Bekijk originele versie : Waarom wordt er nog steeds.....zo gedacht?
Itsjustme
20-11-2002, 15:00
hallo allemaal!!
Ik had laatst een discussie op mn werk met een ook marokkaanse het ging over het volgende... Rwaffa zus en zo en arb dit en dat alsof het niet 1 volk is? ik vind het totaal nergens op slaan ik bleef bij mn standpunt omdat ik niet iedereen over 1 kam wil scheren en heeeel veel arb vrienden en vriendinnen heb ik heb ze zelfs in de famillie alleen vreemd dat vandaag de dag nog steeds zulke vooroordelen bestaan ik begrijp het niet. Zijn die mensen ergens blijven haken of praten ze uit onwetendheid.??Maakt niet uit welke kleur,ras en.. elke persoon is anders .
maar dat Marokkanen onderling elkaar vernederenen en bepaalde beelden creeeren die er niet eens zijn of misschien wel bij een paar maar, dat wil nog niet zeggen dat iedereen zo is.Het is toch nergens voor nodig. Ieder persoon is anders
Ik bedoel als een Ned jou ziet gaat ie echt niet denken oh dat is een ber en dat is een djebli of zo.. Hij ziet jou als zwart/buitenlander/allochtoon dus waar gaat dit heen mensen?
zakia_1984
20-11-2002, 15:01
ja wallah, ik ben een cocktail, dus ik wist helemaal niet dat er mensen waren die zo denken
Meid wij jongeren van tegenwoordig gaan er heel anders mee om dan de oudere generatie. Kijk mij maakt het niet uit wat we zijn, we zijn toch allemaal moslims (arabieren en berbers). Maar de oudere generatie beoordeelt de arabieren en de berbers op een heel andere manier weer.Dit probleem zul je altijd houden, maar we moeten maar het beste van maken toch?.
Itsjustme
20-11-2002, 15:11
Najat weet je wat het is het is gewoon een meid van mij n leeftijd tussen de 18-20 kijk dat die gedachtes bij de oudere heerstte wist ik wel maar ook tussen de jongeren??? daar om zeg ik ik vind het gewoon vreemd weet dat er tegenwoordig nog zo gedacht wordt
ach verschil moet er wezen
rachidas
20-11-2002, 15:32
hier krijg ik nou slaap van.....
heee itsjustme maak me wakker straks anders kom ik laat op werk
Nederlanders uit het westen hebben ook vooroordelen over zuiderlingen, Friezen etc. en omgekeerd hoor. Dat is denk ik overal zo.
Nounousa
20-11-2002, 16:30
wij beoordelen elkaar de hele dag door
de nederlanders de marokkanen
de arabieren de berbers en ga maar door
jammergenoeg :(
ikbenwieikben
27-11-2002, 09:56
ik vind het maar erg dat er zo gedacht wordt soms sta ik met arab meiden en zeggen ze ja rwaffa dit en dat op zo een moment heb ik echt zoiets van meid ik ben er ook een (riffia)maar ja laa maar gaan alleen omdat, ik arab spreek hebben ze gewoon niks door dat vind ik echt minder maar oordelen dat mag maar 1 iemand en dat is allah!!
ciaoo
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.