Bekijk originele versie : laten de marokaanse ouders dit allemaal toe??
miss_angelina
02-06-2004, 13:45
:zwaai: salam walei7kom mensen!!!!! :zwaai:
een ding snap ik hier niet.ik hoor iedereen praten van we gaan naar raiparty's, we gaan naar discotheek,we doen dit en we doen dat.
dan denk ik van hallo die raiparty's zijn vaak 's avonds.
hoe kunnen marokkaanse ouders dit toelaten.
(ik heb het hier dan over de marokaanse meisjes).
Licht het aan mijn ouders dat ze de maatstaven nog handhaven van de islam of zijn de marokaanse ouders van tegenwoordig ook zaa3ma modern geworden.Ik zou zoiets niet eens in mijn hoofd moeten halen.
Nu krijg ik reactyies als ze doen het stiekem en ze gaan naar vriendinnen etc.
maar kom op als ouder zijnde weet je toch als je dochter zegt ik kom om 22:00 uur thuis dat ze niet even naar de supermarkt gaan.
wat is hier jullie mening over??
:zwaai: ma a salama :zwaai:
mothebest
02-06-2004, 13:48
ik denk het laatste. de ouders zijn modern geworden. vooral die vieze vrouwen zonder hoofddoek. die casaouias en shab tetouen enzo. die zijn modern. islam bestaat niet meer voor ze.
Ik was een keer naar jadida geweest ik zag gewoon ouders met een dochter met een kort rokje en een string lopen. samen naast haar ouders in marokko.
Dus het ligt gewoon aan afkomst. Maar het is heel normaal dat jou ouders je dat verbieden.
miss_angelina
02-06-2004, 13:52
Origineel gepost door mothebest
ik denk het laatste. de ouders zijn modern geworden. vooral die vieze vrouwen zonder hoofddoek. die casaouias en shab tetouen enzo. die zijn modern. islam bestaat niet meer voor ze.
Ik was een keer naar jadida geweest ik zag gewoon ouders met een dochter met een kort rokje en een string lopen. samen naast haar ouders in marokko.
Dus het ligt gewoon aan afkomst. Maar het is heel normaal dat jou ouders je dat verbieden.
ik heb nergens moeite mee met mijn ouders.ik ben trots dat mijn ouders mij goed opgevoed hebben en inschallah kan ik zo ook mijn kinderen groot brengen.maar ik begrijp echt niet hoe de marokkaanse maatschapij zo kan veranderen.
Ik kan bijna zeggen dat Marrokaanse meiden er erger bij lopen als Nederlandse.dat is echt waar.dat kunnen mijn hersens gewoon niet bevatten echt niet.Op mijn werk zie ik dat er nederlandse moeders zijn die hun dochter van 16 en 17 jaar verbieden om uit te gaan en deze dochters luisteren naar hun moeder. :eek:
dan denk ik van.....zelfs de nederlanders zijn beter en dat terwijl ze nog ongelovig zijn.
:zwaai: ma a salama :zwaai:
Marocilicious
02-06-2004, 13:56
Sorry hoor..Maar ik kom ook uit omgeving Casa en mijn ouders laten mij dat ook niet doen..En mijn moeder draagt ook pas een hoofddoek..!En ik ken veel meiden die ook uit de omgeving die ook streng maar rechtvaardig worden opgevoed...
miss_angelina
02-06-2004, 14:01
Origineel gepost door Marocilicious
Sorry hoor..Maar ik kom ook uit omgeving Casa en mijn ouders laten mij dat ook niet doen..En mijn moeder draagt ook pas een hoofddoek..!En ik ken veel meiden die ook uit de omgeving die ook streng maar rechtvaardig worden opgevoed...
waar denk je dat het dan aan ligt??
Marocilicious
02-06-2004, 14:06
Origineel gepost door miss_angelina
waar denk je dat het dan aan ligt??
Wat waar aan ligt?
Btw,ik wil echt niet onaardig doen hoor...
Ik denk dat zoiets niet veralgemeend kan worden, je hebt mensen die de kidneren laat doen, en je hebt mensen die streng zijn, safi, niets aant e doen.
Vergeet ook niet dat er ouders zijn die niets te zeggen hebben over hun kinderen, waarbij de kinderen gewoon hun zin doen ;)
:nerd: Ik zou zeggen een peergoup die samenkomt om de opmerkelijkheden uit de nieuwe mode willen ervaren, waarbij een tutor word uitgesloten
:hihi:
mothebest
02-06-2004, 14:09
het ligt echt aan de moderniteit want ik heb vrienden uit casablanca en een zus van een vriend van mij mag ggewoon tot 1 uur buiten blijven met vrienden. ze gaat uit enzo.
DaNGeRouZLy
02-06-2004, 14:10
Origineel gepost door mothebest
het ligt niet aan afkomst maar aan hoe Godvrezend iemand is.
Of wil je zeggen dat er geen moslims meer in Casa of Tetouan wonen?:jammer:
tazaghiniagirl
02-06-2004, 14:11
Origineel gepost door Marocilicious
ewa mlih Pas een hofddoek... :rolleyes: ..nadat ze big kids heeft
DaNGeRouZLy
02-06-2004, 14:12
Origineel gepost door tazaghiniagirl
beter laat dan nooit
tazaghiniagirl
02-06-2004, 14:12
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
het ligt niet aan afkomst maar aan hoe Godvrezend iemand is.
Of wil je zeggen dat er geen moslims meer in Casa of Tetouan wonen?:jammer:
weinig..... :( ..veelste weinig....
Beter ooit dan nooit :)
DaNGeRouZLy
02-06-2004, 14:13
weinig..... :( ..veelste weinig....
Allah Oe Alem
of ben je in elk huis in Casa geweest ofzo :confused:
miss_angelina
02-06-2004, 14:13
ja dat is zo elke ouder is weer anders.
maar ik kan gewoon niet bevatten dat sommige ouders dit toestaan.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.