Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Werken voor je geld

Pagina's : [1] 2 3 4

Sensabillah
01-06-2004, 19:53

Geen uitkering voor jongeren A'dam Jongeren onder de 23 die geen werk hebben, krijgen binnenkort geen uitkering meer van de gemeente Amsterdam. Ze moeten een verplichte werkstage volgen of terug naar school. Niet belonen Wethouder Aboutaleb wil op deze manier voorkomen dat mensen al op jonge leeftijd wennen aan een uitkering of dat schoolverlaters worden 'beloond'. Snel van kracht Alleen als scholing of stage om een bijzondere reden niet lukt, kan een jongere in aanmerking komen voor een uitkering. Als de gemeenteraad het plan goedkeurt, kunnen de strenge regels in het najaar ingaan. Ben er helemaal voor, mogen ze van mij in heel Nederland doorvoeren.

GrandmasterJ
01-06-2004, 20:06
ja allemaal leuk en aardig, maar er is veels te weinig werk. dus ik snap niet hoe ze dat willen uitvoeren dit idee.

sahira
01-06-2004, 20:29
Origineel gepost door Sensabillah Ben er helemaal voor, mogen ze van mij in heel Nederland doorvoeren. Salaam alaikuum Sensabillah, ik ben er ook voor! Het ging allemaal veels te makkelijk, geen werk? Ach, de soos geeft je wel een uitkering...nee dus! Maar ook ik vraag me af hoe de gemeente A'dam dit wil aan pakken. Op één vacature wel 60 sollicitanten, dat geeft geen goede moed. wa alaikuum salaam

Sensabillah
01-06-2004, 20:34
Origineel gepost door GrandmasterJ ja allemaal leuk en aardig, maar er is veels te weinig werk. dus ik snap niet hoe ze dat willen uitvoeren dit idee. Waar baseer je dat op GrandmasterJ ? Welke opties ben je allemaal nagegaan, om die conclusie te kunnen trekken. Iemand die echt wil werken, vindt werk. Er is ook nog altijd zoiets als om/ bij scholing. Waar een wil is is een weg insha Allah.

Sensabillah
01-06-2004, 20:39

Origineel gepost door sahira Salaam alaikuum Sensabillah, Maar ook ik vraag me af hoe de gemeente A'dam dit wil aan pakken. Op één vacature wel 60 sollicitanten, dat geeft geen goede moed. wa alaikuum salaam Aleikoem salaam Sahira, Men hoeft zich niet enkel te richten op vacatures in Amsterdam. Er zijn ook plaatsen buiten Amsterdam die goed bereikbaar zijn. Wellicht dat iemand die net van school komt, niet meteen een baan kan vinden in de richting van hetgeen hij/zij heeft gestudeerd. Dan nog kunnen ze ander werk aanpakken, tot de tijd dat ze een ''passende'' functie hebben gevonden. Alles beter dan gaps in je CV.

Palestine
01-06-2004, 20:44
Salaam alaikoem, Het moet afgelopen zijn met die uitkeringtrekkers. Als je kan werken moet gaan werken. Mensen in Marokko zijn blij als ze een baan hebben. In Nederland is nog zat werk te doen bijv. SCHOONMAKEN, IN DE KASSEN WERKEN, etc. En volgens de Islam is het HARAM om een uitkering te ontvangen terwijl je kan werken. WERKEN VOOR JE GELD IS MIJN MOTTO!!! Ma3asalaam,

sahira
01-06-2004, 20:48
Origineel gepost door Sensabillah Aleikoem salaam Sahira, Men hoeft zich niet enkel te richten op vacatures in Amsterdam. Er zijn ook plaatsen buiten Amsterdam die goed bereikbaar zijn. Wellicht dat iemand die net van school komt, niet meteen een baan kan vinden in de richting van hetgeen hij/zij heeft gestudeerd. Dan nog kunnen ze ander werk aanpakken, tot de tijd dat ze een ''passende'' functie hebben gevonden. Alles beter dan gaps in je CV. Wa alaikuum salaam: Het is inderdaad verstandiger om ook buiten A'dam te gaan solliciteren, wie niet waagt... :) Zelf zou ik alles aanpakken als het gaat om werk, heb ik zelf ook een hele tijd gedaan. Ik heb in een koekjes fabriek gewerkt omdat er op dat moment geen ander werk beschikbaar was. Ik haat fabrieken, de lucht van de koekjes was op den duur ondraagelijk...maar ik had werk, en daar ging/gaat het om. Het lijkt alsof jongeren van tegenwoordig zo verwend zijn, dat ze maar liever hun hand ophouden (alsof het een vetpot is). Mijn oudste twee kinderen bijv...ze willen van alles, een mobiel, leuke kleren..(lees: dure kleding)..ze wensen zoveel. Maar moe kan dat allemaal niet betalen, dus ga maar een krantewijk lopen en na veel zeuren...allebei werken ze naast hun school, de één een krantewijk, de ander oppassen bij vrienden. Wil je iets..dan moet je er wel wat voor doen! wa alaikuum salaam

Deliana
01-06-2004, 21:07
Origineel gepost door sahira Salaam alaikuum Sensabillah, ik ben er ook voor! Het ging allemaal veels te makkelijk, geen werk? Ach, de soos geeft je wel een uitkering...nee dus! Maar ook ik vraag me af hoe de gemeente A'dam dit wil aan pakken. Op één vacature wel 60 sollicitanten, dat geeft geen goede moed. wa alaikuum salaam Vorige week las ik hier in Den Haag in de krant, dat ze bijstands vrouwen, met behoud van hun uitkering in bejaarden en verzorgings tehuizen willen laten werken. Daar is een gigantisch te kort aan krachten zonder opleiding. Het ging om koffie schenken, maaltijden rondbrengen, bedden verschonen en sociale aktiviteiten begeleiden. Niet eens zo'n slecht idee, er is een tekort in die sektor, en het is vaak voor deze vrouwen een opstapje naar een echte baan.

sahira
01-06-2004, 21:10
Origineel gepost door Deliana Vorige week las ik hier in Den Haag in de krant, dat ze bijstands vrouwen, met behoud van hun uitkering in bejaarden en verzorgings tehuizen willen laten werken. Daar is een gigantisch te kort aan krachten zonder opleiding. Het ging om koffie schenken, maaltijden rondbrengen, bedden verschonen en sociale aktiviteiten begeleiden. Niet eens zo'n slecht idee, er is een tekort in die sektor, en het is vaak voor deze vrouwen een opstapje naar een echte baan. Klopt, in Groningen is het al een tijdje dat geval..een goed idee vind ik, je hebt werk (al is het met behoud van uitkering) je zit volop in de maatschappij en je doet nuttig werk, want ja...in de zorg hebben ze echt mensen te kort.

sahira
01-06-2004, 21:54
Wolfje...af en toe kraam jij wel zinnige onzin uit.. :D En voordat je me weer afbrand...dit was grappig bedoelt, en ik ben het met je eens!

Deliana
01-06-2004, 21:56
Origineel gepost door wolfowitz Maar wel dat bijstandmoedertje met 3 jonge kinderen vanaf 4 jaar verplichten te gaan werken, ik zou zeggen, wacht daar maar ff mee, tot die kids wat ouder zijn! En hoeveel bijstandsmoedertjes krijgen die drie kids terwijl ze in de bijstand zitten? Zonder man, zonder toekomst perspectief, maar wel kinderen op de wereld zetten.

MELILLENSE
01-06-2004, 21:59
Origineel gepost door wolfowitz allereerst mag je van de koran toch al geen geld aannemen, zonder dat je ervoor hebt gewerkt, maar ja, DAT wordt minder verteld, als het dragen van een doekje door meisjes! Maar dat even terzijde. .... Buiten je eeuwige geleuter dat je persoonlijkheid kenmerkt, is deze kantopmerking wel het meest interessante om even verder op in te gaan... Gezien je onbegrensde kennis inzake islamitisch recht en koranische teksten, zal het je voor jou een kleine moeite betekenen om deze stelling even te staven aan de hand van de overeenkomstige koranvers of -verzen. Kwestie van geloofwaardig over te komen... MELILLENSE :belgie:

zinne_dinne_nr1
01-06-2004, 22:01
Ik denk dat er toch zo'n wet zal komen dat je een tijdelijke uitkering ofzo kan aanvragen en dat je dan verplicht wordt te solliciteren, net als bij een ww-uitkering. Verder ben ik het met Deliana eens.

klonbyz
01-06-2004, 22:04
Origineel gepost door MELILLENSE Buiten je eeuwige geleuter dat je persoonlijkheid kenmerkt, is deze kantopmerking wel het meest interessante om even verder op in te gaan... Gezien je onbegrensde kennis inzake islamitisch recht en koranische teksten, zal het je voor jou een kleine moeite betekenen om deze stelling even te staven aan de hand van de overeenkomstige koranvers of -verzen. Kwestie van geloofwaardig over te komen... MELILLENSE :belgie: Daar is de medicatie tegen bepaalde "griepjes" die af en toe de kop opsteken :D

MELILLENSE
01-06-2004, 22:05

O ja, nog iets Wolfiepoo...gezien je haast constante aanwezigheid op dit forum, rijzen de volgende vragen bij menig forumlid aanstonds op: werk jij eigenlijk of ben jij de eerste in rij om een uitkering in ontvangst te nemen? Of steel je tijd van je werkgever door hier postings te plaatsen? Niet dat het in jouw boekje staat dat het niet mag... MELILLENSE :belgie:

Pagina's : [1] 2 3 4