Bekijk originele versie : beste plaats om kinderen te observeren???
beste plaats om kinderen te observeren??? het klinkt raar maar dat is mijn vraag wel.....
ik vind de Creche..ik had op school een videofragment gezien van hoe kinderen zijn in een creche..samenwerking en spelen met andere kinderen..heel erg interessant..lijkt me de beste manier om te observeren..
uuuh Speeltuin???
:zwaai:
kaasvaak
19-11-2002, 19:21
Origineel gepost door one love
beste plaats om kinderen te observeren??? het klinkt raar maar dat is mijn vraag wel....
dat hangt af wat je observeert. kinderen met bijvoorbeeld adhd (aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit) laten de bijbehorende symptomen vaak op school en thuis zien. sommige stoornissen zoals add (aandachtstekortstoornis) laten die symptomen vaak alleen thuis zien.
Origineel gepost door one love
beste plaats om kinderen te observeren??? het klinkt raar maar dat is mijn vraag wel....
een rare vraag ja...ik krijg een beetje de kriebels van je vraag en voel me iets gerustgestelder als ik lees dat je een vrouw bent...als je een man was geweest had ik een andere reactie gehad..
kinderen kan je overal observeren..het ligt er inderdaad aan waarvoor, ik heb heel veel aan mijn eigen kinderen gehad, door met ze te spelen en daardoor ze iets te leren heb ik gemerkt dat elk kind een eigen karakter heeft, en dat wordt gevormd in de jeugd..verschil in gevoelens (jongens mogen niet huilen, als meisjes huilen vind men dat over het algemeen schattig, aandoenlijk...de jongen moet daarentegen de pijn vergeten en sterk zijn...daar hebben de mannen van nu nog last van...)
een stage op een kinder dagverblijf lijkt me een goede plek om te zien hoe kinderen zich ontwikkelen, vooral in de eerste 4 jaar leren ze veel en ontwikkelen ze zich razend snel...
maar vertel je ons ook nog waarvoor je kinderen wilt observeren?
beslama...Sahira... :zwaai:
creche.
-omgang met anderen kids.
-concentratievermogen en begrip naar de lerares toe
-zelfstandigheid vs. afhankelijkheid
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.