Bekijk originele versie : Tongzoenen met roker kan kanker veroorzaken
Tongzoenen met roker kan kanker veroorzaken
Tongzoenen met iemand die rookt, kan kanker veroorzaken. Dat blijkt uit een serieus onderzoek.
Cocktail
Uit het Israëlische onderzoek komt naar voren dat sigarettenrook speeksel kan veranderen in een dodelijke cocktail die mondkanker kan veroorzaken of kan versnellen.
Buffer
Speeksel vormt normaliter een beschermende buffer tussen het slijmvlies in de mond en giftige stoffen omdat het enzymen bevat die schadelijke substanties neutraliseren. Chemicaliën in rook vernietigen echter de beschernde componenten in het speeksel en vormen samen een mengsel dat cellen in de mond beschadigd en dat kanker kan veroorzaken.
Monster
Wetenschappers van het Israëlische Technion-instituut hebben cellen uit de mond genomen en in een laboratorium blootgesteld aan sigarettenrook. Een tweede monster werd blootgesteld aan de combinatie van speeksel en sigarettenrook. Het mengsel bleek het meest schadelijk te zijn.
Hoogervorst
02-06-2004, 21:44
Origineel gepost door a3ir
Tongzoenen met iemand die rookt, kan kanker veroorzaken. Dat blijkt uit een serieus onderzoek.
Cocktail
Uit het Israëlische onderzoek komt naar voren dat sigarettenrook speeksel kan veranderen in een dodelijke cocktail die mondkanker kan veroorzaken of kan versnellen.
Buffer
Speeksel vormt normaliter een beschermende buffer tussen het slijmvlies in de mond en giftige stoffen omdat het enzymen bevat die schadelijke substanties neutraliseren. Chemicaliën in rook vernietigen echter de beschernde componenten in het speeksel en vormen samen een mengsel dat cellen in de mond beschadigd en dat kanker kan veroorzaken.
Monster
Wetenschappers van het Israëlische Technion-instituut hebben cellen uit de mond genomen en in een laboratorium blootgesteld aan sigarettenrook. Een tweede monster werd blootgesteld aan de combinatie van speeksel en sigarettenrook. Het mengsel bleek het meest schadelijk te zijn.
Dus?? Niet meer roken of niet meer tongzoen? Of voortaan eerst zoenen (etc etc) en na de daad maar gaan roken. Lijkt me een prima idee.
Origineel gepost door Hoogervorst
Dus?? Niet meer roken of niet meer tongzoen? Of voortaan eerst zoenen (etc etc) en na de daad maar gaan roken. Lijkt me een prima idee. Mij kan het niet veel schelen wat je het eerste doet.als je het maar doet :D ;)oooo..... en is het niet zo dat veel mannen na de daad een sigaretje op steken. :D
Lijkt me ook niet erg smakelijk, of is dat wel zo?
wat is de bron van dit artikel A3ir?
En als twee rokers nou gaan tongzoenen :confused:
Gedeelde smart is halve smart? :D
Kassadar
02-06-2004, 23:26
Wat is tegen woordig niet slecht voor je :)
Als je te lang in de zon loopt heb je daar ook kans op,en als je je eten te lang in de oven laat staan dan kan je het ook krijgen :S
Maar ze hebben het nooit over uitlaat gassen die net zo slecht voor je zijn.
En ik denk dat er meer autos rijden dan dat er rokende mensen zijn.
Als je echt nog gezond wilt leven dan moet je op een onbewoont eiland wonen en leven als een astronout :)
Maar ontopic te blijven:)
Ik denk dat het nog slechter is voor de roker zelf dan voor anderen.
jij ruikt de rook mischien ook maar het zal dan net zo schadelijk zijn als je achter een auto rijd:)
Maar het beste is altijd nog leven zoals je het leuk vind want als je je druk gaat maken over je gezondheid dan kan je wel tot je 80e bang blijven.
Achter de pc zitten is trouwens ook slecht,hier een paar dingend die je kan krijgen als je vaak achter de pc zit.
kans op epeleptie (<-----hoe je dat ook mag spellen),ogen kunnen slechter worden,muis arm,herzen tummor en kanker.
Maar ik ben verslaaft aan me PC en kan niet afkikken,maar ik rook niet ;)
ik rook ook niet, maar zou af en toe best graag een roker zoenen :D
Origineel gepost door a3ir
Cocktail
Buffer
Monster
Bepaalde dingen doen met rokers kan dus ook baarmoederhalskanker veroorzaken :o
Origineel gepost door klonbyz
Bepaalde dingen doen met rokers kan dus ook baarmoederhalskanker veroorzaken :o
Oh my god :o
Origineel gepost door Deliana
Oh my god :o
Hoe zit het dan bij de man :eek:
Origineel gepost door dArc
ik rook ook niet, maar zou af en toe best graag een roker zoenen :D wil wat anders Arc,want het is smeerig :D Mijn man was kettingenroker hij is gelukkig gestopt . nu loopt hij rond met een lolly in zijn mond, en dat smaakt veel lekkerder :o.de bron is rtl nieuws (je moet wel even zoeken ;) )
Origineel gepost door klonbyz
Hoe zit het dan bij de man :eek:
Het wordt wel steeds moeilijker om sex te hebben :D
Origineel gepost door Deliana
Het wordt wel steeds moeilijker om sex te hebben :D ja he .... zucht :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.