Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat doet een vrouw met Sadaaq in Alahsnaam?

ambition
02-06-2004, 20:18

Ik wilde graag weten wat een vrouw anno 2004 met haar Sadaq doet, wat is eigenlijk de bedoeling van Sadaq en wat behoor je er mee te doen? Alvast bedankt ;)

Mouny
02-06-2004, 20:22
Ik denk dat ik het aan n weeshuis ga geven in Oujda.. de meeste vrouwen kopen er goud van.. maar da heb ik door de jaren heen genoeg gekregen.. onzin dus..

ambition
02-06-2004, 20:28
maar moet je van dat geld je goud kopen, dus je moet het zien als geschenk. Of moet je van Sadaq jou deel van de bruiloft betalen, dus je hennaavond, nekacha etc?

Abdurahman
02-06-2004, 20:35
Salaam Je betaald er je feestdag mee, en je koopt er nieuwe sieraden en Marokkaanse kledij mee. Maar je moet er altijd rekening mee houden dat je zelf wat er bij moet doen, anders is het niet genoeg. groet abdu :zwaai:

Frikouja
03-06-2004, 09:03

Juist zo is dat bij ons ook...je koopt er je goud mee en niets anders. het is gwoon van jou en daar ga je niet je feest mee betalen of je huis mee inrichten of lullige dingen mee halen... just gold en verstandig vind ik het ook nog, zie het als een investering. je koopt er goud mee en het veergaat niet. het blijft vooor altijd!

Chaimae
03-06-2004, 09:37
Zal er nooit goud mee kopen! Koop liever een auto ofsjo...Daar heb ik veel meer aan! :moe:

mocro_sammy
03-06-2004, 10:20
Origineel gepost door ambition Ik wilde graag weten wat een vrouw anno 2004 met haar Sadaq doet, wat is eigenlijk de bedoeling van Sadaq en wat behoor je er mee te doen? Alvast bedankt ;) Volgens mij is een Sadaq bedoeld als een soort nabestaanden uitkering of zo. Zeg maar, als je weduwe werd, dan kon je je Sadaq gebruiken om te voorzien in je levensbehoeften (of in die van je evt. kinderen). Veel vrouwen kochten er dan ook goud mee. Ik zou dat in ieder geval niet doen, ik ga mijn huis ermee inrichten.

marjam123
03-06-2004, 10:30
je kunt er tog mee doen wat je zelf wilt... zelf zal ik er misschien wat leuks mee kopen (denk niet echt goud... houd er zoiezo niet echt van) je kunt er je uitgaven voor de bruiloft mee betalen... etc... of je kunt het wegzetten voor later mocht je wat overhouden... xxx

Soumaia
03-06-2004, 11:16
Sadaaq is een lict dat in de koraan staat. Je kan het terug vinden in het volgonde soera: Soerat An Nisa

ambition
26-09-2004, 13:22
Ik weet nu wat jullie er mee zouden doen, maar wat is de bedoeling ervan? Hebben jullie Daliel?