Bekijk originele versie : Hirsi Ali geeft mes aan bedreiger
arabchrstn
03-06-2004, 03:01
Hirsi Ali geeft mes aan bedreiger
Van onze politieke redactie
VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft een jongen die haar in een café in Den Haag bedreigde, een mes aangeboden om haar neer te steken. De geschrokken student weigerde het aan te pakken, omdat hij bang was in de gevangenis te belanden.
Het bizarre incident deed zich vorige week donderdag voor in café Dudok. Hirsi Ali beschrijft het vandaag in haar column in deze krant. ,,Mevrouw, ik hoop echt van harte dat de Moedjahedien u pakken en doodmaken'', beet de man haar in het voorbijgaan toe. Het Kamerlid pakte hem beet en plukte boos een mes van de tafel waaraan zij met een vriendin zat. ,,Als je mij dood wilt hebben, dan moet je het zelf doen'', zei ze. De jongen schrok daarvan en antwoordde: ,,Ik zou het willen maar ik durf niet. Ik ben bang dat ik in de gevangenis kom.''
De bewakers die Hirsi Ali permanent in de gaten houden, merkten niets van het incident. ,,Ze zaten anderhalve meter verderop en konden het gesprek niet volgen. Uiterlijk was ook niets aan de jongen te zien'', zegt Hirsi Ali. Pas toen de man het café had verlaten, vertelde de politica haar bewakers wat er was gebeurd. De agenten waren boos dat de twee geen alarm hadden geslagen. De vriendin van het Kamerlid: ,,Ze zeiden: Jullie hadden ons moeten tippen dat er wat aan de hand was.'' Volgens Hirsi Ali is de zaak in onderzoek.
Omdat haar belager donkerblond haar had en met een zachte g sprak, vermoedt het Kamerlid dat het om een autochtone, tot de islam bekeerde man gaat. Ze is verbijsterd door het incident. ,,Hoe kan zo'n jongeman dat nou vinden? Hij leek diep overtuigd van alles wat hij zei.''
==========================================
Hirsi Ali: O, je hebt moordneigingen
Donderdag had ik een lunchafspraak in het Haagse Dudok. Het grootste deel van het restaurant bleek gereserveerd voor studenten van de hogeschool in Tilburg.
Het waren vriendelijke jonge mensen die druk pratend aan tafel gingen en na korte tijd weer vertrokken. Onderweg naar buiten stopte een jongen met donkerblond haar, vriendelijke ogen en wat pukkels op zijn gezicht bij onze tafel.
Hij tikte me op de schouder en zei: ,,Mevrouw, ik hoop echt van harte dat de Moedjahedien u pakken en doodmaken. Inshallah, dat zullen ze ook doen.'' (Moedjahedien zijn gewapende strijders voor de islam).
Na de mededeling maakte hij aanstalten om door te lopen. Ik greep hem bij zijn pols en trok hem terug naar mijn tafel. Ik vroeg hem of ik hem goed had verstaan. ,,Ja'', zei hij en herhaalde zijn wens. Hij voegde daaraan toe dat Allah deze hartenkreet zou inwilligen.
Terwijl de jongen sprak, bleef hij mij strak aankijken, het vriendelijke lachje op zijn gezicht. Hij had een zachte g. Mijn gast staarde hem ademloos aan. Ik pakte mijn mes van mijn bord en bood het hem aan.
,,Als je mij dood wilt hebben dan moet je het zelf doen'', zei ik. ,,Waarom zou je het uitbesteden. Jij wilt mij toch dood hebben, doe het dan maar zelf.''
Hij nam het mes niet aan. ,,Mevrouw, ik zou het willen, maar ik durf het niet. Ik ben bang dat ik in de gevangenis kom.''
,,O'', antwoordde ik: ,,Jij hebt moordneigingen en je laat iemand anders het vuile werk opknappen. Een Moedjahedien die jouw wens uitvoert en mij vermoordt gaat ook naar de gevangenis.''
,,Ja, mevrouw, dat is zo.''
Ik legde mijn mes terug en vroeg waarom hij mij dood wilde hebben.
,,U bent een bedreiging voor mijn geloof.''
,,Hoezo? Als je geloof zo krachtig is en uiteindelijk alles zal overwinnen dan kan ik toch geen bedreiging voor jouw geloof zijn? En waarom vraag je Allah niet om mij te laten terugkeren tot het geloof? Dat kan toch ook?''
,,Ja, mevrouw. Dat kan ook, eigenlijk zou dat het beste zijn.''
,,Hoe oud ben je?''
,,24 jaar, mevrouw.''
,,En waar kom je vandaan?''
,,Uit Tilburg, mevrouw.''
,,Wat is je naam?''
,,S., mevrouw.''
Toen zag hij dat z'n groep al bijna verdwenen was. Hij excuseerde zich en liep weg. Dreigementen kwamen tot nu toe via post en telefoon. Soms schreeuwden boze jonge mannen mij op straat toe dat ik dood moest. Niet één dreigement heeft zo'n sterke indruk op mij gemaakt als dat van afgelopen donderdag.
kVond het wel interessant om te lezen. Wat een helden zeg, die bedreigers...
Praetorian
03-06-2004, 09:34
Origineel gepost door Eiffer_2diaS
Erg strakke actie van mevrouw Hirshi Ali. Die heeft nu dus wel even laten zien dat ze niet bang is.
Niet zo bang als deze wannabe mudhjahedeen die `bang was om in de gevangenis te geraken.
Het zou me niets verbazen als het één van die schreeuwertjes is geweest die hier op het forum altijd de mond vol hebben over de Jihaad, de heilige oorlog en het vermoorden van Hirshi Ali.
Allemaal snotapen met een grote bek die weglopen als het er echt op aan komt.
ik ben het niet altijd met haar eens. Maar in dit geval een applausje voor de actie van Hirshi Ali. :goedzo:
Doet mij denken aan een reclame-spot die ik vroeger in Marokko zag.......Fanta Florida...tadada Fanta Florida :D
"De bewakers die Hirsi Ali permanent in de gaten houden, merkten niets van het incident. ,,Ze zaten anderhalve meter verderop en konden het gesprek niet volgen. Uiterlijk was ook niets aan de jongen te zien'', zegt Hirsi Ali. Pas toen de man het café had verlaten, vertelde de politica haar bewakers wat er was gebeurd. De agenten waren boos dat de twee geen alarm hadden geslagen. De vriendin van het Kamerlid: ,,Ze zeiden: Jullie hadden ons moeten tippen dat er wat aan de hand was.'' Volgens Hirsi Ali is de zaak in onderzoek.
Het speelde zich ook af in haar hoofd:rolleyes:
Omdat haar belager donkerblond haar had en met een zachte g sprak, vermoedt het Kamerlid dat het om een autochtone, tot de islam bekeerde man gaat. Ze is verbijsterd door het incident. ,,Hoe kan zo'n jongeman dat nou vinden? Hij leek diep overtuigd van alles wat hij zei.''
LOL,iedereen is moslim volgens deze geesteszieke doos
Pfff, dit is niets meer dan tegen de Islam propaganderen en opnieuw de schijnwerpers op je gericht krijgen.
Ze is een weirdo, want ze moet beter weten dat Moslim zijn 'm niet in je haar of oogkleur te merken zit. Of nee: Ze DOET bewust dom om anderen die geen hout van de Islam begrijpen achter zich te krijgen.
Dat mens is zo uitermate vermoeiend... Ik kan me maar wat voorstellen dat mensen haar zat zijn, die de waarheid kennen, die ze zelf ook wel kent maar die glashard verloochent.
Vreselijk persoon dat ze is, ze wil gewoon de anti-Islam-goeroe uithangen, met verkapte en charmante oud-hollanse domigheid als strijdwapen. Het probleem is dat ze geen oud-hollandse-blonde-kaasboerin is, en ze daarom geloofwaardig overkomt, en het klootjesvolk geen seconde twijveld aan hun stupiditeit, omdat DE kenner het onderstreept.
Zogenaamd wil ze een emancipatiegolf op gang krijgen onder Moslimvrouwen, maar wel met haar rug naar ze toegekeerd. Vreselijk! Bah!
arabchrstn
03-06-2004, 10:45
Volgens mij ben jij geen fan van AhA...;)
Bestaat voor jou de mogelijkheid, te accepteren dat zij de waarheid zegt (of je het er nu mee eens ben of niet)? Of is voor jou alles wat zij zegt een leugen?
Bestaat AhA eigenlijk wel? Of is het gewoon een zwarte vlek op mijn beeldscherm...
Origineel gepost door arabchrstn
Volgens mij ben jij geen fan van AhA...;)
Bestaat voor jou de mogelijkheid, te accepteren dat zij de waarheid zegt (of je het er nu mee eens ben of niet)? Of is voor jou alles wat zij zegt een leugen?
Bestaat AhA eigenlijk wel? Of is het gewoon een zwarte vlek op mijn beeldscherm...
Ze verzint als je het mij vraagt een hoop, en als ze al de waarheid verteld op politiek niveau over de Islam dan is dit de halve waarheid. (Ze laat wetenswaardighden weg, ten gunste van zichzelf)
Ik volg alles wat ze naar buiten communiceert, dus ik kan 't weten.
Nee, ik ben geen fan van haar. Maar zou maar al te graag met haar in debat willen gaan; misschien iets voor later?
We weten allemaal ondertussen hoe het komt :D
Qat - Khat
Dit zijn de bladeren van een plant
uit Oost-Afrika. In Afrika en in Arabische landen worden aan dit kruid vele
medisch werkingen toegeschreven. Veroorzaakt een milde euforie en het doet je
makkelijker praten. Voor sommigen bestaat er een licht hallucinogene werking.
Het kauwen op de verse bladeren heeft een stimulerend effect door het cathine (norpseudoephedrine)
dat daaruit vrij komt.Cathine wordt ook gebruikt als eetlustremmer. In Somali en Jemen wordt qat in sommige families min-of-meer gebruikt als
koffie. Toch moeten de effecten niet onderschat worden. Er is een kleine kans op
lichamelijke verslaving en door het energieke gevoel kan er ook van psychische
verslaving sprake zijn. Intensiever gebruik kan aanleiding geven tot maag- en
darmirritaties, chronische constipatie en ontstekingen. Onderzoek zou hebben
uitgewezen dat het de kans op kanker vergroot en depressie, angstaanvallen
en psychoses kan veroorzaken.
Origineel gepost door klonbyz
Qat - Khat
Het kauwen op de verse bladeren heeft een stimulerend effect door het cathine (norpseudoephedrine)
dat daaruit vrij komt.Cathine wordt ook gebruikt als eetlustremmer. In Somali en Jemen wordt qat in sommige families min-of-meer gebruikt als
koffie. Toch moeten de effecten niet onderschat worden. Er is een kleine kans op
en psychoses kan veroorzaken.
:lol:
Gek mens!
redouan106
03-06-2004, 11:47
Origineel gepost door arabchrstn
Hirsi Ali geeft mes aan bedreiger
Van onze politieke redactie
VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft een jongen die haar in een café in Den Haag bedreigde, een mes aangeboden om haar neer te steken. De geschrokken student weigerde het aan te pakken, omdat hij bang was in de gevangenis te belanden.
Het bizarre incident deed zich vorige week donderdag voor in café Dudok. Hirsi Ali beschrijft het vandaag in haar column in deze krant. ,,Mevrouw, ik hoop echt van harte dat de Moedjahedien u pakken en doodmaken'', beet de man haar in het voorbijgaan toe. Het Kamerlid pakte hem beet en plukte boos een mes van de tafel waaraan zij met een vriendin zat. ,,Als je mij dood wilt hebben, dan moet je het zelf doen'', zei ze. De jongen schrok daarvan en antwoordde: ,,Ik zou het willen maar ik durf niet. Ik ben bang dat ik in de gevangenis kom.''
De bewakers die Hirsi Ali permanent in de gaten houden, merkten niets van het incident. ,,Ze zaten anderhalve meter verderop en konden het gesprek niet volgen. Uiterlijk was ook niets aan de jongen te zien'', zegt Hirsi Ali. Pas toen de man het café had verlaten, vertelde de politica haar bewakers wat er was gebeurd. De agenten waren boos dat de twee geen alarm hadden geslagen. De vriendin van het Kamerlid: ,,Ze zeiden: Jullie hadden ons moeten tippen dat er wat aan de hand was.'' Volgens Hirsi Ali is de zaak in onderzoek.
Hirsi Ali: O, je hebt moordneigingen
Donderdag had ik een lunchafspraak in het Haagse Dudok. Het grootste deel van het restaurant bleek gereserveerd voor studenten van de hogeschool in Tilburg.
Het waren vriendelijke jonge mensen die druk pratend aan tafel gingen en na korte tijd weer vertrokken. Onderweg naar buiten stopte een jongen met donkerblond haar, vriendelijke ogen en wat pukkels op zijn gezicht bij onze tafel.
Hij tikte me op de schouder en zei: ,,Mevrouw, ik hoop echt van harte dat de Moedjahedien u pakken en doodmaken. Inshallah, dat zullen ze ook doen.'' (Moedjahedien zijn gewapende strijders voor de islam).
Na de mededeling maakte hij aanstalten om door te lopen. Ik greep hem bij zijn pols en trok hem terug naar mijn tafel. Ik vroeg hem of ik hem goed had verstaan. ,,Ja'', zei hij en herhaalde zijn wens. Hij voegde daaraan toe dat Allah deze hartenkreet zou inwilligen.
Terwijl de jongen sprak, bleef hij mij strak aankijken, het vriendelijke lachje op zijn gezicht. Hij had een zachte g. Mijn gast staarde hem ademloos aan. Ik pakte mijn mes van mijn bord en bood het hem aan.
,,Als je mij dood wilt hebben dan moet je het zelf doen'', zei ik. ,,Waarom zou je het uitbesteden. Jij wilt mij toch dood hebben, doe het dan maar zelf.''
Hij nam het mes niet aan. ,,Mevrouw, ik zou het willen, maar ik durf het niet. Ik ben bang dat ik in de gevangenis kom.''
,,O'', antwoordde ik: ,,Jij hebt moordneigingen en je laat iemand anders het vuile werk opknappen. Een Moedjahedien die jouw wens uitvoert en mij vermoordt gaat ook naar de gevangenis.''
,,Ja, mevrouw, dat is zo.''
Ik legde mijn mes terug en vroeg waarom hij mij dood wilde hebben.
,,U bent een bedreiging voor mijn geloof.''
,,Hoezo? Als je geloof zo krachtig is en uiteindelijk alles zal overwinnen dan kan ik toch geen bedreiging voor jouw geloof zijn? En waarom vraag je Allah niet om mij te laten terugkeren tot het geloof? Dat kan toch ook?''
,,Ja, mevrouw. Dat kan ook, eigenlijk zou dat het beste zijn.''
,,Hoe oud ben je?''
,,24 jaar, mevrouw.''
,,En waar kom je vandaan?''
,,Uit Tilburg, mevrouw.''
,,Wat is je naam?''
,,S., mevrouw.''
Toen zag hij dat z'n groep al bijna verdwenen was. Hij excuseerde zich en liep weg. Dreigementen kwamen tot nu toe via post en telefoon. Soms schreeuwden boze jonge mannen mij op straat toe dat ik dood moest. Niet één dreigement heeft zo'n sterke indruk op mij gemaakt als dat van afgelopen donderdag.
kVond het wel interessant om te lezen. Wat een helden zeg, die bedreigers...
Ik snap niet wat het probleem is????
Hirsi wil de Islam weg hebben en sommige mensen willen haar weg hebben...................
Ze hebben allebei dezelfde doelstelling: iets verwijderen uit deze maatschappij wat voor hen een bedreiging is........
:confused: :confused:
Palestine
03-06-2004, 12:16
ZE KOMT GEWOON AANDACHT TE KORT EN GEILT ER GEWOON OP OM IN HET NIEUWS TE KOMEN. AAN ZULKE STOMME ACTIES VAN ONZE EX-ASIELZOEKER HEB IK GEEN WOORDEN VOOR
AAAbracadaver
03-06-2004, 15:21
Ik vraag me af wie van de bovenstaande schreeuwertjes aan de tafel heeft gestaan. :D
Vooralsnog heeft AhA aangegeven over meer lef en verstand te beschikken dan de "internet" mujahedien.
sneakynawal
03-06-2004, 15:23
Da stimmt :D
sneakynawal
03-06-2004, 15:23
AAAbracadaver
03-06-2004, 15:28
Origineel gepost door sneakynawal
Auf wiederschnitzel. :zwaai:
Origineel gepost door klonbyz
Qat - Khat
en psychoses kan veroorzaken. :lol: :lol: Klonbyz toch ,als jij der niet was ,was deze forum niet half zo leuk :D ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.