Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Chedda!!!

Pagina's : [1] 2 3 4

Babe82
02-06-2004, 15:40

Salaam lieverds Wie van de bruidjes zal de "Chedda" doen op haar bruiloft? Wie heeft het gedaan? Hoe was het? Zwaar? Welke neggafa (in België) doet ze heel mooi? Als 'chamalia' wil ik het zeker doen op mijn bruiloft, Incha-Allah!!! :Iluvu: Iemand foto's van de "Chedda"? :zwaai:

Shaimaa
02-06-2004, 22:58
Ik ga het doen Insha'Allah

UndercoverAngel
03-06-2004, 08:43
Misschien een rare vraag.. Maar wat is Chedda? :) .:UcA:.

Mysticalia
03-06-2004, 08:50
Origineel gepost door UndercoverAngel Misshcien een rare vraag.. Maar wat is Chedda? :) .:UcA:. Het is wanneer de bruid heel zwaar wordt opgemaakt en veeel kettingen draagt (parels) en ze bijna niet kan lopen omdat het zo zwaar is. Is iets typisch voor Tanger en Tetouan .Ik vind er geen foto van anders had ik het gepost. :o Maar is nog lang geleden dat ik dat heb gezien. :confused: Ik zou het nie doen. Ik ken mensen die bijna flauwvielen omdat het zo zwaar was. En zo afzien met mn eigen trouw? :rolleyes: No Thanx :D :belgie:

UndercoverAngel
03-06-2004, 09:02

Origineel gepost door Mysticalia Het is wanneer de bruid heel zwaar wordt opgemaakt en veeel kettingen draagt (parels) en ze bijna niet kan lopen omdat het zo zwaar is. Is iets typisch voor Tanger en Tetouan .Ik vind er geen foto van anders had ik het gepost. :o Maar is nog lang geleden dat ik dat heb gezien. :confused: Ik zou het nie doen. Ik ken mensen die bijna flauwvielen omdat het zo zwaar was. En zo afzien met mn eigen trouw? :rolleyes: No Thanx :D :belgie: Shokran voor je uitleg.. Ik denk ook niet dat het iets voor mij is.. Ik vind een dienblad optillen al zwaar.. :hihi: .:UcA:.

Mysticalia
03-06-2004, 09:07
Origineel gepost door UndercoverAngel Shokran voor je uitleg.. Ik denk ook niet dat het iets voor mij is.. Ik vind een dienblad optillen al zwaar.. :hihi: .:UcA:. :melig::melig: :hihi:

Ghizlane_girl
03-06-2004, 09:25
Mijn zus heeft het gedaan, ze is er letterlijk maar 5 minuten in gebleven en kon het niet meer aan. Zonde van het geld, toch??? Ik ben niet van plan om het te doen.

mya
03-06-2004, 09:28
Origineel gepost door Ghizlane_girl Mijn zus heeft het gedaan, ze is er letterlijk maar 5 minuten in gebleven en kon het niet meer aan. Zonde van het geld, toch??? Ik ben niet van plan om het te doen. Ik ga het ook niet doen inchallah,vind het idd wat zielig voor die bruidjes,al dat gewicht,pffff......niks voor mij.

Shaimaa
03-06-2004, 10:40
te zwaar of niet, het hoort er nu eenmaal bij :D

Lamya
03-06-2004, 16:15
Hallo dames, Ik weet niet wat ik hoor?! Chedda is te zwaar opgemaakt en te zwaar aan kleding en juwelen?? Mijn zusje had twee jaar geleden voor haar Henna dag Chedda gedaan en we komen uit Tetouan dus ja het hoort erbij. Maar het was helemaal niet zwaar, het was juist heel erg mooi en haar make-up was licht, de kleuren die gebruikt worden is wel heel erg typisch voor de chedda maar that's it! Alle bruidjes die ik ken uit Tetouan en Tanger hebben gekozen of gaan kiezen voor de Chedda als eerste klederdracht en dan pas de rest. Lijkt mij dat niets zwaarder is dan de lebsa van de Fessiën, dat is pas zwaar zo een hele muur om je heen en je ziet alleen het gezicht van de bruid nodig. Ach ja zoals de NL zeggen, wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Veel liefs, Lamya.

Babe82
03-06-2004, 16:33
Origineel gepost door Lamya Hallo dames, Ik weet niet wat ik hoor?! Chedda is te zwaar opgemaakt en te zwaar aan kleding en juwelen?? Mijn zusje had twee jaar geleden voor haar Henna dag Chedda gedaan en we komen uit Tetouan dus ja het hoort erbij. Maar het was helemaal niet zwaar, het was juist heel erg mooi en haar make-up was licht, de kleuren die gebruikt worden is wel heel erg typisch voor de chedda maar that's it! Alle bruidjes die ik ken uit Tetouan en Tanger hebben gekozen of gaan kiezen voor de Chedda als eerste klederdracht en dan pas de rest. Lijkt mij dat niets zwaarder is dan de lebsa van de Fessiën, dat is pas zwaar zo een hele muur om je heen en je ziet alleen het gezicht van de bruid nodig. Ach ja zoals de NL zeggen, wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Veel liefs, Lamya. Helemaal met je eens, sis!!! :goedzo: Ik zou het voor geen geld willen missen op mijn bruiloft, InchaAllah. Zoals je zegt: het hoort er gewoon bij!!! Ik heb niets tegen de lebsa van de Fesiën, maar dàt lijkt me pas onhandig. De bruid ziet er dan opeens helemaal onherkenbaar uit. Het is ook vreemd dat sommige bruidjes mooier met de Chedda staan dan andere ... Weet iemand een neggafa die de Chedda doet waar je helemaal :Iluvu: van wordt??? Kussiesssssss ... :belgie: :zwaai:

Mysticalia
03-06-2004, 16:43
Mina Shadouli. Heb het één keer gezien en het was wel mooi (maar tot ik dat bruidje zag scheeflopen... :hihi: ) Ieder kiest het voor zich. Allah ikemmel bighier inshAllah

habiba24
03-06-2004, 16:52
ben nu wel heel nieuwsgierig naar "chedda". heeft iemand er foto's van????

GZELLA
03-06-2004, 17:00
niet bij iedereen staat chedda hoor. neem dat van mij maar aan ik zou me echt laten adviseren door de negaffa en haar eerlijk haar mening te laten geven

Babe82
03-06-2004, 17:16

Origineel gepost door habiba24 ben nu wel heel nieuwsgierig naar "chedda". heeft iemand er foto's van???? Sorry, lieverd. Ik ben volop aan het zoeken naar afbeeldingen, maar zonder succes ... :( Ik blijf zoeken, maar de anderen helpen me mee, uiteraard :D Als het een hulp kan zijn: als de bruid de Chedda draagt, dient ze met de ogen neergeslagen (of soms zelfs helemaal gesloten!!!) de zaal binnen te komen. Nooit gezien? Heeft wel iets aparts vind ik ... :o :zwaai:

Pagina's : [1] 2 3 4