Bekijk originele versie : O jullie die geloven, gedenkt Allah veelvuldig!"
nesrine18
01-06-2004, 18:56
salaam 3alaikoem wa rahmatoe allah wa barakatahaoe
De dienaar is niet gekweld met een straf geweldiger in hevigheid dan de verharding van het hart en verwijderd zijn van Allaah. Want het vuur werd gecreëerd om de verharde harten te smelten. Het meest verwijderde hart van Allaah is het hart dat verhard is. Als het hart hard wordt, wordt het oog droog.’
“O mensen, voorzeker, er is een vermaning van jullie Heer tot jullie gekomen en een genezing voor wat in jullie harten is en Leiding en Barmhartigheid voor de gelovigen.” [1]
Een man zei eens tegen al-Hassan: ‘O Abu Sa’id, ik klaag bij u over de hardheid van mijn hart.’ Hij zei: ‘Verzacht het met het gedenken van Allaah.’
“Weet: door het gedenken van Allaah komen de harten tot rust.” [2]
Een man vroeg Salman eens: ‘Welke daden zijn het beste?’ Hij zei: ‘Heb je niet gelezen in de Qor-aan: “Zeker, het gedenken van Allaah is groter.”’ [3]
De Profeet sallallaahoe ‘aleyhi wa sallaam heeft gezegd: "Hij die zijn Heer gedenkt en hij die zijn Heer niet gedenkt, zijn als de levende en de dode." [4]
Zeg: 'Ben jij levend of dood?'
---
[1] Soerat Yoenoes (10) aayah 57
[2] Soerat ar-Ra’d (13) aayah 28
[3] Soerat al-‘Ankaboet (29) aayah 45
[4] Al-Boekhaarie, uit Al-'Asqalaanie, Fath' Al-Baarie 11/208,
Moesliem 1/539 met de woorden: "Het huis waarin Allah wordt herdacht en het huis waarin Allah niet wordt herdacht zijn als de levende en de dode."
Visit www.islamway.com
wa 3alaikoem salaam wa rahmatoe allah wa barakatahaoe
ought fi dien
N. :)
Screech_Bep
01-06-2004, 19:10
Dank je wel, inderdaad een der belangrijkste...
nesrine18
01-06-2004, 20:24
wa iyaaki ought...;)
Screech_Bep
01-06-2004, 20:51
Zoals Sura Yassien zegt:
"En welke reden heb ik om Hem niet aan te bidden, die mij een leven gaf toen ik levenloos was"
Prachtig gewoon, hehehe wat een geluk zeg dat ik als moslim ben geboren :D
Origineel gepost door Screech_Bep
Zoals Sura Yassien zegt:
"En welke reden heb ik om Hem niet aan te bidden, die mij een leven gaf toen ik levenloos was"
Prachtig gewoon, hehehe wat een geluk zeg dat ik als moslim ben geboren :D
salamalikom welke aya is dat ?
Screech_Bep
01-06-2004, 22:51
Origineel gepost door ~M@ghrAbiA~
salamalikom welke aya is dat ?
Salaam maghrabia,
En welke reden heb ik, dat ik Hem, Die mij schiep en tot Wie gij zult worden teruggebracht, niet zou aanbidden?
Bron: De Heilige Koran 36:32
Wasalaam ;)
djazakaa allahoekhayran..:)
nadoria85
02-06-2004, 04:02
salaam wa 3alaykom wr wb,
jazaak allahu gairan nesrine, inderdaad het gedenken van allah swt behoort tot één van de balangrijkste dingen van het geloof. Als we allah swt niet gedenken dan onstaat er een kloof tussen ons en allah swt en dit zal de oorzaak zijn van het verliezen van de imaan. Dus hoe meer we allah swt gedenken hoe meer onze imaan zal groeien insha'allah.
Als onze liefde voor allah swt onvoorwaardelijk is dan zal er geen moment van de dag nmoeten zijn dat we hem niet gedenken......
Moge allah swt onze harten leven en rust schenken door onze liefde voor hem te vergroten en onze imaan te versterken insha'allah.
wa ssalam wa 3alaykom wr wb,
nadoria85
:zwaai:
Screech_Bep
02-06-2004, 12:37
Origineel gepost door nadoria85
salaam wa 3alaykom wr wb,
jazaak allahu gairan nesrine, inderdaad het gedenken van allah swt behoort tot één van de balangrijkste dingen van het geloof. Als we allah swt niet gedenken dan onstaat er een kloof tussen ons en allah swt en dit zal de oorzaak zijn van het verliezen van de imaan. Dus hoe meer we allah swt gedenken hoe meer onze imaan zal groeien insha'allah.
Als onze liefde voor allah swt onvoorwaardelijk is dan zal er geen moment van de dag nmoeten zijn dat we hem niet gedenken......
Moge allah swt onze harten leven en rust schenken door onze liefde voor hem te vergroten en onze imaan te versterken insha'allah.
wa ssalam wa 3alaykom wr wb,
nadoria85
:zwaai:
Man wat een wijze woorden zeg!
Je hebt wel gelijk Nadoria, hoe meer je Allah gedenkt hoe sterker je Imaan wordt. Dan komt er een moment dat je alle zaken aan Allah toevertrouwt, en dat is een goede punt.
Wasalaam
Screech_Bep
02-06-2004, 21:28
Origineel gepost door rebil
Wanneer was jij dan levenloos?
Ja ehh, wat was je dan voordat je geboren was? :rolleyes:
nesrine18
03-06-2004, 14:50
Origineel gepost door Screech_Bep
Ja ehh, wat was je dan voordat je geboren was? :rolleyes:
Reincarnatie.....een kat ofsjow......
Nadoria: ;)...i am proud of you girl......masha allah
screech: masha allah...alhamdoelilah zijn we allemaal moslims.......;)
nesrine18
03-06-2004, 21:07
geloof je in de evolutie theorie rebil.....??...is maar een vraag
alhoceimachaima
04-06-2004, 16:11
mach'Allah:goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.