' was, hij bad als ons, hij heeft de naam van de Profeet genoemd en had kennis over de vijf zuilen...dus hij was geen moslim? Dat is mijn enige, karige bewijs omdat ik deze mensen niet persoonlijk ken.
Ik durf niet te zeggen of zij geen moslims zijn.
Net zoals ik voorzichtig moet zijn met het verklaren wie wel moslim is, moet jij dat ook als je zegt verklaart dat iemand geen moslim is, en helemaal als jij verklaart dat iemand zoals ik met weinig kennis een ongelovige ben geworden.
Moge het je vergeven worden, en Moge Allah ons wijsheid geven.
wa alaikuum salaam
Origineel gepost door minga
Moslimbeweging bijeen op veluwe
Een wereldwijd actieve moslimsekte die zegt de alleenheerschappij op aarde te zullen verwerven heeft de Veluwe - bolwerk van christelijk Nederland - uitverkoren voor een congres met de spiritueel leider.
Naar verwachting strijken vanaf morgen enkele duizenden volgelingen van de Ahmadiyya-beweging neer in Nunspeet, waar kalief Hazrat Mirza Masroor Ahmad zijn opwachting zal maken. De kalief voorspelt een overwinning op het christendom en het jodendom. De beweging beweert in 125 landen 400 miljoen leden te hebben, maar wordt door de meerderheid in de islam afgewezen als een ketterse stroming. Het tweedaagse congres in Nunspeet vindt plaats in een sporthal van een camping en een nabijgelegen moskee. Het gebedshuis is eigendom van de Stichting Ahmadiyya Beweging in Den Haag. De Nederlandse tak, die ongeveer 1500 volgelingen telt, verwacht een grote stroom bezoekers uit Engeland, Duitsland, Frankrijk en België.
De beweging ageert ook tegen fundamentalistische moslims. De Nederlandse tak gaat binnenkort huis aan huis een folder verspreiden waarin de jihad-leer van radicale imams wordt gehekeld. De 'krachtige prediking' van heilige oorlog verandert gewone mensen in 'wilde beesten', aldus de Ahmadiyya-beweging.
De in Engeland woonachtige kalief is een afstammeling van de oprichter die zich in 1891 presenteerde als de 'beloofde messias'. De kapitaalkrachtige sekte investeert miljoenen euro's in de bouw van moskeeën in Europa.
Verboden
In ons land geniet de beweging veel populariteit onder Pakistaanse en Surinaamse moslims. In Den Haag stichtte de sekte in 1955 de eerste Nederlandse moskee. De organisatie is in Pakistan verboden en wordt volgens Amnesty International door de meerderheid van de moslims, de soennieten, vervolgd omdat de discipelen van de kalief weigeren te geloven dat Mohammed de laatste profeet was. Duizenden leden zijn in Europa terechtgekomen als asielzoekers. Hier worden zij volgens tegenstanders gedwongen tien procent van hun uitkering te storten in de sektekas. In een aankondiging van het congres op de Veluwe presenteert de beweging zich als een 'wereldvredesorganisatie', maar een Duitse wetenschapper beschouwt de groepering als een gevaar voor de democratie. Volgens dr. Hiltrud Schröter gaat het om een totalitaire beweging en worden de leden gehersenspoeld. Terwijl de sekte zich voordoet als liberaal en pacifistisch, zou intern de bestudering van Adolf Hitlers Mein Kampf worden aanbevolen.
Fahim Dieffenthaler, woordvoerder van de Nederlandse tak: "Dat is vuilspuiterij van onze tegenstanders. Ze mogen zeggen wat ze willen, wij groeien toch tegen de verdrukking in."
De Ahmadiya beweging is dichter bij huis dan menigeen denkt.Velen hebben een "vertaalde" Koran(al ben ik van mening dat de Koran nooit voor 100% te vertalen is....maar dat is een andere discussie)thuis liggen die door de Ahmadiya is "vertaalt".Daarnaast heb je ook een hoop Islamitische nederlandstalige boeken die door bovenstaande beweging is geschreven.
Let dus goed op welke lectuur je tot je neemt.....dit gezien de Ahmadiya in bepaalde opzichten een andere kijk hebben op het geloof.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.