Bekijk originele versie : Wat doe ik?
ik heb een heel goeie vriendin die altijd heel goede contacten heeft gehad met jongens, maar op een gegeven moment is zij gevoelens beginnen krijgen voor een meisje. ik heb al zoveel gepraat met haar, mijn vriend heeft haar ook al een beetje proberen te doen inzien dat ze tegen haar gevoelens moet vechten, maar ze zegt dat het moeilijk is, hoe graag ze van die gevoelens ook afwil, ze zijn er en ze krijgt ze niet weg. langs de ene kant begrijp ik haar, ik bedoel ik ben ook verliefd geworden op mijn man zonder dat ik het eigenlijk wilde. dus gevoelens heb je niet in de hand, maar lans de andere kant is een lesbische of homo relatie verboden bij ons, en probeer ik haar dat ook te doen inzien. Maar het probleem is dat die gevoelens zo diep zitten bij haar, dat ze zich echt geen leven meer kan inbeelden zonder dat meisje (alleszins dat zegt zij toch). Ik weet niet wat ik moet doen, ze is een zéér goede vriendin, maar ik weet niet hoe ik haar kan helpen: steun ik haar, of maak ik haar duidelijk dat als ze aan die relatie begint dat ik onze vriendschap verbreek?
het klinkt misschien wel raar, maar ik kan haar niet laten vallen, ik ken haar al van mijn kleuterjaartjes.
wat doe ik? Wat zou jij doen? En liefst alleen serieuze reacties.
groetjes
DaNGeRouZLy
02-06-2004, 11:40
pfff moeilijk man :(
ik zou haar niet meteen laten vallen maar alles er aan doen om haar te overtuigen dat het niet goed is.
Als dat niet lukt zou ik toch afstand nemen denk ik maar ja ik zit niet in jouw situatie dus ik kan nu wel wat zeggen.
off topic:
hoe is het hbiba? :D
onze topic is verdwenen:verdriet:
:blauwkus: Aminaatje :zwaai:
lella_ouafae
02-06-2004, 11:42
en het meisje op wie ze verliefd is, is ook verliefd op haar??
en zijn ze allebei marokkaans (en/of moslims?)
sweetnisrin
als dat meisje voelt wat zij voelt ze kan zich moelijk verzetten tegen dat ookal wil ze het zelf niet maar dat is er nu eenmaal ze kan moeilijk heel haar leven in een 'leugen' leven, en zo kan ze mss wel eens in zware problemen geraken met zichzelf end an kan het uit de hand lopen het beste is gewoon dat ze haar hart volgt en doet wat ZIJ wilt en wat ZIJ dnekt wat goed voor haar is, mensen die echt om haar geven acepteren haar voor wat ze is en respecteren haar geaardheid ookal is het in het begin moeilijk enzo
ik wens je vriendin vbeel geluk en inschallah komt alles in orde hé
marjam123
nou rabat dat is me een situatie... maar probeer haar te laten zien waarom het verboden is enzo... en laat haar zich verdiepen in de islam... kdenk dat met de hulp van allah swt die gevoelens wel zullen verdwijnen... inshallah
xxx
marjam123
02-06-2004, 11:44
Origineel gepost door sweetnisrin
als dat meisje voelt wat zij voelt ze kan zich moelijk verzetten tegen dat ookal wil ze het zelf niet maar dat is er nu eenmaal ze kan moeilijk heel haar leven in een 'leugen' leven, en zo kan ze mss wel eens in zware problemen geraken met zichzelf end an kan het uit de hand lopen het beste is gewoon dat ze haar hart volgt en doet wat ZIJ wilt en wat ZIJ dnekt wat goed voor haar is, mensen die echt om haar geven acepteren haar voor wat ze is en respecteren haar geaardheid ookal is het in het begin moeilijk enzo
maar lieve schat het is verboden in de islam... er zijn veel dingen die mensen willen doen die verkeerd zijn... maar dat wil tog niet zeggen dat ze dat moeten doen omdat ze het zo graag willen...?
xxx
Help haar imaan te sterken, zulke relatis zijn een dwaling en kunnen nooit goed komen :jammer:
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
pfff moeilijk man :(
ik zou haar niet meteen laten vallen maar alles er aan doen om haar te overtuigen dat het niet goed is.
Als dat niet lukt zou ik toch afstand nemen denk ik maar ja ik zit niet in jouw situatie dus ik kan nu wel wat zeggen.
off topic:
hoe is het hbiba? :D
onze topic is verdwenen:verdriet:
:blauwkus: Aminaatje :zwaai:
moeilijk, maar ach we zien wel. met mij gaat het wel en jij? :) onze topic is inderdaad verdwenen ;) , en het was nochtans zo'n toffe topic, misschien nog eentje opendoen? hoe gaat het verder met je?
Origineel gepost door lella_ouafae
en het meisje op wie ze verliefd is, is ook verliefd op haar??
en zijn ze allebei marokkaans (en/of moslims?)
Ja zij is ook verliefd, en allebei marokkaans
Origineel gepost door sweetnisrin
je bent heel ruimdenkend, dat zal mijn vriendin graag horen. bedankt voor jouw raad! ;)
DaNGeRouZLy
02-06-2004, 11:52
Origineel gepost door Rabat1
moeilijk, maar ach we zien wel. met mij gaat het wel en jij? :) onze topic is inderdaad verdwenen ;) , en het was nochtans zo'n toffe topic, misschien nog eentje opendoen? hoe gaat het verder met je?
Alhamdoulilah goed :)
ja was zeker een toffe topic :(
we kunnen het proberen maar ik denk dat ie binnen de korste keren verwijderd wordt.
Origineel gepost door marjam123
nou rabat dat is me een situatie... maar probeer haar te laten zien waarom het verboden is enzo... en laat haar zich verdiepen in de islam... kdenk dat met de hulp van allah swt die gevoelens wel zullen verdwijnen... inshallah
xxx
echt een moeilijke situatie, maar ja je hebt gelijk: het is zéker het proberen waard! dank je lieverd. :)
Origineel gepost door marjam123
maar lieve schat het is verboden in de islam... er zijn veel dingen die mensen willen doen die verkeerd zijn... maar dat wil tog niet zeggen dat ze dat moeten doen omdat ze het zo graag willen...?
xxx
weet je het is hartverscheurend, want je moet kiezen en natuurlijk komt Allah op number 1! Maar je eigen vriendin zo zien wenen, verdriet hebben, écht eraan ten onder gaan gewoon omdat ze haar enige echte liefde niet kan beminnen, is zo hard. ik krijg zelf tranen in mijn ogen als ik haar zo zie, en het ergste van al is dat het andere meisje ook écht gevoelens heeft. dus ja, het is en blijft moeilijk. ze zegt altijd dat ze er niet zelf voor gekozen heeft, en ze vraagt me steeds: waarom is dit mij overkomen? Wat zeg je daar dan op? Ik vertelde haar dat het maar een bevlieging is, en zij heeft me laten weten dat ze al jaren met die gevoelens rondloopt en dat het alleen maar dieper en dieper wordt. Wat moet ik als haar beste vriendin dan antwoorden?
marjam123
02-06-2004, 11:57
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
Alhamdoulilah goed :)
ja was zeker een toffe topic :(
we kunnen het proberen maar ik denk dat ie binnen de korste keren verwijderd wordt.
is die topic niet naar het onzinhoekje verhuisd...
xxx
Origineel gepost door mazhar
Help haar imaan te sterken, zulke relatis zijn een dwaling en kunnen nooit goed komen :jammer:
Ga ik zeker proberen, maar het is voor haar vreselijk moeilijk, maar proberen hé! dank je voor je raad ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.