Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hadith....

Pagina's : [1] 2

LadyBerkania
03-06-2004, 09:35

Op gezag van Adiyy ibn Hatim (moge Allah tevreden met hem zijn), die zei: Ik was bij de Boodschapper Allah (moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) en er kwamen twee mannen naar hem toe: 1 van hen klaagde over armoede, terwijl de ander klaagde over berovingen. De Boodschapper van Allah (moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen)zei: 'wat de berovingen betreft, het zal niet lang meer duren voordat een karavaan (in staat zal zijn) om zonder bewaking uit Mekka te vertrekken. Wat de armoede betreft, het Uur* zal niet komen voordat 1 van jullie met zijn liefdadigheid rondgaat, zonder iemand te vinden, die het van hem zal aannemen. Dan** zal 1 van jullie zeker voor Allah staan, en er zal geen scheiding tuusen Allah en hem zijn, noch een tolk om vor hem te vertalen. Dan zal Hij tegen hem zeggen: "Heb Ik je geen welvaart gebracht?" En hij zal zeggen: "Ja." dan zal Hij zeggen: "Heb ik jullie geen boodschapper gestuurd?" En hij zal antwoorden: "Ja." En hij zal naar zijn rechterkant kijken en niets anders dan het hellevuur zien en dan zal hij naar zijn linkerkant kijken en niets anders dan het hellevuur zien, dus laat ieder van jullie zichzelf tegen het hellevuur beschermen, al is het maar met een een halve dadel- en als hij die niet heeft, dan met een vriendeliujk woord." Dit is overgeleverd door al-Boechari. *dat wil zeggen, de Dag des Oordeels **Dat wil zeggen ten tijde van het Uur

LadyBerkania
03-06-2004, 13:20
:verdriet: niemand vind het intresting..........

cj_tetuani
03-06-2004, 14:25
Djazaka Allaho geiran ogti

LadyBerkania
03-06-2004, 14:26
Sukran..........volgens mij moet ik zeggen ameen tog??

cj_tetuani
03-06-2004, 14:29

Origineel gepost door LadyBerkania Sukran..........volgens mij moet ik zeggen ameen tog?? ameen of al3awf of wayakum

LadyBerkania
03-06-2004, 14:40
Sukran voor je antwoord......

soukaina01
03-06-2004, 22:12
Origineel gepost door LadyBerkania :verdriet: niemand vind het intresting.......... :eek: nee joh, vind het juist heel interessant, moet het wel 2x lezen voordat ik het echt begrijp duss :confused:

LadyBerkania
03-06-2004, 22:26
Origineel gepost door soukaina01 :eek: nee joh, vind het juist heel interessant, moet het wel 2x lezen voordat ik het echt begrijp duss :confused: Whahaa maar voor nader uitleg....kan je altijd bij mij terecht :o ...dan kunnen we het samen uitpuzellen :D

alhoceimachaima
04-06-2004, 16:20
amien subhanallah

LadyBerkania
05-06-2004, 19:07
:schok: wat heb ik gemist??

LadyBerkania
05-06-2004, 20:27
Op gezag van Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden met hem zijn), die gezegd heeft, dat de Boodschapper van Allah (moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) zei: Allah heeft gezegd: "De eerste onder de mensen tegen wie het oordeel wordt uitgesproken op de Dag der Opstanding zal een man zijn, die als martelaar gestorven is. Hij zal voor God geleid worden en God zal Zijn gunsten aan hem bekend maken en hij zal ze erkennen. (De Almachtige) zal dan zeggen: "En wat heb je er mee gedaan? Hij zal dan zeggen: "Ik heb voor U gevochten tot ik als martelaar stierf." Allah zal dan zeggen: "Je hebt gelogen. Je vocht slechts, zodat er (van jou) gezegd zou worden: "Hij is moedig." "En zo werd het gezegd. Dan zal bevolen worden dat hij op zijn gezicht voort gesleurd wordt, tot hij in de hel geworpen wordt. Dan zal er een man komen, die (religieuze) kennis heeft vergaard en onderwezen en die gewend was om de Qor'aan te reciteren. Hij zal voor Allah gebracht worden en Die zal Zijn gunsten aan hem bekend maken en hij zal ze erkennen. (De Almachtige) zal zeggen: "En wat heb je er mee gedaan?" Hij zal antwoorden: "Ik heb (religieuze) kennis vergaard en ik onderwees deze en ik heb voor U de Qor'aan gereciteerd. Hij zal zeggen: "Je liegt. Je hebt alleen (religieuze) kennis vergaard, zodat er (van jouw) gezegd zou worden: "Hij is een recitant. "En zo wordt het gezegd. Dan al er bevolen worden dat hij op zijn geicht wordt voortgesleurd tot hij in de hel gewordpen wordt. Dan komt er een man, die Allah rijk heeft gemaakt en aan wie Hij allerlei soorten weelde heeft gegeven. Hij zal voor Allah geleid worden en Hij zal hem Zijn gunsten tonen, die hij zal erkennen. (De Almachtige) zal zeggen: "En wat heb je er mee gedaan?" Hij zal zeggen. "Ik heb geen gelegenheid voorbij laten gaan, om geld uit te geven omwillen van Uw zaak zoals U dat wenste. " Hij zal zeggen: "Je liegt. Je hebt dat alleen maar gedaan opdat men zou zeggen: "Hij is vrijgevig. "En zo is het gezegd. Dan zal er bevolen worden dat hij op zijn gezicht wordt voortgesleurd tot hij in de hel geworpen wordt." Dit is overgeleverd door Moeslim (ook door at-Tirmidhi en An_Nasa'i)

LadyBerkania
05-06-2004, 20:28
Deze laatste hadith sprak me zeer aan......vandaar dat ik hem hier heb geplaatst....... Ik plaats gewoon een aantal hadith's in de hoop meerdere moslims te bereiken die miss niet zo vaak hadith lezen....... Ma3a Salama....... :zwaai:

hbohuisvrouw
05-06-2004, 23:13
Soukaina mag ik even voor de duidelijkheid weten wat jouw probleem is? Ik wil graag weten waar ik van beschuldigd word. Want volgens mij is het niet helemaal duidelijk voor jou. Gaarne een reactie

hbohuisvrouw
05-06-2004, 23:51
Soukaina, Waarschijnlijk ben je gaan slapen, dus zal ik het wel uitleggen. Ene Rebil, een christen, had hier een kwetsende Hadith neergezet. Of het een echte Hadith is, weet ik niet. Maar het ging over apen en dergelijke. Aangezien ik het geen gepaste "Hadith" vond, heb ik de Moderators gevraagd om hem weg te halen. Begrijp je het nu een beetje? Ik zou zeggen: de volgende keer iets beter kijken en begrijpen en dan pas reageren voordat je hier mensen gaat lopen uitschelden. Enne ..............op Onzinhoekje zul je mij niet zo snel tegenkomen. Voel me meer thuis bij de Islam!

LadyBerkania
06-06-2004, 16:20

Origineel gepost door hbohuisvrouw Soukaina, Waarschijnlijk ben je gaan slapen, dus zal ik het wel uitleggen. Ene Rebil, een christen, had hier een kwetsende Hadith neergezet. Of het een echte Hadith is, weet ik niet. Maar het ging over apen en dergelijke. Aangezien ik het geen gepaste "Hadith" vond, heb ik de Moderators gevraagd om hem weg te halen. Begrijp je het nu een beetje? Ik zou zeggen: de volgende keer iets beter kijken en begrijpen en dan pas reageren voordat je hier mensen gaat lopen uitschelden. Enne ..............op Onzinhoekje zul je mij niet zo snel tegenkomen. Voel me meer thuis bij de Islam! Ik denk da soukie het ook niet goed had begrepen omdat het toen verwijderd was....... Stomme ik.......dacht dat het echt een hadith was :o Maar ja fouten zijn menselijk duss...... Liefs, LadyBerkania

Pagina's : [1] 2