Bekijk volle/desktop versie : Kokin Rahmona haha.....



18-11-2002, 20:37
Hallo dames en heren...

Ik heb gelezen dat jullie het recept zochten voor 'B'stilla....

B'stilla met kip...

Voor 8 personen

1 middelgrote kip
2 uien, geraspt
1/2 tl gemberpoeder
1/2 tl saffraandraadjes, fijngemalen
2 1/2 tl kaneel
olie
zout en peper
2 bosjes koriander, gehakt
2 bosjes peterselie, gehakt
8 eieren
10 vellen vilodeeg
115g blanke amandelen, grof gehakt en groosterd
poedersuiker, als je wilt kunje kaneel en de poedersuiker gebruiken wat overegens veel lekkerder is naar mijn iedee, voor het bestrooien

Doe de kip, de ui, de gember, de safraandraadjes, 1/2 tl kaneel, 3 eetlepels olie en zout en peper in een pan. Voeg wat water toe en smoor de kip op laag vuur ( deksel op de pan). Draai de kip af en toe om en smoor de kip gaar.
Haal de kip uit de pan en laat het afkoelen. Verwijder het vel en het vlees van de botten ( vel moet je weggooien, tenzij je dit lekker vind haha) Voeg de koriander en de peterselie aan het kooknat toe en kook dit tot een dikke saus. Roer op zeer laag vuur de eieren erdoor. Haal de pan van het vuur als ze iets gestold zijn.
Verwarm de oven voor op 190 graden. Vet een 5 cm diepe metalen bakvorm van ca. 32 cm doorsnee in en bekleed de vorm met vellen filodeeg. Laat het deeg over de randen hangen en bestrijk de vellen met olie of gesmolten boter.
Leg de kipstukjes op het deeg en giet het eiermengsel erover. Dek het vlees met kleine stukjes filodeeg en strooi de amandelen erover. Bestrooi het deeg met 2 theelepels kaneel en eventueel wat poedersuiker. Leg de overhangende vellen deeg over de amandelen naar binnen en zet de taart dan ca.45 min, in de oven, tot hij goudbruin en krokant is.
Zeef wat poedersuiker over de taart en maak horizontale en verticale lijnen met het kaneel voor de garnering.......


veel succes,

Willen jullie nog wat recepten voor kip, vlees en tagine's plaats dan een reactie met wat je zou willen hebben......


groetjes Rahmona

18-11-2002, 20:48


hahahaha

ik denk niet dat angel21 dat leuk zal vinden

18-11-2002, 20:59

Citaat:
Origineel gepost door just_najat
hoihoi,

ik heb even een vraagje over bestilla: als ik hem maak ziet de bestilla er altijd leuk uit, als hij nog in de oven zit. maar op het moment dat ik hem uit de oven haal, dan ontstaan er allemaal barsten in het filodeeg. heb jij dat ook? Of weet je misschien hoe ik dat kan voorkomen?

alvast bedankt.

groetjes najat
Volgens mij bestrijk je het dan niet genoeg met boter of olie, je moet het niet te droog in de over zetten anders krijg je van die barsten....succes.....

18-11-2002, 21:00

Citaat:
Origineel gepost door elmarocani
nee hoor, zij heef mij al toestemming gegeven!!
dus maak daar maar geen zorgen over!
oke dan.....maar je moet me dan wel een ding beloven en dat is dat je het maar bij eentje houd ik hou namelijk niet van delen

22-10-2005, 11:35


hallo ik wil zo graag couscous make maar ik heb echt geen idee hoe da ge het maakt. wil ge dan a.u.b de recept nr deze eamail. sture nadia11_23@hotmail.com

alvast bedankt van khadija (k)(k)(k)

23-10-2005, 14:54
he rahmona hoe gt ie