Bekijk originele versie : Tussendoor
Ik vraag me al een lange tijd iets af.
Meestal is het zo het geval dat waneer een persoon ouders heeft van 2 verschillende culturen hij vaak niet geaccepteerd.
laten we zeggen in dit geval dan : Half Marokaans Half Nederlands.
Er wordt dan vaak alleen maar gekeken naar wat diegen niet bezit/is/heeft dan inplaats van te kijken wat hij/zij wel is, zoals een Moslim of ook gewoon een marokaan.
Ik wil graag weten hoe jullie hier tegen aan kijken.
Zou je een halfbloedje accpetern als schoonzusje of zelfs vrouw en voor de vrouwen andersom?
Geef even jullie mening en ook met uitleg.
Bedankt!
Azzzizzz
02-06-2004, 16:55
Origineel gepost door Miss9
Meestal is het zo het geval dat waneer een persoon ouders heeft van 2 verschillende culturen hij vaak niet geaccepteerd.
Er wordt dan vaak alleen maar gekeken naar wat diegen niet bezit/is/heeft dan inplaats van te kijken wat hij/zij wel is, zoals een Moslim of ook gewoon een marokaan.
Zou je een halfbloedje accpetern als schoonzusje of zelfs vrouw en voor de vrouwen andersom?
Bedankt!
wat is jou mening...
esmaatjuuh
02-06-2004, 16:58
Origineel gepost door Miss9
Bedankt!
Ahlan..
Ik Vind Dat Mensen Tegenwoordig Meer Moeten Kijken Naar Geloof Dan Naar Cultuur..
Ik Zelf Zou Een HalfBloedje Wel Accepteren..!
Esma
Origineel gepost door Azzzizzz
wat is jou mening...
Mijn mening:
Het zou niet eerlijk zijn om mijn mening te geven in mijn positie...
Vandara dat ik het van een ander wil weten..
RIF_CHICKIE
02-06-2004, 17:26
tuurlijk, als hij of zj maar moslim is, dan maakt het niets uit!
hajarchatlady
02-06-2004, 17:33
Origineel gepost door RIF_CHICKIE
tuurlijk, als hij of zj maar moslim is, dan maakt het niets uit!
;) juistem
Ben elf ook half marok-it
allebei de ouders zijn moslim en daar gaat het om
schijt aan anderen,je bent wie je bent
dus accepteer het zoals het is en wees er trots op
chebbagirl2003
02-06-2004, 20:44
ik zou ze wel accepteren hoor ze zijn toch ook mensen :D
als ze maar moslim zijn tog???;)
wie ik geen moslim vind ik touriya haoud (souf souf habibi)
maar ze is wel een knappe vrouw :rolleyes:
wat vinden jullie er van??? laat me het weten :p
beslamma en thallaw :zwaai:
xxx chebba
mocro_sammy
03-06-2004, 10:26
Je kan nu wel zeggen dat jijzelf een halfbloedje wel zou accepteren, maar het gaat om wat je ouders zeggen. Mijn ouders zouden uiteindelijk degene met wie ik wil trouwen wel accepteren zolang hij moslim is (en een man).
Maar ik ken genoeg mensen bij wie dit niet het geval is. Mijn beste vriendin is Arabisch en haar ouders vinden het al erg als ze met mij omgaat (ik ben Berbers), laat staan dat ze haar met een halfbloedje laten trouwen.
Azzzizzz
03-06-2004, 10:46
Origineel gepost door esmaatjuuh
Ahlan..
Ik Vind Dat Mensen Tegenwoordig Meer Moeten Kijken Naar Geloof Dan Naar Cultuur..
Ik Zelf Zou Een HalfBloedje Wel Accepteren..!
Esma
Parond..
ik heb wel eens van kant en klaar onzin gehoord
maar dat jij het oneerlijk vindt om je mening te gevevn, vind ik kant, klaar en ingepakte onzin
wat is jou positie, en je vraagt ons mening, die zal niet veranderen als we je mening kennen hoor.
enzoja, dan heeft die genen geen mening
ik vind je argument zeer onder de maat, was de moeete niet waard om te noemen.
Parond..
maar dat jij het oneerlijk vindt om je mening te gevevn, vind ik kant, klaar en ingepakte onzin
wat is jou positie, en je vraagt ons mening, die zal niet veranderen als we je mening kennen hoor.
misschien heb je me verkeerd begrepen, of ben ik te onduidelijk geweest..
wat ik daarmee bedoelde is : ik ben zelf halfbloed,dus zou ik zo en zo een halfbloed wel accpeteren , das wat ik eigenlijk wilde duidelijk maken...
en dat het mij ging om jullie mening en nie zo zeer om die van mij.
Omdat het vaak anders gaat dan dat er gezegd word.
Maar goed...
Ik hoop dat je me nu snapt
Nassimatje
03-06-2004, 17:49
Het ergste wat je kan overkomen is dat je niet wordt geaccepteerd.
Als ik later kinderen krijg, zou ik iedereen accepteren die bij mij op de vloer komt, want ik weet hoe veel pijn en verdriet je die ongeaccepteerde aan doet. (ervaring)
Zelf ben ik Arabisch en heb ik Nederlandse stiefvader. Daarom hebben de ouders van mijn ex het niet geaccepteerd dat ik zijn vrouw mocht worden. Omdat ze vonden dat ik makkelijk was en geen goeie moslima was.
Maar zij zijn zelf ook niet goed bezig, want als je een moslimse iemand niet accepteerdt, omdat hij/ zij uit een andere cultuur komt. Dan ben je HARAM bezig.
esmaatjuuh
03-06-2004, 21:16
Parond..
Ahlan
Volgens Mij Heb Je De Verkeerde Tekst Geciteerd..?
Esma
miss_saliha
03-06-2004, 21:25
Als hij een moslim is waarom niet???
Ik ga me niet druk zitten maken om de cultuur hoor alles draait om liefde...and by the way of je nou een halfbloedje,berbers,arabisch,soess etc. bent wat is de verschil behalve dan de samenleving???Je bent een marokkaan en blijft een marokkaan daar draait het bij mij om daar leef ik mee met schone gedachtens hamdoelilah...
-X- Saliha...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.