Bekijk originele versie : Kamerprijs in Belgie (ziekenhuis)
ikkemaar
10-10-2009, 17:22
Wordt een éénpersoonskamerprijs in het ziekenhuis (kraamafdeling) berekend aan de hand van je inkomsten of maakt dat niet uit?
Wij hebben geen hospitalisatieverzekering en ik wil persé een éénpersoonskamer maar velen zeggen dat dit duur is. Hoe duur is dat dan? Of valt dat heus mee voor 4 à 5 dagen?
StreetChic
10-10-2009, 18:00
Khad hier nog toevallig de papieren naast me liggen :hihi:
om precies te zyn 38,29 euro per dag :nerd:
maar dan wel voor de kraamafdeling
ik weet niet waarvoor jy opgenomen moet worden
Als je geen hospitalisatieverzekering hebt kun je het somsssss beter niet doen ; ik had een 2 persoonskamer gevraagd & had er de hele week alleen gelegen :stout:
dus wie weet :zwaai:
StreetChic
10-10-2009, 18:02
& bevallen is echt duur Allahyehfed ; me schoonzus was enkele maanden geleden ook bevallen & die heeft nu een factuur van 800 euro gekregen ook 1 persoonskamer genomen & bevallen zonder verdoving nog wel :wow:
Cinderella2007
10-10-2009, 18:08
Nou ik had een 2 persoonskamer en bleef er 5 dagen en kreeg een factuur van bijna 3000 euro waarvan ik uiteindelijk maar 200 euro zoveel moest betalen omdat ik wel hospilitatieverzekering had.
Onderschat het maar niet dus. ;)
ladyjamila007
10-10-2009, 18:11
Nou ik had een 2 persoonskamer en bleef er 5 dagen en kreeg een factuur van bijna 3000 euro waarvan ik uiteindelijk maar 200 euro zoveel moest betalen omdat ik wel hospilitatieverzekering had.
bij mij was het ook 3000 euro , maar ik ben verzekerd bij dkv
dus ik hoef niets te btalen
riffia19
10-10-2009, 18:20
zo ben benieuwd naar mijn rekening ik had wel de goedkoopste kamer gevraagd dat was een kleine 2 persoons.heb er 7 dagen geleden en keizersnede kleine zat 2 dagen op prematuren.en heb geen hospitalitieverzekering.
StreetChic
10-10-2009, 18:23
3000 :schrik2: was je gaan bevallen in the palm island van dubai ofzo :maf:
ladyjamila007
10-10-2009, 18:28
nou er komen allemaal kosten der bij je wilt nie weten
waarom neem je geen verzekering het is niet zoals nederland 60euro voor een jaar en als je moet bevallen i.v.m.eerste jaar van de verzekering moet je 200 bij betalen anders was het maar 50 ofzo. plus vraag je om de geboorte premie.
Ik vraag me inderdaad ook af wat de kosten daarvan zullen gaan worden :hihi: Ik ben verzekerd bij de voorzorg, maar heb geen hospitalisatieverzekering.
Ik wou deze gaan afsluiten, maar toen ik de voorwaarden las, stond er dat de wachttijd 9 maanden was. Toen ik dit aan een baliemedewerker van hun vroeg, zei ze dat deze voorwaarden was getroffen, omdat veel zwangere vrouwen ineens zeggen, ik neem zo een verzekering en na de bevalling stoppen ze hem weer :moe:
Gelukkig was ik nog maar net zwanger en had ik geen buik haha... ze kon dus gelukkig niet weten dat ik zwanger was hihi
Whaha... wolahila, mijn mond viel inderdaad ook al open!
riffia19
10-10-2009, 19:30
mijn schoonzus is ook vorig jaar nov bevallen en heeft maar 160 betaalt.Ze had ook geen hospitalitie verzekering en kreeg veel medicatie haar zoontje was geboren met hazelipje.Ligt aan de kamer als je luxe kamer neemt kan het wel kloppen.Ik had een kleine 2 persoonskamer was het goedkoopste.EErste dag was een pakistaans vrouwtje daar die ging weg.En 2 dagen later kwam een marokkaans meisje binnen met haar was het echt gezellig we heben zoveel gekletst en ik verveelde me niet zoveel meer gelukkig.
mijn schoonzus is ook vorig jaar nov bevallen en heeft maar 160 betaalt.Ze had ook geen hospitalitie verzekering en kreeg veel medicatie haar zoontje was geboren met hazelipje.Ligt aan de kamer als je luxe kamer neemt kan het wel kloppen.Ik had een kleine 2 persoonskamer was het goedkoopste.EErste dag was een pakistaans vrouwtje daar die ging weg.En 2 dagen later kwam een marokkaans meisje binnen met haar was het echt gezellig we heben zoveel gekletst en ik verveelde me niet zoveel meer gelukkig.
nou dan valt het nog allemaal reuze mee... zoals sommige zeggen 3000....:confused: :hihi:
Ik vraag me inderdaad ook af wat de kosten daarvan zullen gaan worden :hihi: Ik ben verzekerd bij de voorzorg, maar heb geen hospitalisatieverzekering.
Ik wou deze gaan afsluiten, maar toen ik de voorwaarden las, stond er dat de wachttijd 9 maanden was. Toen ik dit aan een baliemedewerker van hun vroeg, zei ze dat deze voorwaarden was getroffen, omdat veel zwangere vrouwen ineens zeggen, ik neem zo een verzekering en na de bevalling stoppen ze hem weer :moe:
Gelukkig was ik nog maar net zwanger en had ik geen buik haha... ze kon dus gelukkig niet weten dat ik zwanger was hihi
ze rekenen het uit na de bevaling ,dus zullen ze het wel weten
dynamitegirl
10-10-2009, 20:09
Ik ben met me eerste kindje ook opgenomen hier in Belgie en had een 1 persoonskamer.
Je hebt de eenpersoons kamer je hebt ook nog een luxe kamer ( houd in dat je dan ook een eigen bad hebt enzo ipv alleen een douche )
en ik had d eluxe genomen en was helemaal niet duur. Maar ben wel extra verzekerd en ben er 3 dagen gebleven.
Heb een verzekering van DKV, weet niet of iemand ermee bekend is
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.