Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mag een potentiële aanstaande jou zonder hoofddoek zien..?

SimpelZieltje
05-10-2009, 11:46

Het is nog niet mijn man.. Hij zal binnen nu en een maand bij mn vader komen, Insallah.. Hij stelde mij de vraag om me zonder hoofddoek te zien.. :o antw jij nu serieus?:confused:

_soraya__
05-10-2009, 11:48
antw jij nu serieus?:confused: waarom is men verbaasd daarover. Wij marokkanen houden ervan om eigen regels te bedenken:(

Fatimahh
05-10-2009, 11:53
Stel het mag.. Dan zou ik het zeker nie doen als hij nog niet eens om je hand is komen vragen.. Laat jezelf eerst verloven. Maar wat is zijn reden? Als hij je haar lelijk vind gaat ie dan niet meer met je trouwen? Of Wil hij gewoon weten wat voor haar je hebt.. als het het laatste is dan zou ik echt wachten tot hij is geweest en jullie elkaar het jawoord hebben gegegevn.

RustigeDame
05-10-2009, 11:54
antw jij nu serieus?:confused: Je kan ook gewoon mijn vraag beantwoorden.. :moe:

RustigeDame
05-10-2009, 12:02

Stel het mag.. Dan zou ik het zeker nie doen als hij nog niet eens om je hand is komen vragen.. Laat jezelf eerst verloven. Maar wat is zijn reden? Als hij je haar lelijk vind gaat ie dan niet meer met je trouwen? Of Wil hij gewoon weten wat voor haar je hebt.. als het het laatste is dan zou ik echt wachten tot hij is geweest en jullie elkaar het jawoord hebben gegegevn. Dag meid, De reden dat ik de vraag hier stel, is omdat hij het aan me vroeg. Hij heeft me nooit zonder hoofddoek gezien, en dat zal ook niet veranderen zolang hij nog niet thuis is geweest en het ja-woord is gegeven Insallah.. Ik kan me herinneren dat ik ooit ergens heb gelezen dat het mocht, dus wilde dat graag weten.. Dus, wat het antwoord ook zal zijn.. ik zal mijn hoofddoek niet afdoen. Jammer dat er allemaal vooroordelen naar je wordt gegooit.. Hij wilt het gewoon zien, dat zal niet uitmaken of hij wel of niet komt want er is al contact tussen onze ouders.. Allahoe A3lam.. Moge Allah ons leiden op het rechte pad.. :hadj:

_soraya__
05-10-2009, 12:07
Dag meid, De reden dat ik de vraag hier stel, is omdat hij het aan me vroeg. Hij heeft me nooit zonder hoofddoek gezien, en dat zal ook niet veranderen zolang hij nog niet thuis is geweest en het ja-woord is gegeven Insallah.. Ik kan me herinneren dat ik ooit ergens heb gelezen dat het mocht, dus wilde dat graag weten.. Dus, wat het antwoord ook zal zijn.. ik zal mijn hoofddoek niet afdoen. Jammer dat er allemaal vooroordelen naar je wordt gegooit.. Hij wilt het gewoon zien, dat zal niet uitmaken of hij wel of niet komt want er is al contact tussen onze ouders.. Allahoe A3lam.. Moge Allah ons leiden op het rechte pad.. :hadj: Ach laat ze maar met hun vooroordelen. Jij weet waar je het over hebt en jij wilt een antwoord. Vervelend, als mensen zeggen, als ik het was dan zou ik het zus en zo doen, maar daar gaat de topic niet over:hihi:

RustigeDame
05-10-2009, 14:36
Ach laat ze maar met hun vooroordelen. Jij weet waar je het over hebt en jij wilt een antwoord. Vervelend, als mensen zeggen, als ik het was dan zou ik het zus en zo doen, maar daar gaat de topic niet over:hihi: Ach ja.. Ik weet waar ik mee bezig ben.. Niemand die al wat gevonden heeft..?

_soraya__
05-10-2009, 16:56
Ach ja.. Ik weet waar ik mee bezig ben.. Niemand die al wat gevonden heeft..? meid ik heb al iets gevonden, heb het al geplaatst op pagina 1 Weet niet of je het al hebt gezien

nl.moslima
05-10-2009, 18:59
ik heb het ook in een lezing van abu ismail gehoord .. in een lezing over het huwelijk www. alyaqeen.nl

_soraya__
05-10-2009, 19:54
ik heb het ook in een lezing van abu ismail gehoord .. in een lezing over het huwelijk www. alyaqeen.nl dacht het ook ergens gehoord te hebben:goedzo:

N_isthename
05-10-2009, 21:57
Assalamo alaikom warahmatullahi wa barakatoho Appearaing before one’s fiancé before the wedding (nikaah) I am engaged to man who i attend to marry in acouple months inshallah. whenever my fiance comes to my house for dinner my parents tell me not to wear my jilbab in front of him, and ot wear normal loose fitting clohtes, because there is nothing wrong with him seeing me without my jilbab because there is intention for marriage. I would like to know, if this is allowed, or am i not suppose to take my jilbab off? Praise be to Allaah. So long as the nikaah (marriage contract) has not yet taken place, this man is still a “stranger” to you, and you should observe hijaab with him (i.e., wear proper hijaab and avoid contact) just as you would in the case of any other man. He has no right to look at you beyond the look that is allowed by sharee’ah at the time of making a marriage proposal, beyond which no further look is permitted until the nikaah is completed. What you father has told you about it being OK for you to relax the rules of hijaab in front of your fiancé is not correct, and there should be no obedience to any created being if it involves disobedience to the Creator. The mere intention of marriage does not justify uncovering in front of him. And Allaah knows best. Islam Q&A Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid Wassalaam,

foreigner
06-10-2009, 19:39
Jawel dat mag wel. Er was als ik me niet vergis een hadieth en er was een man die wou trouwen met een vrouw. Toen de profeet mohamed vzmh vroeg of hij haar haar had gezien antwoorde de man van niet. Dan zei de profeet ga eerst haar zien zonder hoofddoek Allahoehalem ik ga opzoeken zoek maar je hele leven lang dat hadith op, zo een hadith zal je toch nooit vinden. als je het vindt dan ben ik benieuwd wat de status van dat hadith is. doe je stinkenede best maar....ik zie het wel verschijnen als je het ooit hebt gevonden.

foreigner
06-10-2009, 19:42

Het is toegestaan voor een man om te kijken naar het gezicht en de handen van de vrouw aan wie hij een huwelijksaanzoek wenst te doen. Sommige geleerden keuren het zelfs goed dat de man in zo een situatie mag kijken naar het haar van de vrouw in kwestie, dit op basis van de volgende overlevering waarin de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Als iemand van jullie de intentie heeft om een vrouw te trouwen, en hij de mogelijkheid krijgt om te kijken naar datgene (in haar) wat hem uitnodigt om met haar te trouwen, dan mag hij dit doen.” (Aboe Daawoed en hasan verklaard door Sheich al-Albanie) precies, je zegt het goed....SOMMIGEN, maar de meerderheid niet!

soumia85
06-10-2009, 21:54
zoek maar je hele leven lang dat hadith op, zo een hadith zal je toch nooit vinden. als je het vindt dan ben ik benieuwd wat de status van dat hadith is. doe je stinkenede best maar....ik zie het wel verschijnen als je het ooit hebt gevonden. Waarom reageer je zo bot?

foreigner
06-10-2009, 22:56
Waarom reageer je zo bot? omdat het fout is! daarom.... mensen proberen hier dingen goed te praten wat niet eens zo is... kijk maar in de boeken na zou ik zeggen...dat vindt je al snel een antwoord. :goedzo:

Pagina's : 1 [2] 3