Bekijk originele versie : Wie weet welk werkcontract nodig is om te kunnen huren in belgie??..
Happy_Woman
01-10-2009, 18:12
Wie weet welk werkcontract nodig is om te kunnen huren in belgie??..
De procedure in belgie is anders dan die van nederland ben ik achter gekomen.
Je moet in belgie eerst een werkcontract tonen om te kunnen huren.
Maar hoe kan je een werk contract hebben als je nog niet in belgie woont??.
Het ene kan niet zonder het ander, Dus hoe gaat dat dan??? en wat vragen ze precies voor werkcontract?? is een weekcontract oke?? of moet je dan een tijdelijk contract hebben... Ik weet wel dat een vast contract niet nodig is...!
Eerst huren, dan inschrijven bij de gemeente, dan pas moet je werk vinden binnen een paar maanden om een Belgische verblijfskaart te krijgen.
Happy_Woman
01-10-2009, 23:08
nee schat dat bedoel ik niet, ik bedoel dat om een huis te kunnen huren hoor ik in belgie telkens dat ik een werkcontract moet tonen
kan je me daar misschien iets over uitleggen??..
Dat is niet wettelijk verplicht hoor een werkcontract om te huren. Ze vragen dat gewoon aan je omdat ze zeker willen zijn dat je je huur kunt betalen.
Veel mensen zijn gewoon zonder werk contract gaan huren en dan pas een baan gaan zoeken.
Naila_taha
02-10-2009, 15:34
HAllo meid,
Wat je nodig hebt om je in BelgiË in te schrijven en te huren is minimaal een jaar contract. Het hoeft niet een Belgische contract te zijn. Ik bijv. werk in Nederland en ben in BE ingeschreven.
Succes!
Happy_Woman
09-10-2009, 18:20
HAllo meid,
Wat je nodig hebt om je in BelgiË in te schrijven en te huren is minimaal een jaar contract. Het hoeft niet een Belgische contract te zijn. Ik bijv. werk in Nederland en ben in BE ingeschreven.
Succes!
Thanks meid
en weet je misschien welke gemeent het makkelijkste is met jaar passen te geven??
Bij voor baat mijn dank.
Naila_taha
09-10-2009, 19:53
Thanks meid
en weet je misschien welke gemeent het makkelijkste is met jaar passen te geven??
Bij voor baat mijn dank.
Geen dank meid. Maar ik weet helaas niet welke het makkelijkste is. Succes nog:goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.