Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ervaringen met de Yasmin pil

stanga
02-10-2009, 19:51

Dames, Wat zijn jullie ervaringen met de Yasmin pil, ik slik nu de merkloze variant van Microgynon 30 maar krijg er bijna elke week een pukkel bij, ben naar de dokter geweest, die heeft me Yasmin voorgeschreven maar las bij pil.nl dat er onwijs veel bijwerkingen zijn en dat deze pil een niet al te beste reputatie heeft. Twijfel dus heel erg of ik hem moet slikken, want behalve de pukkels vind ik micro echt een fijne pil Ben benieuwd naar jullie ervaringen

minaadil
02-10-2009, 22:38
hoimeid ik gebruik ook die microgynon 30 en die is heel goed alleen je moet op je voeding letten, zoals boter,mayonais etc.

stanga
03-10-2009, 12:31
hoe bedoel je precies. thnx

Doniaaa
03-10-2009, 16:43
ma 28 sep 2009, 15:25 http://www.telegraaf.nl/buitenland/4942825/__Vrouw__21__dood_door_de_pil__.html?p=4,2 Vrouw (21) dood door de pil BERN - Een 21-jarige Zwitserse is overleden aan een longembolie die hoogstwaarschijnlijk door het gebruik van de anticonceptiepil is veroorzaakt. De vrouw was tien maanden voor haar dood gestart met het slikken van de pil. De Zwitserse gezondheidsdienst Swissmedic onderzoekt of er een verband is tussen het gebruik van de pil ‘Yaz’ van de fabrikant Bayer-Schering en de dood van de vrouw, meldt Bild. Zeldzaam Ook de fabrikant van de pil doet onderzoek naar de dood van de vrouw. Een woordvoerster zegt de zaak hoog op te nemen: “Zo’n sterfgeval is natuurlijk altijd tragisch, maar het is bekend dat de pil in zeer zeldzame gevallen een embolie kan veroorzaken. Dat staat ook in de bijsluiter.” Volgens haar geldt dit voor alle anticonceptiepillen. De pil ‘Yaz’ is sinds vorig jaar te koop in Europa. Evenals de pil ‘Yasmin’ van dezelfde fabrikant, zou deze variant minder snel leiden tot gewichtstoename dan oudere anticonceptiepillen. ‘Yasmin’ was eerder dit jaar in het nieuws omdat het een longembolie had veroorzaakt bij een jong meisje. Het meisje is sindsdien zwaar gehandicapt. Hoewel de fabrikant toen niet wilde toegeven dat de embolie het gevolg was van het gebruik van de pil, zegde hij toe voor de kosten van de revalidatie, zo’n 132.000 euro, op te zullen draaien. Swissmedic begon na het eerste voorval een onderzoek naar anticonceptiepillen. De uitslag daarvan wordt in oktober verwacht :kweetnie:

minaadil
04-10-2009, 15:52

ik bedoel eigenlijk dat je ook op je voeding op leten, niet te vet eten en niet te zoet ,daar krijg je ook puisten of andere bijwerking van.

aaliyah
04-10-2009, 17:35
ik heb de yaz 24+4 pil voorgeschreven gekregen omdat die weinig hormonen bevatten,is net als de yasmin pilmaar daar hoor ik het ook het 1 en ander weer over..wie heeft ervaring ook met deze pil??