Bekijk originele versie : belangrijke vraag!!!
imani2002
18-11-2002, 22:44
dag lieve allemaal, nog even een vraagje: zoals sommige misschien eerder hebben gelezen, wil ik dus moslim worden maar wat mij zo mooi lijkt is om het in de ramadan te doen...maar ik weet niet of dat mogenlijk is of juist raar is...misschien stel ik een rare vraag hoor maar ik wil het zo graag weten!!! ramadan is een speciale maand waarin de eerste openbaring werd gegeven van de koran, het is een periode die voor moslims erg belangrijk is en daarom leek het mij een hele mooie periode om de shahada te doen... ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
beslama xxxxx
imani2002
19-11-2002, 17:40
haaaaaaalloooooooooo!!!!!!!!!
wil er dan niemand mij helpen????? snik snik snik.........
liefs imani
Wat bedoel je met helpen....? Ennuh veel sterkte !!!!! we zijn trots op je!!
imani2002
19-11-2002, 18:03
hoi razer, hihihihi ik bedoel helpen met mijn vraagje....
of het mogenlijk is in de ramadan enz.. lees mijn vraag anders nog eventjes....
thanx!!!
Volgens mij kan het wel hoor. Ik denk juist dat het een zegen is om in de ramadan moslim te worden.
appie.
imani2002
19-11-2002, 18:28
dat dacht ik misschien ook.... lijkt me echt mooi............
somisandkomis
19-11-2002, 20:10
salaam
Vandaag hoorde ik van iemand dat er gisteren een nederlandse jonge meid van #20 jaar moslima is geworden. Iedereen stond er van te kijken, geweldig. Ze werd door de imam in de gebedsruimte tot moslima gemaakt . Was jij het toevallig?
imani2002
19-11-2002, 22:07
lieve somisandkomis, nee helaas was ik dat niet....
maar inshallah komt mijn dag snel...toch krijg ik er kippevel van als ik dat lees weet je dat! Echt als ik mezelf op een dag moslima kan noemen dan zou ik me zo trots voelen!!!!
veeeeeeeel liefs........
lieve meid.. TbarkAllah dat je zo denkt.. Moge dit geloof, dit geweldig mooie heldere geloof jou vrij maken.. InshAllah :goedzo:
dag imani
Ik denk dat deze maand de perfecte tijd is voor jouw om je als moslima te gaan noemen bij de moskee.
ik vindt steeds leuk om te horen dat er steeds meer mensen de islam als geloof kiezen tbarkallah, maar nu een vraagje uit nieuwsgierigheid hoe ben je tot deze besluit gekomen?
:hoera:
imani2002
24-11-2002, 16:17
lieve fatima, ik heb al 7 jaar een marokkaanse vriend, en de laatse 2jaar ongeveer ben ik me gaan verdiepen in de islam... het zit namenlijk zo, ik werd opgevoed met het christendom nou ja mijn ouders deden er niet veel aan maar heb wel op christelijke scholen gezeten dus werd er van kleins af aan mee geconfronteerd..toen ik ouder werd had ik altijd vraagtekens over het geloof! ik geloofde dat er een god was maar heel veel dingen klopten voor mijn gevoel niet, het was me niet duidelijk.. tot dat ik me ging verdiepen in de islam en dacht: ja dit is het dit is de waarheid wat is dit mooi...mijn puzzel die jaren lang in mijn hoofd zat viel in elkaar!!! toen ben ik naar lezingen gegaan in de moskee elke zondag en heb boeken gekocht en ben meer en meer gaan lezen en het meeste gekke is nog dat ik dus nooit van lezen hield/hou maar als ik een boek over de islam open sla, kan ik niet meer stoppen dan ben ik echt leergierig!!! ik heb er met mijn ouders over gehad en zij staan achter mijn besluit, al is dat enige tijd geleden ik denk zo'n 2 mnd ofzo, ik heb ze toen uitgelegd dat ik moslim wilde worden en dat ik dat pas zou doen als ik er helemaal zeker van was en als ik er klaar voor was! het is niet zomaar iets, het is iets voor altijd en gelukkig ben ik er nu klaar voor!! ik vind de islam een heel mooi geloof en zal er trots op zijn als ik moslima ben........ik weet dat ik nog veel moet leren maar ik blijf lezen en zal altijd blijven leren....ik zal mijn ouders binnenkort hopenlijk zo snel mogenlijk inshallah het vertellen dat ik echt officieel moslim word maar vind het eerlijk gezegd toch weer een beetje moeilijk om te zeggen, begrijp je dat? ik hoop dat Allah mij bij zal staan.....
wat jij het beste kunt doen is even een willekeurige moskee opbellen en daar om bij een imam om informatie vragen ze doen het graag!!
succes imane, en moge allah jou bijstaan!!
salaam imani
Maschalah, dit vindt ik dapper van je. Ik ben zelf marrokaanse dus ik ben eigenlijk er gewoon mee opgegroeid. In ieder geval heb je al contact gezocht met een moskee?,misschien kent je vriend er een. Maar dan wil je wel een raad geven doe het pas wanneer je er 100% van overtuigd bent dat je het wilt , want dan alleen zal je het makkelijk vinden, en zal het inshalla langdurig blijven ( ik wil je helemaal niet ontmoedigen hoor!). in ieder geval vertel het me wanner het is gebeurd, en je kan altijd vragen aan ons/mij blijven stellen.
Groetjes!!!!!!!!!!!!! :zwaai:
TemsoenT
25-11-2002, 19:02
hey meid ik hoor dat je hulp nodig hebt maar ik adviseer je ook ga naar een moskee ik ben in ieder geval trots op je de islam is iets heel moois ik wens je veel succes meid kus van temsoenT
Ik wens je veel succes bij alles wat je gaat ondernemen! wees zeker van je zaak en moge Allah jou bijstaan. Voor nu, voor altijd.
Groetjes,
Ciham.
:)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.