Bekijk originele versie : vinden moslims Allah onmachtig??
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Met enige regelmaat wordt er in de islamitische landen de doodstraf geeist voor godslastering.
Hiermee wordt er mijn inziens een groot brevet van onvermogen gegeven aan Allah!
Want de moslim denkt kennelijk dat Hij zijn eigen boontjes niet kan doppen. (een kind help je toch ook alleen met z'n huiswerk als hij er zelf niet uit komt!).
Als Hij zo machtig zou zijn, zou hij dan zelf niet degene straffen die Hem beledigen (als hij zich beledigd voelt). Het lijkt erop alsof de moslims denken dat Hij niet straffen kan en het dus maar zelf doen!
En anders is mijn vraag; waarom staat er uberhaubt (dood)straf op godslastering? Is het niet aan Hem om uit te maken wat Hij beledigend vindt en hoe Hij daarvoor straft??
Ik bedoel de hele Koran staat vol met dat oordelen aan Allah overgelaten moet worden. Waarom laten ze hem niet oordelen dan?.
AAAbracadaver
02-06-2004, 10:37
De Mensen worden ook niet bestraft omdat ze god belastert hebben, dit zou een eventuele god prima zelf af kunnen handelen.
De werkelijke reden van de "straf" is het ondermijnen van het gezag van de geestelijken. Immers religie is het instrument wat zij gebruiken voor hun onderdrukking en iedereen die dit instrument wil beschadigen moet natuurlijk gestraft worden.
"De werkelijke reden van de "straf" is het ondermijnen van het gezag van de geestelijken."
dat is misschien bij de christenen het geval...en niet bij ons...trouwens godslastering heb je een bewijs dat je dan de doodstraf krijgT?...
LadyBerkania
02-06-2004, 10:42
Origineel gepost door Jahrules
Met enige regelmaat wordt er in de islamitische landen de doodstraf geeist voor godslastering.
Hiermee wordt er mijn inziens een groot brevet van onvermogen gegeven aan Allah!
Want de moslim denkt kennelijk dat Hij zijn eigen boontjes niet kan doppen. (een kind help je toch ook alleen met z'n huiswerk als hij er zelf niet uit komt!).
Als Hij zo machtig zou zijn, zou hij dan zelf niet degene straffen die Hem beledigen (als hij zich beledigd voelt). Het lijkt erop alsof de moslims denken dat Hij niet straffen kan en het dus maar zelf doen!
En anders is mijn vraag; waarom staat er uberhaubt (dood)straf op godslastering? Is het niet aan Hem om uit te maken wat Hij beledigend vindt en hoe Hij daarvoor straft??
Ik bedoel de hele Koran staat vol met dat oordelen aan Allah overgelaten moet worden. Waarom laten ze hem niet oordelen dan?
:rolleyes: als je niet weet waarover je praat hou dan liever je mond
Origineel gepost door minga
"De werkelijke reden van de "straf" is het ondermijnen van het gezag van de geestelijken."
dat is misschien bij de christenen het geval...en niet bij ons...trouwens godslastering heb je een bewijs dat je dan de doodstraf krijgT?...
In Pakistan wel.
http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=393955/sc=0d9c67
Iran. Hashem Aghajari.
http://www.tiscali.nl/content/article/bui/602007.htm
AAAbracadaver
02-06-2004, 10:48
Origineel gepost door minga
Hier in het westen inderdaad niet meer. Maar beledig jij maar eens een mullah in Iran of zit hem dwars in een zakelijk geschil....
De meeste geestelijken zijn heel wat meer bezig met aardse zaken dan zij wensen toe te geven.
Als je dan toch gelovig wenst te zijn kun je dat uitstekend zelf lijkt me, daar hoeft geen geestelijk "leider" aan te pas te komen.
Origineel gepost door Barcelona
in texas kun je ook de doodstraf krijgen....is dat niet de plek waar onze lieve democratische president Bush vandaan komt?? :)
Barca
Dat klopt.
Maar niet vanwege godslastering.
AAAbracadaver
02-06-2004, 10:55
in texas kun je ook de doodstraf krijgen....is dat niet de plek waar onze lieve democratische president Bush vandaan komt?? :)
Barca
Inderdaad zo zijn er nog wel meer staten en ook vele andere landen waar de doodstraf bestaat.
Dit staat echter geheel los van deze zaak aangezien je in geen van die staten de doodstraf kan krijgen voor het "beledigen" van god noch kan een geestelijke eisen dat jij de doodstraf krijgt omdat hij vind dat er laster is gepleegt.
Dus wat is precies je punt ?
Palestine
02-06-2004, 10:57
Salaam alaikoem,
In elke land zijn er wetten en regels die nageleefd dienen te worden. In Islamitische landen gelden de wetten en regels die SWT ons opgedragen heeft. Als een burger deze wetten en regels overtreed dan zijn er consequeties aan verbonden. Als er voor godslastering in dat land de DOODSTRAF geldt dan moet je zulke uitspraken niet doen.
Ma3asalaam
naoual1985
02-06-2004, 10:59
Origineel gepost door grendel
Dat klopt.
Maar niet vanwege godslastering.
Nee inderdaad niet voor godslastering, maar de meeste "zwarten " worden daar krijgen daar ONTERECHT de doodstaf en dat is veel erger.
naoual1985
02-06-2004, 11:00
Origineel gepost door Abracadaver
Inderdaad zo zijn er nog wel meer staten en ook vele andere landen waar de doodstraf bestaat.
Dit staat echter geheel los van deze zaak aangezien je in geen van die staten de doodstraf kan krijgen voor het "beledigen" van god noch kan een geestelijke eisen dat jij de doodstraf krijgt omdat hij vind dat er laster is gepleegt.
Dus wat is precies je punt ?
Zijn punt is dat je in een land die zogenaamd voor democratie vecht, geen doodstaf moet hebben.
Hoogervorst
02-06-2004, 11:08
Origineel gepost door naoual1985
Zijn punt is dat je in een land die zogenaamd voor democratie vecht, geen doodstaf moet hebben.
Het staat min of meer los van elkaar. Zo ben ik niet principieel tegen de doodstraf. Misdadigers, die echt van nature moorden, hebben (vind ik) niet meer het absolute recht op leven.
Er zijn wel praktische problemen met de doodstraf. De kans dat je ook een onschuldige de doodstraf geeft is aanwezig. Ook een kans is dat het misbruikt kan worden.
AAAbracadaver
02-06-2004, 11:08
dit is mijn punt!
Barca
Dus jij bent net als ik een groot voorstander van de seculiere samenleving. Een absolute scheiding van kerk en staat, die religie de plaats geeft die het behoort te hebben ?
Dit is namenlijk de reden dat de macht van bisschoppen en wat niet meer zij aan priesters behoorlijk is ingeperkt.
Origineel gepost door naoual1985
Nee inderdaad niet voor godslastering, maar de meeste "zwarten " worden daar krijgen daar ONTERECHT de doodstaf en dat is veel erger.
Daarom ben ik een tegenstander van de doodstraf.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.