Bekijk originele versie : Elsdaq?? Jeetjemineetje!
lella_ouafae
02-06-2004, 09:20
Salaamalaikoem wr wb...
Ik vind het echt onzin dat sommige meiden (en/of vaders) zoveel geld willen voor de sdaq... Echt niet normaal! :kwaad: Ik bedoel... de bruiloft is al zo duur... en het huis en de inrichting, enz. enz.
Ik denk dat de meeste het huwelijk ingaan met een enorme schuld en dat is toch niet goed??? :confused:
Als sdaq niet verplicht was in de islam dan zou mijn toekomstige inshallah mij niet eens iets hoeven te geven!
Liefde is voor mij genoeg :Iluvu: en het aller aller belangrijkste!
Dikke kus lella ouafae :zwaai:
lella_ouafae
02-06-2004, 09:29
Uhm... Ben ik nou de enige die er zo over denkt???
tangia21
02-06-2004, 09:31
nee hoor je bent niet de enige.
lella_ouafae
02-06-2004, 09:46
Origineel gepost door annisa_777
weet je het draait niet om het gedl maar om het geluk en de liefde maar sdaq is iets dat verplicht is bij de islam en als de man echt van de houdt dan gaat dat allemaal vanzelf snap je xxx
Ja natuurlijk wel... maar vind jij ook niet dat er veelste moeilijk over gedaan wordt?? De man geeft wat hij kan geven... Ik ga hem niet dwingen om mij meer te geven, waardoor hij geld moet gaan lenen of zo dat is toch onzin... :rolleyes:
UndercoverAngel
02-06-2004, 09:47
Ik sta achter je.. Ik zou mijn aanstaande nooit in de schulden willen werken.. Hij geeft maar wat hij kwijt kan.. Ik heb al genoeg aan zijn liefde.. steun etc.. :)
.:UcA:.
lella_ouafae
02-06-2004, 09:51
Origineel gepost door UndercoverAngel
Ik sta achter je.. Ik zou mijn aanstaande nooit in de schulden willen werken.. Hij geeft maar wat hij kwijt kan.. Ik heb al genoeg aan zijn liefde.. steun etc.. :)
.:UcA:.
Dat vind ik ook... Kijk als hij je nou iets van 6000 euro sdaq geeft... en hij houdt niet eens van je... wat heb je daar nou aan?? Maar als hij van je houdt... en hij geeft iets van 1000 euro of minder... dat heb ik veeeeeeeeeel en veeeeeeeeeel liever... ;)
marocboy112
02-06-2004, 19:30
vroeger in de tijd van de profeet vzmh als ieman dniks had was zijn sadaka gewoon een paar verzen van de koran lezen of dan zouden een aantal metgezellen (ra) iets bij elkaar proberen te sparen en dan aan hun broeder geven maar tegen woordig is het een soort handel geworden niet zo best maar wat ga je doen zp is het eenmaal :)
marocboy112
02-06-2004, 19:30
vroeger in de tijd van de profeet vzmh als ieman dniks had was zijn sadaka gewoon een paar verzen van de koran lezen of dan zouden een aantal metgezellen (ra) iets bij elkaar proberen te sparen en dan aan hun broeder geven maar tegen woordig is het een soort handel geworden niet zo best maar wat ga je doen zp is het eenmaal :)
marocboy112
02-06-2004, 19:31
heel goed ze zeggen hoe minder de sadaka hoe gezegende vrouw ga zo door
Origineel gepost door lella_ouafae
Salaamalaikoem wr wb...
Ik vind het echt onzin dat sommige meiden (en/of vaders) zoveel geld willen voor de sdaq... Echt niet normaal! :kwaad: Ik bedoel... de bruiloft is al zo duur... en het huis en de inrichting, enz. enz.
Ik denk dat de meeste het huwelijk ingaan met een enorme schuld en dat is toch niet goed??? :confused:
Als sdaq niet verplicht was in de islam dan zou mijn toekomstige inshallah mij niet eens iets hoeven te geven!
Liefde is voor mij genoeg :Iluvu: en het aller aller belangrijkste!
Dikke kus lella ouafae :zwaai:
Ewa dan zou jou toekomstige mannetje blij zn met jou. Een dadel zou voor jou genoeg of een ricitaat uit de koran ;)...
Zo deden ze dat vroeger ook in de tijd van Mohammed vzmh..
lella_ouafae
03-06-2004, 09:00
Origineel gepost door marocboy112
ja inderdaad...
lella_ouafae
03-06-2004, 09:01
Origineel gepost door zoubida
Ewa dan zou jou toekomstige mannetje blij zn met jou. Een dadel zou voor jou genoeg of een ricitaat uit de koran ;)...
Zo deden ze dat vroeger ook in de tijd van Mohammed vzmh..
dat is ook genoeg meid! ;)
DOUKALIA18
03-06-2004, 09:20
sommige mensen hebben al een kind en zijn al een paar jaar getrouwd en zitten nog hun schuld af te lossen van de bruiloft
ik vind het nergens op slaan overdreven veel sdaq! het is tog voor jezelf! maar ja als de ouders belachelijk veel geld gaan eisen dan denk ik dat ze gewoon willen profiteren van hun schoonzoon! dat is gewoon onze rare traditie in de islaam is dat niet zo! maar ja bij ons arabieren is het tog wel wat minder als bij berbers! die vragen tog echt 1000den euro's aan sdaq
arabieren anders dan bij de berbers??? Niet allemaal hoor meid.
Mijn ouders zullen nooit te veel vragen. Ik trouwens ook niet, ik vind dat onzin.
Is erg hoor, dat er mensen zijn die dan echt gaan onderhandelen en als de jongen het niet kan betalen....pech, dan krijg je mijn dochter niet. Belachelijk!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.