Bekijk originele versie : Familie uit je huis krijgen in Marokko?
el-Amrani
03-10-2009, 15:12
Sinds vele jaren woont de broer van mijn vader met zijn familie in het onderste gedeelte van zijn huis in Marokko. Vanaf het begin is afgesproken dat hij daar tijdelijk zou wonen met zijn familie tot hij iets anders gevonden zou hebben.
Inmiddels zijn we 15 jaar verder, en zijn ze er nog steeds niet uit. M'n vader is het zat, en wilt een advocaat inschakelen om ze eruit te krijgen.
In hoeverre krijg je dit voor elkaar, aangezien er nooit een contract is opgesteld of iets dergelijks. Wat zijn de kansen dat we ons gelijk krijgen?
bereid je maar voor op een jarenlange strijd :jammer:
het enige wat je kan doen, is op een onbewaakte moment
dus als ze niet thuis zijn, inbreken en dan hun boeltje op straat gooien en een nieuwe slot en grendel aanbrengen
als het huis op naam van je vader staat kunnen ze je achteraf niets maken, staat het op naam van zijn broer dan heeft je vader geen been om op te staan
maar weet dat de straf in het hiernamaals niet mals is, als dat een troost mag zijn
el-Amrani
03-10-2009, 15:19
bereid je maar voor op een jarenlange strijd :jammer:
het enige wat je kan doen, is op een onbewaakte moment
dus als ze niet thuis zijn, inbreken en dan hun boeltje op straat gooien en een nieuwe slot en grendel aanbrengen
als het huis op naam van je vader staat kunnen ze je achteraf niets maken, staat het op naam van zijn broer dan heeft je vader geen been om op te staan
maar weet dat de straf in het hiernamaals niet mals is, als dat een troost mag zijn
We komen er sowieso wel in hoor. Ze hebben alleen het onderste gedeelte gehuurd. En natuurlijk staat het op de naam van m'n vader, niks staat op de naam van die familie.
Als je een beetje een goeie advocaat genoeg geld geeft, krijgt ie het dan ook niet voor elkaar? Zijn die regels zo krom daar?
Esthetica
03-10-2009, 15:50
We komen er sowieso wel in hoor. Ze hebben alleen het onderste gedeelte gehuurd. En natuurlijk staat het op de naam van m'n vader, niks staat op de naam van die familie.
Als je een beetje een goeie advocaat genoeg geld geeft, krijgt ie het dan ook niet voor elkaar? Zijn die regels zo krom daar?
Hoezo krom? Krom is dat je pa geen contract heeft doen opstellen en nu met de gebakken peren zit.
Maar goed niet getreurd. Afgesproken was dat je oom er maar tijdelijk in zou verblijven. In Nederland zijn mondelinge afspraken gewoon rechtsgeldig. Of dat ook in Marokko geld, weet ik niet. Dat zou je eens moeten nagaan.
Succes ermee.
probleem is, in marokko is bijna alles met geld te koop dus als jij die advocaat betaald, en je oom betaald hem ook smeergeld dan mag je er zeker van zijn dat je geen stap verder staat
heeft je vader geen contract opgesteld? een huurcontract,
el-Amrani
03-10-2009, 16:10
Nope, er is geen sprake van een contract. Hij heeft ze toendertijd onderdak geboden omdat ze hun flat uit moesten. Er is toen mondeling afgesproken dat ze er tijdelijk in zouden trekken tot ze iets gevonden hebben.
Het zijn broers, dus vandaar dat er toen geen contract was opgesteld, want toen waren ze nog goed met elkaar. Achteraf gezien niet de beste keus.
Esthetica
03-10-2009, 16:17
probleem is, in marokko is bijna alles met geld te koop dus als jij die advocaat betaald, en je oom betaald hem ook smeergeld dan mag je er zeker van zijn dat je geen stap verder staat
heeft je vader geen contract opgesteld? een huurcontract,
Wat is dit nou weer voor beeld dat geschapen wordt over het rechtssysteem in Marokko?
Woon je daar? Nee. Werk je daar? Nee. So shut the fuck op en doe niet alsof je deskundige bent.
el-Amrani
03-10-2009, 16:22
Wat is dit nou weer voor beeld dat geschapen wordt over het rechtssysteem in Marokko?
Woon je daar? Nee. Werk je daar? Nee. So shut the fuck op en doe niet alsof je deskundige bent.
Doe eens niet zo vijandig joh! :hihi:
fok je niet zo op wil je :moe:
ik heb het van dichtbij meegemaakt dus ik weer GOED GENOEG waarover ik spreek
sesamstraat is een eindje verder op
en nu ophoepelen :moe:
gatverdamme wat een attitude, om van te kosten
ojone_jamila
03-10-2009, 16:39
Sinds vele jaren woont de broer van mijn vader met zijn familie in het onderste gedeelte van zijn huis in Marokko. Vanaf het begin is afgesproken dat hij daar tijdelijk zou wonen met zijn familie tot hij iets anders gevonden zou hebben.
Inmiddels zijn we 15 jaar verder, en zijn ze er nog steeds niet uit. M'n vader is het zat, en wilt een advocaat inschakelen om ze eruit te krijgen.
In hoeverre krijg je dit voor elkaar, aangezien er nooit een contract is opgesteld of iets dergelijks. Wat zijn de kansen dat we ons gelijk krijgen?
dit komt mij zo bekend voor.
Mijn opa had een huis in dorp en voor de rest: hetzelfde verhaal als die van jouw vader.
Toen mijn opa zijn huis terug wilt hebben en heeft vertelt dat ze uit het huis moeten gaan: hele familie waren tegen mijn opa. Ze zei: hshouma, hij is je broer. haram blablabla. Mijn opa heeft polities gehaald. Ze hebben hun weggehaald. Toen mijn opa terugkeerde naar Duitsland, gingen die gare mensen weer intrekken in het huis van mijn opa. Het heeft zeker 20 jaar geduurd (polities, dreigingen, rechtzaken) om die mensen weg te halen. Mij opa heeft recht op zijn huis. Wat heeft mijn opa gedaan? Hij heeft 3de huis (eerste huis woont mijn oma en de tweede huis zou de tweede vrouw van mijn opa inwonen maar die is bewoon door broer van mijn opa die weg meost gaan) gebouwd en de rest laat hij aan Allah swt over. En vorig jaar sobhana Allah moeten die gare mensen uit het huis van mijn opa omdat de gemeente een 2de hoofdweg willen bouwen en ze hebben het huis met de grond gelijk gemaakt en ze zitten nu zonder huis. Mijn opa is helemaal naar Marokko gereisd om de sleutel van zijn huizen te halen. En er heerst weer een familieprobleem bij mijn opa omdat mijn opa zijn eerste en tweede huis niet wilt geven aan zijn broer.
Mijn broeder: Wollah Marokko is niet zoals in Nederland. In Marokko hebben een misselijkwekkende procedure. Je weet niet waarvoor je staat. Die mensen daar zeggen: ja we gaan het regelen maar ze voeren voor geen cm uit. Alleen maar praatjes die gaatjes niet zullen vullen. Ik wens voor jouw vader heel veel geluk. Insha Allah gaat deze keer voor jouw vader soepeler.
Esthetica
03-10-2009, 16:43
fok je niet zo op wil je :moe:
ik heb het van dichtbij meegemaakt dus ik weer GOED GENOEG waarover ik spreek
sesamstraat is een eindje verder op
en nu ophoepelen :moe:
gatverdamme wat een attitude, om van te kosten
Wat heb je meegemaakt dan? Een verkeersboete van 50 dirham of zo? Haha.
Ik kan zo slecht tegen mensen die spookscenario's scheppen en niet met nuttige raad komen. Dus hoepel jij maar op.
Esthetica
03-10-2009, 16:44
Doe eens niet zo vijandig joh! :hihi:
I'm oke, :hihi: .
Wat heb je meegemaakt dan? Een verkeersboete van 50 dirham of zo? Haha.
Ik kan zo slecht tegen mensen die spookscenario's scheppen en niet met nuttige raad komen. Dus hoepel jij maar op.
ik verspil geen seconde meer aan je
je bent zelfs mijn str**t niet waard :zwaai:
Esthetica
03-10-2009, 16:51
ik verspil geen seconde meer aan je
je bent zelfs mijn str**t niet waard :zwaai:
Ik ben meer dan je stront waard. Klopt.
Dank voor de bevestiging.
( el Amrani: sorry voor deze topicverkrachtig, maar het moest er echt ff uit. Nogmaals succes ermee!)
@ TS ik zou gewoon gaan voor de harde aanpak :goedzo:
broer of geen broer
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.