Bekijk originele versie : Moeder hoort voor haar gezin te zorgen en dus niet te werken!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
samira_el
30-05-2004, 13:13
Dit is de stelling en dus niet mijn mening.
Ik vind dat het gedeeltelijk klopt. Met gedeeltelijk bedoel ik een moeder die een 50 urige werkweekzou hebben en die er dus vrijwillig nooit zou zijn voor haar kinderen is niet de allerbeste moeder. Ik vind wel dat een moeder een parttime baan moet kunnen hebben als haar kinderen nog klein zijn.
Wie kan mij ander overtuigende argumenten brengen over dit onderwerp?
Wat is jullie mening? Zou jij als moeder van een klein kind fulltime werken, en zou jij het je vrouw toestaan met een klein kind fulltime te werken?
Waarom zou een werkende vrouw een slechte moeder zijn... ... Its a mens World... ...Koken, wassen, het krantje brengen en poepluiers verschonen daar gaat het over.
DaNGeRouZLy
30-05-2004, 14:46
soms kan het niet anders als het een een oudergezin is
maar het beste voor het kind is dat de moeder er gewoon altijd is en dat hoop ik ook te doen voor mijn kinderen Insha`allah.
abrikoosje
30-05-2004, 14:47
ik vind van niet mijn moeder werkt ook drie dagen per week en gedurende de andere dagen zorgt me papa voor ons hij kan ook koken en de was doen enz.. dus als beide ouders het goed regele dan kan het heus wel..
:D
DaNGeRouZLy
30-05-2004, 14:51
Origineel gepost door rnaj
Waarom zou een werkende vrouw een slechte moeder zijn... ... Its a mens World... ...Koken, wassen, het krantje brengen en poepluiers verschonen daar gaat het over.
Je kinderen dingen leren, opvoeden, begeleiden meegaan in zijn ontwikkeling daar hoor ik je niet over je hebt het alleen over poepruimen en soppen :rolleyes:
DaNGeRouZLy
30-05-2004, 14:53
Origineel gepost door abrikoosje
ik vind van niet mijn moeder werkt ook drie dagen per week en gedurende de andere dagen zorgt me papa voor ons hij kan ook koken en de was doen enz.. dus als beide ouders het goed regele dan kan het heus wel..
:D
dat is mooi geregeld:goedzo: maar je zou het vast niet ideaal vinden als je op de overblijf werd gedumpt en na schooltijd nog eens op de naschoolse opvang (stel je was nog klein)toch? :p
Origineel gepost door abrikoosje
:D Juist ;)
Noem mij ouderwets of een caveman,maar ik ben het met deze stelling helemaal eens(evenals het overgrote deel van mijn Nederlandse collega's).
De eerste levensjaren zijn het allerbelangrijkste voor een kind,en in deze periode moet het kind opgroeien in een veilige en vertrouwde omgeving.Het kind moet niet bijna elke dag een nieuw gezicht zien als het wakker wordt(in de creche/kinderopvang)dat wordt te verwarrend,maar een aantal bekende gezichten.Om deze reden komt het woord creche/kinderopvang niet voor in mijn woordenboek.Pas op het moment dat het kind "rijp" is om te "socializen" op de kleuterschool,gaat ze maar werken/studeren of iets anders doen.
Wat zeg je?Waarom ik niet thuis ga zitten i.p.v. het vrouwtje?Op het moment dat zij meer salaris binnenhaalt dan ik,wil ik wel thuis gaan zitten.
Laat die extremistische-feministes nu maar komen....ik lust ze rauw :D
En de eencellige-LPF'er of ander rechts hooligan,hoeft niet te reageren......het overgrote deel van mijn Nederlandse collega's heeft dit namelijk al zo geregeld :zwaai:
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
Je kinderen dingen leren, opvoeden, begeleiden meegaan in zijn ontwikkeling daar hoor ik je niet over je hebt het alleen over poepruimen en soppen :rolleyes:
Omdat dit de gebieden zijn waar de gemiddelde papa zich wel mee bemoeid... ...Mischien overdrijf ik een beetje :eek: maar bij mij thuis hebben we de taken eerlijk verdeeld :p
rustige_oujdia
30-05-2004, 18:07
als ik een kindje krijg wil ik eerst een lange tijdje thuis blijven om voor mijn kindje te zorgen ik heb het nu over ongeveer 3 jaar daarna wil ik het naar de crece brengen want mijn kind moet leren met andere omgaan en te leren samenwerken en delen.
ik weet dat de meeste het daar niet mee eens zijn maar het is echt het beste om je kind naar een crece te brengen.
enals alles goed met je manetje is geregeld komen jullie er samen wel uit.
Heel persoonlijk, de ene moeder wordt gek als ze niet 24/7 bij haar kind kan zijn. En de ander wordt gek als ze haar baan moet opzeggen en 24/7 bij haar kind thuis moet zijn.
En als mammie goed in haar vel zit, dan is ze ook een leuke mammie voor haar kindje.
Sensabillah
30-05-2004, 18:28
Origineel gepost door samira_el
Wat is jullie mening? Zou jij als moeder van een klein kind fulltime werken ?
Salaam aleikoem Samira_el,
Nee ik zou geen fulltime werkende moeder willen zijn,
als ik kleine koters zou hebben.
Als je jezelf er klaar voor acht om kinderen te krijgen
(indien dit is voorbestemd), ben ik van mening dat
je ze de nodige tijd en aandacht moet schenken.
Ik zou mijn kinderen (insha Allah) niet opgevoed
zien worden door een crèche.
Ik zou mijn kinderen zelf het één en ander bij
willen brengen. En ze juist in de eerste
levensjaren de nodige aandacht willen geven.
Ieder zijn ding maar ik vraag mij af hoe sommige
moeders na een paar maanden die kleine zo
kunnen ''dumpen'' bij een crèche.
En als je kijkt naar de kosten die een crèche
met zich meebrengt, gaat je salaris haast
op aan de crèche.
Waarom die kosten niet besparen en zelf de
tijd aan je kind besteden.
RitaMaria
30-05-2004, 21:48
Origineel gepost door babbel
De vader wordt weer buitenspel gezet. Mannen moeten ook minimaal de helft van de zorg krijgen, en daarvoor ook minder werken. Kinderzorg hoort door man en vrouw te gebeuren .
Juist..begrijp niet waarom vrouwen denken dat zij voor de
meeste zorg moeten opdraaien...
RitaMaria
30-05-2004, 21:53
Origineel gepost door rustige_oujdia
als ik een kindje krijg wil ik eerst een lange tijdje thuis blijven om voor mijn kindje te zorgen ik heb het nu over ongeveer 3 jaar daarna wil ik het naar de crece brengen want mijn kind moet leren met andere omgaan en te leren samenwerken en delen .
ik weet dat de meeste het daar niet mee eens zijn maar het is echt het beste om je kind naar een crece te brengen.
enals alles goed met je manetje is geregeld komen jullie er samen wel uit.
Inderdaad..mijn kindje gaat ook naar een crêche en het gaat
hartstikke goed ..(hij wordt in augustus drie)
zinne_dinne_nr1
30-05-2004, 21:54
Er is niks mis met de creche. Kinderen leren daar nuttige dingen en ze krijgen daar voldoende rust, regelmaat en reinheid. Verder zijn er over het algemeen dezelfde leidsters, dus daar wennen ze ook aan en de kinderen vinden het ook leuk om met elkaar om te gaan. Er zijn natuurlijk ook nadelen: zo blijkt uit onderzoek dat het niet goed is voor kinderen om alle dagen van de week opgevangen te worden in een creche.
Een moeder die haar kinderen thuis houdt is niet per definitie een goede moeder. Ik zie zo vaak (huis)moeders die hun kinderen met een zak chips in een kinderwagen installeren om ze zo maar stil te houden, kinderen die geen enkele vorm van beleefdheid kennen, kinderen die aan hun lot overgelaten worden, enzovoorts. Sommige moeders hebben naar mijn mening ook geen idee hoe ze een kind moeten opvoeden en dat "nee"-zeggen en straffen daar ook bij hoort.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.