Bekijk originele versie : Heilige Taal het Arabisch!!???
Wat is jullie mening hierover...ik hoor van alles..dat Arabisch de taal van Allah is en van het Paradijs....
en er zijn mensen weer die zeggen dat er geen enkele taal die heilig is...
dus arabisch ook niet...
elhabiba
19-11-2002, 13:45
of we het heilg kunnen noemen dat durf ik niet te zeggen,maar ik weet wel dat dat de taal zijn die gesproken zal worden in het hiernamaals....
arabisch,iedereen zal het praten(wa allahoe a3lam)
liefs elhabiba
Morgaine
19-11-2002, 13:56
Origineel gepost door elhabiba
of we het heilg kunnen noemen dat durf ik niet te zeggen,maar ik weet wel dat dat de taal zijn die gesproken zal worden in het hiernamaals....
liefs elhabiba
Zal ik toch maar snel een cursus moeten gaan volgen. Stel je voor, kom ik daar met mijn Nederlands en niemand die me verstaat..... :rolleyes:
elhabiba
19-11-2002, 14:01
Origineel gepost door Morgaine
Zal ik toch maar snel een cursus moeten gaan volgen. Stel je voor, kom ik daar met mijn Nederlands en niemand die me verstaat..... :rolleyes:
hahahahha.... ;) :D
Origineel gepost door elhabiba
ik weet wel dat dat de taal zijn die gesproken zal worden in het hiernamaals....
Staat het ergens geschreven of is dat jou mening gewoon????
Miss_Taza18
19-11-2002, 14:36
IK VIND ALLE VREEMDE TALEN LEUK, OKE HET ARABISCH HEEFT IETS SPECIAAL, DE TAAL VAN DE KORAN, DAT WIL NIET ZEGGEN DAT IK HET THUIS MOET PRATEN OF DAT IK ZO MOET VOELEN IK HOOR VAAK VAN DOMME MENSEN DAT ARABISCH DE ALLERBELANGRIJKSTE TAAL IS JAJAJ ZAL WEL
CIAOOOOOOOOOOOOO
IK BEN EEN TROTSE BERBER
alhoceima
19-11-2002, 14:55
Salaam Alaikoem NiceTToknow
Ik vind het echt goed van je dat je duidelijkheid hebt geschept over deze kwestie, moge Allah SWAT je ervoor belonen...
Salaam Alaikoem
Een zuster
Origineel gepost door Miss Taza18
IK VIND ALLE VREEMDE TALEN LEUK, OKE HET ARABISCH HEEFT IETS SPECIAAL, DE TAAL VAN DE KORAN, DAT WIL NIET ZEGGEN DAT IK HET THUIS MOET PRATEN OF DAT IK ZO MOET VOELEN IK HOOR VAAK VAN DOMME MENSEN DAT ARABISCH DE ALLERBELANGRIJKSTE TAAL IS JAJAJ ZAL WEL
CIAOOOOOOOOOOOOO
IK BEN EEN TROTSE BERBER
Amazigh Pride :zwaai:
Ik durf niet te zeggen dat het een heilig taal is, maar in het hiernamaals gaat iedereen het wel kunnen spreken. En zelf vind ik dat als (marokaans zijnde) als je het kan praten en lezen heel goed. Ik zelf beheers het heel matig. Maar ik vind ben je berbers wees trots op je berberse taal, ben je selhi ook. En als je arabisch kent is het ook alleen maar handig. Vooral in Marokko. maar heilig????????
IK WILDE OP DEZE DISCUSIE REAGEREN MAAR IK OPENDE ET MN STOMME KOP EEN NIEUWE TOPIC :p
VOOR DIEGENE DIE GEINTERESSEERD ZIJN IN MN KIJK HIER OP, ZIE MN TOPIC ARABISCHE.
MN KIJKT WERPT EEN NIEUWE LICHT OP T ONDERWERP. :zwaai:
Origineel gepost door Nala
maar in het hiernamaals gaat iedereen het wel kunnen spreken.
Allah(swt) heeft naar alle volken profeten gezonden, alle volken kregen een profeet uit hun midden die hun taal sprak.
Geloof is daarmee niet gebonden aan 1 taal.
-Amazigh Pride-
Origineel gepost door Mustapha AA
wat is er nou zo speciaal aan die berberse taal om trots op te zijn?????
yeah helamaal niks
arabisch heeft meer dan 1000 synoniemen voor het woord zwaard
meer dan 100 voor het woord leeuw
het arabisch is de grootste taal ter wereld en de beste
maar heilig???????
en jij noemt jezelf een moslim yek...heb respect voor de taal van je moslimbroeders in plaats het te bekritiseren....
-Amazigh pride-
en ik geloof er niks van dat we het Arabisch hiernamaals zullen spreken...
Waarom zou Allah(swt) speciaal het Arabisch uitkiezen uit zoveel talen??
voor Allah(swt) is het Arabisch net zoals het Tamazight, Hebreeuws, Nederlands etc..
het enige wat Arabisch een beetje speciaal maakt..is alleen omdat de heilige koran der mee is geschreven...maar niet zomaar Arabisch..maar KLASSIEK ARABISCH wel te verstaan...en die spreekt geen ene Arabier op deze aardbol....
elhabiba
20-11-2002, 10:48
Origineel gepost door Mernis
voor Allah(swt) is het Arabisch net zoals het Tamazight, Hebreeuws, Nederlands etc..
het enige wat Arabisch een beetje speciaal maakt..is alleen omdat de heilige koran der mee is geschreven...maar niet zomaar Arabisch..maar KLASSIEK ARABISCH wel te verstaan...en die spreekt geen ene Arabier op deze aardbol....
nou ik volg lessen over de islam,en we hadden het er een keer over,dus vandaar dat ik het heb gezegd dat het in het hiernamaals word gesproken....maar ik zal het nog eens vragen en ik hoop dat ik dan met een bewijs kom...
Enne ja waarom allah het heeft uitgekozen,...sorry vin ik een beetje domme vraag hoor....als je zo gaat vragen,kun je net zo goed vragen,waarom ben jij als man geboren en ik als vrouw?of niet....
liefs elhabiba :zwaai:
Origineel gepost door Mernis
Als je het niet gelooft, dan moet je het maar accepteren meid, want het is zo!!! Waarom zouden we in het Paradijs "Nederlands"spreken als de Koran in het Arabisch is geschreven???
Het is een taal die ieder na zijn dood spreken zal! Het is eigenlijk wel een mooie gedachte, vind je niet??
Groet Bulma
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.