Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Lange afstand relatie

marocchick
19-11-2002, 22:58

Ik heb een probleem en wil graag meningen weten van anderen die misschien hetzelfde probleem hebben gehad. Ik heb al bijna 2 jaar lang een relatie met iemand uit Marokko. We zouden afgelopen zomer gaan verloven, maar zijn ouders willen niet omdat hij nog studeert en zijn ouders veel geld voor zijn studie hebben betaald. En een andere belangrijke reden: ze willen niet dat hij naar Nederland komt. Hijzelf wilde heel graag komen en dan weer niet en dan weer wel. Hij reageert af en toe heel erg fel tegen mij nadat hij een poging heeft gewaagd om ze over te halen. Tenslotte ik ben 23 jaar, en ik weet niet waar ik aan toe ben met hem. Ik ga na de ramadan naar Marokko voor 4 weken met mijn moeder. Ik zal hem geheid tegen komen, Nador is tenslotte erg klein. Ik heb op dit moment ruzie met hem na een felle discussie, wat moet ik DOEN??!! Hem dumpem en verder gaan of hem ervan overtuigen om met mij naar Nederland gaan??!! :confused: Salaam alikoum

ask_me
19-11-2002, 23:32
salam er is nog een andere optie en dat houdt in dat je wel naar marokko gaat, en als het jullie gelukt om daar gelukkiger te zijn dan is het goed anders je kunt met hem wel naar hiet toe terug komen, er blijft nog een probleem, want hij studeert nog, hoe kan hij een huis financeren, behalve als zijn ouders dat kunnen, er zijn veel mogelijkheden, toch blijft het moeilijk ik wens je succes

sad_eyes
20-11-2002, 00:00
volgens mij moet je m laten kiezen wat hij wil maar de kans is erg groot dat hij voor zijn ouders en zijn studie kiest maar als jij echt van hem houd dan maakt het eigelijk niet uit waar jullie zijn als jullie maar samen zijn maar ik kan me heel erg goed voorstellen dat jij nu nog niet in marokko wilt gaan wonen ik vind het echter wel vreemd dat hij niet in nl wil wonen!!!! heb ik nog nooit meegemaakt. Ja ik denk dat je m gewoon moet vragen wat hij wilt kan ook dat hij eerst zijn oleiding in maroc il afmaken en dan naar nl wil komen. Moeilijk moeilijk moeilijk...............suc 6

marocchick
20-11-2002, 15:22
bedank voor jullie adviezen, helaas heb ik hem dat allemaal al voorgesteld. Ik heb tegen hem gezegd dat we ons kunnen verloven en dat hij zijn studie kan afmaken en naar nederland kan komen. de ene keer reageerd hij positief en een andere keer weer heeel erg negatief. zijn ouders hebben hem een bepaalde gedachte over meisjes uit europa ingeprint: namelijk dat we de baas in huis willen zijn en dergelijke dingen. hij zegt dat hij heel veel van me houd maar bang is dat ik in een heks verander. ook ik heb aangeboden om in marokko te gaan wonen maar dan pas over drie jaar en heel graag in casabalanca. kortom hij is heel erg wisselvallig, hij weet niet wat hij wil en zijnouders brainwashen hem om hem in marokko te houden salaam alikoum

Fargh
20-11-2002, 18:37

Nawijn heeft afgedaan. Hij is politiek gewoon uitgeteld. marocchick, neem geen overhaaste beslissingen. Maar stel hem wel voor de keuze dat hij snel moet beslissen. jou in onzekerheid laten is niet te verantwoorden.

flexiegirl
21-11-2002, 19:07
Salaam, meskiena Wat een gedoe allemaal zeg Ik hoop echt dat jullie eruit komen. Sbar en volg je hart en doe wat het beste is voor jullie beiden. ook al is het niet echt wat je graag wilde. Maar als het echt moeilijk wordt doe dan wat het beste voor jou is. Allah 3awen ;) Ma3a salamaaa :zwaai:

MrEsco
21-11-2002, 19:17
Omgedraaide psychologie... MrEsco

sunshiney
21-11-2002, 20:05
nou een ding wat ik tegen je kan zeggen is dumpen die gozer marocchik!!! je ziet nu al dat hij eigenlijk alleen aan zijn eigen hachie denkt. Hij is je helemaal aan het brainwashen joh!!!! je merkt nu al dat hij een partij kiest en dat is duidelijk niet de kant van jouw. Je ziet ook nu al dat hij een moeders kindje is, dus dat hij overal op ingaat wat zijn ouders wel niet zeggen en willen. Meid je verdient gewoon wat beters. Als deze gozer echt van je houd en dus niet zoveel twijfelt dan had hij allang naar je toegekomen om je hand te vragen want je kan tijdens de verloving ook je school afmaken. Meid haal die lovegordijn van je ogen en kijk en luister aandachtig vooral als je straks naar marokko gaat die 4 weken. Ik wens je veel sterkte toe!!!!! en hoop dat je een goeie beslissing neemt. Ik weet dat het niet makkelijk zal gaan want 2 jaar is niet niks. Been there don that. Thalla veel liefs sunny

Fargh
21-11-2002, 21:17
Origineel gepost door falima [B]Hoi marocchick, ik leef met je mee, ik ben 23 jaar heb ook een relatie van bijna 2 jaar met een jongen die zo`n 235 km van mij vandaan woont. Het is heel moeiljk de mijne woont dan wel in nederland maar het idee dat je moet verhuizen en je familie en vrienden moet achterlaten is heel moeilijk en aangezien ik daar ben geweest denk ik niet dat ik daar gelukkig word. Marokko is dan wel een ander verhaal maar je moet kijken wat het beste voor jou is, je kan wel meegaan in de liefde maar uiteindelijk gaat het wel om je toekomst en de omgeving speelt ook een hele grote rol. Nou meid ik wens je veel sterkte, en zoals mensen dat tegen mij zeggen laat het aan het lot over. [/ B] Dit moet je nou net niet doen. Zeker niet wachten, en wachten en .. waxhten tot het lot beslist. Ik denk niet dat het probleem hier de afstand is, maar de wispelturige houding van haar vriend. Beslis zelf ! Stel hem voor een keuze ! Fargh

masria
21-11-2002, 21:23
Misschien moet je ook even nadenken, en denken aan jullie toekomst hier... Als hij al naar nederland komt dan heeft hij geen goede toekomst, hij zal nooit een baan krijgen naar zijn niveau, zijn nederlands zal nooit het niveau bereiken dat jouw nederlands is en dus zal hij heel veel moeite hebben met een goede baan krijgen, zou je hem dat aan willen doen??? Sterkte er mee en inderdaad beslis samen, praat alles in 1 keer uit dan kunnen zijn/jouw ouders zich er niet mee bemoeien!