Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mijn ex wil me slecht maken bij mijn ouders....

ouassilla24
01-06-2004, 15:25

Hallo allemaal... Ik zit met het volgende... ik ben een gescheiden vrouw met een kind... Mijn ex komt soms onze kind opzoeken, en daar heb ik ook geen problemen mee... Nu is het zo dat hij afgelopen weekend geweest is en hij heeft zijn moeder meegenomen, zonder dat ik het wist en ze deden erg stiekem en zo, ze verstopte zich.... Toen ik er achter kwam dat ze er bij was, werd ik erg pissig en reageerde ik overdreven..... ik stuurde mijn broertje en zei haal mijn dochter naar binnen, want ze bleven met de hele famillie voor de deur hangen, en hebben ons gewoon voorschut gezet bij alle buren.... En hij wou haar niet geven, dus ik liet hem gewoon, maar ik kreeg gezeik van mijn famillie dat ik overdreven reagerde en waarom ik ze niet naar binnen wou laten en zo.... Nadat hij naar huis was gegaan, heeft hij mijn pa gebeld, en hij heeft dingen tegen hem gezegd wat niet waar zijn.... Hij heeft mijn vader zo opgefokt dat toen ik naar huis kwam, mijn pa gewoon tekeer tegen me ging, en hij zei dingen tegen mij waar hij me heel veel pijn mee heeft gedaan.... Ik heb toen de hele avond zitten huilen, en ik was zo boos over mijn ouders dat ze daar in trapten en zich tegen mij keerden.... Mijn vraag is aan jullie wat moet ik doen? Want hij betaalt geen alimentatie voor ons kind, geen rooie cent en als hij haar komt zien, dan veroorzaakt hij mij problemen.... Ik zorg alleen voor mijn kind... Hij heeft mij toen we gingen scheiden gedreigd dat hij mij zo slecht gaat maken bij mijn ouders, dat ze gaan denken dat ik de foute persoon ben... En daar is hij nu mee bezig, en hij heeft het bijna zo ver gekregen... Help me mensen wat moet ik doen? liefs een verdrietige moeder

asana
01-06-2004, 17:11
sbar lieve dame begrijp dat het leven hier voor sommige mensen zo gemakkelijk is,maar weet dat je alleen met geduld de overwinnaar zal wezen. dat hij je slecht maakt bij jeouders,is zijn probleem,als je ouders zo naief zijn om der nu in te trappen,is dat hun fout die ze later zullen inzien..want tenslotte ben ej hun dochter.. je vader is nu misschien even over zijn toeren,maar je weet hoe ouders zijn,vandaag zeggen ze dit,morgen dat. Ik zou gewoon de handel negeren,en lekker verder gaan met je leven.maak duidelijke afspraken omtrent geld en bezoeken enzo..want hij moet er niet zo makkelijk vanaf komen,het is ook zijn kind. heel veel liefs,en als je eens wl kletsen..mail gerust,lucht je hart...tenslotteis allah swt degene die alles ziet,en degene die zal oordelen op de dag des oordeels

Isha
01-06-2004, 22:14
Hij heeft zwaar een lesje nodig! Alimentatie sowieso, zo niet? geen bezoekrecht! En wat je ouders betreft? Hij mag nu een stap voor zijn,maar kan je zeggen meid: Na hoog moed komt de val

najimafissoune
02-06-2004, 12:57
Voor de alimentatie en zo kun je beter bij een raadsman langsgaan of een advocaat huren maar dat is dan wel duur. Hij moet alimentatie betalen en zo niet dan heeft hij van de wet geen bezoekrecht. je moet alles nog officieel regelen. en ik weet niet of je naar marokko gaat maar dat is dan moeilijk want hij mag dan je kind daar vasthouden. Want hij is haar vader. dus kijk uit. En voor je ouders moet je maar gewoon laten gaan die draaien heus wel bij. zorg eerst maar dat alles officieel wordt. kijk alleen uit dat hij geen paspoort van je dochter en van jou heeft. Want hij heeft volgens de marokaanse wet wel recht om je kind mee te nemen. Dan komt helemaal goed voor de rest als je het allemaal goed regelt. En ik weet niet of je nog denkt aan hertrouwen maar als je trouwt is dat ook een oplossing maar ik denk niet dat een tweede man dan je kind gaat accepteren als zijn eigen kind. Die problemen komen ook heel vaak voor. Veel sterkte laat me weten wat je gaat doen en wat je hebt gedaan. ik heb ook hetzelfde probleem. Alleen bij jou komt hij niet meer binnen en bij ons komt hij nog steeds binnen. Veel sterkte .

ouassilla24
02-06-2004, 15:22

hoi najimafissoune ik ben niet van plan om een advocaat in te schakelen of iets dergelijks... Toen we gingen scheiden zei hij dat we alles onderling gaan regelen, zonder rechter en dat soort dingen, we hebben onderling afspraken gemaakt waar hij zich niet aan houdt... maar ja pech voor hem, want ik ga hem gewoon verbieden om haar niet meer op te komen zoeken, is hij het hier niet mee eens dan gaat het via de rechter.... En haar paspoort krijgt hij niet hoor, mijn dochter heeft de nederlandse nationaliteit en hij kan niks maken... Hij is geen famillie of zo en ik vind dat hij het recht niet meer heeft om nog bij ons thuis te komen, en zijn famillie ook niet... groetjes

_SaHaRa_
02-06-2004, 16:43
Ouassilla24 ik zou je teneerste adviseren om eens goed met je ouders hierover te praten. Hen duidelijk te maken dat je ex jou alleen maar in negatief daglicht bij hun wil brengen, dat hij niet meehelpt in de levensonderhoudskosten van jullie kind etc. Naar mijn inziens behoren je ouders jou dan te steunen ipv tegen te spreken. Zolang je ex geen alimentatie betaald, zou ik je adviseren om eerst nog eens te proberen om met hem te praten. Wellicht samen met een derde persoon erbij die als een soort van bemiddelaar kan optreden. Wanneer je ex ook hier geen gehoor aangeeft dan kun je het beste maar een verzoekschrift bij de rechter in dienen (een procureur kan dit voor je doen) en dan maar de rechter je ex verplichtte om maandelijks bij te dragen. Het kost allemaal veel tijd en moeite, echter kun je alleen op deze manier dan alimentatie krijgen. Je kind weghouden van haar vader lijkt me geen goede optie. Hiermee kun je het kind alleen maar beschadigen en zal ze vroeg of laat trauma's aan overhouden. Ik wens je veel sbar toe en hopelijk zullen beiden partijen een met een goede verstandshouding met elkaar kunnen omgaan insha Allah. Dit laatste vooral in het belang van het kind.

buitenlander
02-06-2004, 16:56
Ik vind dat je onvoorwaardelijk vertrouwen van je ouders moet hebben want die weten toch al onderhand al wat ze in de kuip hebben.

nadia_tetouan
02-06-2004, 17:14
Salam u alaikom lieverd Zo wat erg dat je ouders hem geloven . Nou als ik het was zou ik tegen hun zeggen als jullie hem geloven dan geloof jullie hem maar . en dan zou ik gewoon weg gaan en dan zullen ze zien wie meer waard is of ik of die man . maar ja als ik jouw was zou ik jouw kind gewoon bij je houden . en als hij daar niet mee eens is dan zou ik ook de rechter inschakelen . want een vader hoort alles te doen voor zijn eigen kind en niet de moeder . maar ja ik wens je veel geluk . je kan me nog altijd emailen . dan ga ik maar weer beslama groetjes nadia

n_moslima
02-06-2004, 21:21
hey wat erg!maar wat ik ook erg vind, is dat je zijn famillie niet binnen had gelaten, ik bedoel je had het ook anders kunnen aanpakken, door bijv. te vragen waarom ze zo geheimzinnig doen en waarom ze zich zo moest verstoppen, allah ziet haar wel hoor!En als hij leugens vertelt gewoon voor zijn neus vragen waarom hij dat doet. Daarom is het zo belangrijk als je elk probleem dat niet opgelost kan worden tegen je ouders zegt, zodat zij op de hoogte zijn wie de problemen steeds veroorzaakt.Maar allahoe e3lem. moge allah je veel sbar geven.

shakirabouss
02-06-2004, 23:46
DE MENSEN ZIJN NET VARKENS GEWORDEN OF DIEREN EN ZE ZIJN NIET MEER BANG VOOR DEGENE DIE HUN LÁÁT LEVEN EN ELKE DAG IN HUN BENODIGDHEDEN VOORZIET ZIJN ZIJ DAN DANKBAAR, NEE ZE VERLOOCHENEN GODS BOODSCHAP OP ALLERHANDE MANIEREN EN DIT IS ER ÉÉN VAN... LIEVE, LIEVE SCHAT VEEEEEL STERKTE MEID!!!!!! ALLA MA3K INCHALLAH!!! DEZE MAN HEEFT HET ZICHT OP DE REALITEIT VERLOREN ALS HIJ IEMAND ZO BEHANDELT ZAL ALLAH INCHALLAH VOOR IEMAND ZORGEN DIE HEM NET ZO BEHANDELT..HEB VEEL DINGEN GEZIEN IN MIJNLEVEN EN IK KOM TOT DE CONCLUSIE..GOD ZEGT DE WAARHEID EN STRAFT ZICHTBAAR!!!