Bekijk originele versie : Vraagje omtrent het trouwen
mister_ano
31-05-2004, 15:43
a salaam aleikoum broeders en zusters (en alles daar tussenin) :p
Voor de mensen die getrouwd zijn....hoeveel geld heb je ongeveer nodig om maandelijks rond te komen(met zijn tweetjes)??
en graag waar bestaan die kosten uit???
dzjazakoum Allah
a salaam aleikoum
zeenepje
31-05-2004, 16:22
ja dat zou ik eigenlijk ook wel willen weten......
Loubna_Tangawia
31-05-2004, 16:58
Origineel gepost door mister_ano
a salaam aleikoum broeders en zusters (en alles daar tussenin) :p
Voor de mensen die getrouwd zijn....hoeveel geld heb je ongeveer nodig om maandelijks rond te komen(met zijn tweetjes)??
en graag waar bestaan die kosten uit???
dzjazakoum Allah
a salaam aleikoum
Hahahaha, nee sorry ben niet getrouwd en kan je er niet bij helpen. Maar ik denk dat dat per persoon afhankt en de verdienste die een persoon heeft.
ma3a salama
Reken maar op 800 euro p/m aan vaste lasten een verder is het aan jou wat jij wil kopen een verbruiken kwa eten een kleding etc:
mister_ano
31-05-2004, 19:27
A salaam aleikoum,
Dzjazakoum Allah broeders en zusters, ik zie inderdaad dat de kosten hoog kunnen oplopen...
wat als je bijvoorbeeld een minimum inkomen hebt...dan zijn de eerste twee weken van de maand de koelkast vol..en dan zit je zonder.....
zouden jullie misschien ook wat specifieker kunnen zijn..met de vaste kosten..welke vasten kosten zijn er allemaal....ik zal proberen er een paar op te noemen....
Huur(inclusief gas en licht)
boodschappenkosten
Verzekeringen(agis)
telefoonaansluiting
dit zijn de meest voorkomende kosten per maand denk ik..als er nog wat bij moet hoor ik het inshallah
En hiernaast heb je nog jaarlijks ook wellicht een inboedelverzekering..jaarlijkse gemeenteheffingen...hmm i think.. I think..wat hebben we nog meer??
oem ismael, vind je de huur niet een beetje te duur....de ho.er...is doer...moet je die hoe.rsubsidie aanvragen.
Ik denk zelf dat de huurprijs de grootse kostenpost kan zijn......maarjah dan heb je nog altijd huursubsidie..die je kan aanvragen....ook boodschappen kunnen flink oplopen....dus doe zoals de eerste generatie....geen calve pindakaas maar gewoon die goedkope....geen croky chips maar gewoon die blauwe of rode.....geen edet extra zachte wc papier met aloe vera en airbag ..maar gewoon die recycle wc papier...jah die grijze!!! :p
ik hoor nog van jullie inshallah
a salaam aleikoum
Loubna_Tangawia
31-05-2004, 19:33
Hahahhahaha hoe goedkoper hoe beter ahahaha ya marokkaan :D
mister_ano
31-05-2004, 19:40
hahaaha..jij weet....
maar serieus...mijn geluk moet niet afhangen van materialisme...zolang ik gelukkig kan zijn met de kleine dingetjes..ben ik zeer tevreden...dat noem ik pas geluk..als je niet veel nodig hebt om gelukkig te zijn..
by the way..goedkoop is niet altijd beter..goedkoop kan duurkoop zijn...maar zeg zelf...tegenwoordig met de euro moet je weten waar geld vandaan komt..en een beetje verstandig met geld omgaan.....de euro is net een paling...probeer die maar in je hand vast te houden.
a salaam aleikoum
De profeet (vzmh) zei: 'Welvaart bestaat niet uit grote rijkdom, maar het bestaat uit tevredenheid.' (Boekharie)
Loubna_Tangawia
31-05-2004, 20:08
Origineel gepost door mister_ano
hahaaha..jij weet....
maar serieus...mijn geluk moet niet afhangen van materialisme...zolang ik gelukkig kan zijn met de kleine dingetjes..ben ik zeer tevreden...dat noem ik pas geluk..als je niet veel nodig hebt om gelukkig te zijn..
by the way..goedkoop is niet altijd beter..goedkoop kan duurkoop zijn...maar zeg zelf...tegenwoordig met de euro moet je weten waar geld vandaan komt..en een beetje verstandig met geld omgaan.....de euro is net een paling...probeer die maar in je hand vast te houden.
a salaam aleikoum
De profeet (vzmh) zei: 'Welvaart bestaat niet uit grote rijkdom, maar het bestaat uit tevredenheid.' (Boekharie)
Juist ja vind ik ook.....................ik ben het helemaal met je eens...........euro's ki ttiro.................geld komt en gaat, gezondheid is belangrijk.........................Alhamdoelilah Lah malik elhamd............we moeten, zoals je zei, blij zijn met de kleine dingen die we hebben..........en de overlevering van de profeet is mooi en gebasseerd op de waarheid...........je kan net zoveel geldt bezitten, maar niet gelukkig zijn..............en je kan heel erg gelukkig zijn, met de kleine dingetjes die je hebt..............sub7anna Allah...........Alhamdoelilah.
Ma3a salama
het leven is duur .we zijn iedere maand ongeveer 1200 euro kwijt aan vaste lasten en boodschappen .veel sterkte meid
mister_ano
03-06-2004, 15:17
a salaam aleikoum.
we rekenen op ons zelf en vertrouwen op Allah...ik heb ook het idee dat het niet zo duur hoeft te zijn...tenzij beide echtelieden...big spenders zijn
ma3asalaama
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.