Bekijk originele versie : murder....
saida2003
02-06-2004, 16:39
salaam iedereen,
kinderen vanaf 12 jaar die een moord plegen moeten als volwassenen worden gestraft.......
wat is jullie mening???
:maf:
Ik denk het niet. En ik denk ook dat je iedere zaak op zich moet bekijken.
saida2003
02-06-2004, 16:48
maar denk je dan niet dat ze een gevaar voor de maatschappij zullen zijn?
Dat is al gebleken. Kinderen van 12 zijn eerder te helpen dan in de goot belande snotapen van 17.
DonAgewan
02-06-2004, 16:53
Ik vind niet dat ze als volwassenen moeten worden behandeld omdat ze inderdaad nog om te leiden zijn naar een beter bestaan.
Ik denk dat de doodstraf nog een betere oplossing is.....
filteren die handel....
Origineel gepost door Ra3jab
Ik denk dat de doodstraf nog een betere oplossing is.....
filteren die handel....
Hoe kun je nou zoiets zeggen?
Een kind van 12 weet niet wat de impact is van zoiets en wat dat allemaal teweegbrengt. Een kind van twaalf is gewoon niet verantwoordelijk te houden in dat soort kwesties.
Levenslange observatie en tbs lijkt mij meer op zijn plaats.
Nee, ben het niet mee eens..Ik zou de oorzaak straffen die er voor zorgt dat een kind een moord pleegt...
Diegene die gewelddadige spelletjes/films/boeken/strips/etc maakt en uitbrengt dus.
_SaHaRa_
02-06-2004, 20:12
Gelet op de Nederlandse wetgeving zou het wel erg krom zijn om kinderen van 12 jaar die voor moord worden aangeklaagd, net als een volwassen te berechtte. 12 jarigen zijn volgens de wet minderjarig en niet bekwaam om rechtshandelingen te verrichten. Wanneer ze wel net als een volwassen worden berecht (zoals het geval bij Murat D), vraag ik me af waarom de wetgevers de wet niet aanpassen en 12 jarigen voor meerderjarigen aanzien en hen dus bekwaam maken om rechtshandelingen etc te verrichten.
12 jarigen hebben nog niet de verstandshouding van iemand die 6 jaar ouder is en nog geen verantwoordelijkheid (tenzij die 6 jaar ouder een geestelijke stoornis heeft).
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.