Bekijk originele versie : gehandicapt kind... abortus???
hoi allemaal,
ik wil jullie allemaal even een vraag stellen die als volgt luidt:
stel je bent in verwachting van een kindje heel leuk natuurlijk maar wat als blijkt dat je kind zwaar echt zwaar gehandicapt is en een leven zal leiden als een kasplantje of niet lang meer zal leven als het eenmaal geboren is....zou je er dan voor kiezen om het weg te halen hoe moeilijk het ook is of het besluiten toch te houden...
misschien zullen sommige dit een domme vraag vinden maar ik heb gemerkt dat er zoveel meningen over zijn maar nu ben ik wel benieuwd wat jullie zouden doen
deze vraag kan natuurlijk ook door jongens beantwoord worden maar wel serieus antwoord graag :zwaai:.
Ik zou in ieder geval nooit voor een abortus kiezen. Allah (swt) heeft het zo gewild.
Meid een kind weghalen is uiterst Haram!!!!!! dus ik zou dat nooit, maar ook nooit doen, gewoon het kind laten komen en goed voor zorgen hoe zwaar het ook zal zijn. Het is toch je eigen vlees en bloed hé.
Phoe Phoe dit is zeker een moeilijke vraag... Je wil hier liever niet aan denken maar toch kan het gebeuren. Ik zou geen abortus laten plegen. Maar misschien heb ik wel makkelijk praten. Toch zou ik het niet doen. Het is blijft immers je kind wat hij of zij ook is.
ik zou het absoluut niet weg laten halen. reden: alleen Allah mag iemand het leven ontnemen, het is mijn vlees en bloed, het is een levend wezentje, ik moet niet klagen, het komt inscha-allah wel goed, ik zou er nog meer van gaan houden, ik heb gevoel en een hart
en....
berbertje00
20-11-2002, 15:23
Ik zou het absoluut niet weghalen, dat is het zelfde als iemand vermoorden.
Allah beslist over de mensen levens
Zelfs artsen kunnen het verkeerd hebben. Mijn buurvrouw werd ook verteld dat haar ongeboren kind zwaar gehandicapt zou zijn, of zij niet aan abortus wil denken? Al amdulilah heeft mijn buurvrouw (moslima) niet gekozen voor abortus. Toen het kindje geboren werd was het kerngezond... Oeps, foutje...
niemand mag aan mn kind komen :kwaad:
Nounousa
20-11-2002, 16:15
absoluut NIET WEG LATEN HALEN
Het is voorbestemd dat ik dan een gehandicapt kind krijg, inshallah natuurlijk niet, maar als het gebeurd zou ik er wel blij mee zijn.
Hamdoellah hela koelie 3el toch??
Dus nee GEEN abortus, nu niet nooit niet :p
M3ha salama
Hind :zwaai:
Ik vind dit zo een moeilijke vraag, insa Allah krijgen we alleemaal gezonde kinderen. Wat ik nu zeg weet ik niet zeker, dus als iemand het na kan gaan heel graag. Volgens mij mag je wel abortus plegen voor dat de roh(ziel) is ingeblazen. Aangezien het gehandicapt zal zijn. mag je het volgens mij wel doen. Nadat de roh is ingeblazen niet, dan betekend het dus dat het al levend is. Maar nogmaals ik weet dit niet zeker.
Wat je ook moet afvragen is kun je wel met je zelf leven als je abortus hebt gepleegt?
SamiaGirl
18-12-2002, 00:31
Allah zou het me dan gegeven hebben en het is aan allah om het weer mee te nemen en in de tussentijd zal het mijn taak zijn om het kind op te voeden het is tenslotte me kind gezond of ongezond
haraaaaaaam
ik zou het nooit doen
Itsjustme
18-12-2002, 11:45
hell no het is van mij!!!!!!!!!!!!!!!!!
.....Ik vraag me wel eens af waarom je nooit gehandicapte Marokkanen/Turken ziet?
Het is algemeen bekend dat er in deze gemeenschappen relatief veel gehandicapten worden geboren, maar waarom kom ik ze nooit tegen en die Nederlandse gehandicapte kids wel?.......... :confused:....schaamte??
Nee Tijn... Geen schaamte.... Ik zie ook niet elke dag gehandicapte kinderen op straat... Meestal zijn het gehandicapte kinderen die in een soort tehuis zitten en die worden dan naar buiten gebracht door de begeleiders en verzorgers voor een wandeling... Marokkaanse of Turkse ouders stoppen die kinderen niet in een tehuis tenzij het echt moet en anders verzorgen ze ze zelf...
Nadia
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.