Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Depressies's die maar blijven terugkomen. Wat moet ik doen???

lele-moulati
21-09-2009, 10:10

Salamo3likom warhmatolahi wa barakatuh mijn broeders en zusters. wat ik even kwijt wilde is dat ik een vervelende gezondheidsklacht heb. Sinds mijn 14e leeftijd heb ik altijd al last gehad van depressie's. vroeger duurde het een week of twee en dan ging dat gevoel weer weg maar naarmate ik ouder wordt duurt het steeds langer voordat ik mezelf weer ben. het is echt absoluut niet leuk. het belemmert heel me gezondheid. ik ben dan mezelf niet ik kan niet goed concenteren op school, het beinvloed me zo erg dat ik zelfs niet weet wat ik soms zeg of doe. Ik ben heel onzeker, ik durf niet naar buitn te gaan naar andere mensen, ik ben lui. lax. Kortgezegd in zulke tijden wil ik gewoon het onzichtbare meisje zijn die niemand ziet.Soms wil ik er gewoon helemaal niet zijn. elhamdoulilaah heeft allah me altijd gesteund en ben ik ondanks me depressie's echt ver gekomen. ik kan op dit moment niet alles vertellen over mijn depressies want het is een superlang verhaal. maar ik wilde wat vragen aan jullie. sinds een jaar terug zijn we er pas achter gekomen dat ik vervloekt was door iemand. Dus 7 jaar terug heeft iemand shor gedaan bij mij. (het was voor heel de familie bedoelt maar ik was jmmr genoeg de dupe). ik ben naar 2 goede imaams geweest die het met de kracht van de quraan het kwade in me lichaam en geest hebben verwijdert. kort daarna dacht ik dat me depressies daarmee hebben te maken, mss heeft het er ook wel btje mee te maken. Maar toen de imaam zei van meisje je bent weer helemaal zuiver van binnen en die djins zijn allemaal weg toen was k zo gelukkig ik straalde gwoon want k dacht ook dat ik nooit meer depressief zou worden. Jammer genoeg wil dat gevoel niet weg, ik ben het weer. en op dit moment weet k niet wat k moet doen. Ik bid ik lees quraan, maar het is ZWAAAAAAAAR ! DAT GEVOEL VERZIEKT MIJN HART! ik heb een keer anti depressies gebruikt maar toen besefte ik dat de kracht van de quraan en de hulp van allah het allerbeste geneesmiddel is voor depressies. alleen depressief blijf k gewooon. Mijn vraag s dus ook is het toegestaan om anti depressivia in te nemen??? insahallah zullen jullie mij begrijpen en mij een goed advies geven. moge allah jullie beschermen tegen het kwade. m3a salama....

marokkaanse_24
21-09-2009, 10:14
(ik kan niet zekerheid antwoord geven op je vraag maar) ik hoop insha'allah dat je er bovenop komt :(

lele-moulati
21-09-2009, 10:33
(ik kan niet zekerheid antwoord geven op je vraag maar) ik hoop insha'allah dat je er bovenop komt :( dankjewel meid. insahallah ik weet wel eigelijk hoe k ermee om moet gaan. dat is wel logisch als je er al 7 jaar meeloop. Maar het blijft zwaar ik leid niet hetzelfde leven als een ander nomaal meisje ik moet altijd hiermee rekening houden. maar ghair insahallah.

lele-moulati
21-09-2009, 22:33
nog iemand die tips kan geven

yosrina
21-09-2009, 23:45

bid je? het is heel belangrijk dat je dit op tijd doet... ik 2 du3a's voor je die heel goed zijn en die je zo vaak mogelijk op een dag moet zeggen: 1. la ilaha ila anta subhanaka inie koento mina a dalimien 2. Allaho ma la sehla ila ma dja3altahoe sehla wa anta tadj3aloe a sa3ba sehla

sweety_neda
22-09-2009, 00:00
De djinn kan je lichaam weer terug komen als je jezelf verwaarloost...

Hennabankje
22-09-2009, 01:08
Anti-depressiva is wel toegetaan om te slikken. Deze zijn ervoor om je van je depressies af te helpen. Maar vaak moet je als het goed is deze wel voor lange tijd slikken. Mijn advies; ga naar je huisarts en praat erover, deze kan je helpen. Of bezoek weer een imaam, het kan altijd terugkomen. Liefs, Laila

Bint-Fatimah
22-09-2009, 02:14
Waarom zou dat niet toegestaan zijn? Antidepressiva reguleert slechts je hormoonhuishouding en zorgt er dus voor dat je van je depressie af komt. Echter als het hier si7r betreft vraag ik me af in hoeverre dat effectief zal zijn aangezien de depressie het gevolg is van si7r en dus niet een op zichzelf staand iets is.

houda99
22-09-2009, 11:28
Als je genezen bent door Djinns dan is het heel belangrijk om door te gaan met Roqya. Dat kan je gewoon bij jezelf verrichten en hoef je niet naar een imaan te gaan. Want zodra de Djinns eruit zijn kan die zelfde Djinn later weer terug komen of als die is overleden in je lichaam kunnen familieleden wraak nemen en je gaan bezetenen. Dus het is belangrijk dat je doorgaat met roqya voor een langere periode. Lees het volgende link, daar staat in hoe je een zelfbehandelingsplan kan verrichten en vragen stellen aan zusters met hetzelfde probleem. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2762637

BentBledik
22-09-2009, 12:11
Salam, Een depressie is behalve een psychische ook een psychiatrische diagnose. Soms zijn die depressies zo zwaar dat het een chemische reactie is in je hersenen en dan heb je medicatie nodig. Vooral als ze telkens terug komen. Je geloof is nummer één, maar ook binnen je geloof kun en moet je soms medicatie gebruiken. Tip van hiervoor is echt raadzaam, ga naar je huisarts en geef duidelijk aan wat je ervaart. Schaam je niet en laat jeniet zo snel afschepen. Hoe langer je ermee wacht hoe erger het 'kan' worden. Wil je geen doomscenario voor houden, maar je moet er echt iets mee doen. Ookal zul je veel drempels tegemoet komen. Ook binnen de GGZ zijn er mensen die veel weten over depressie's en de wereld van de djin. Succes.. mocht je nog wat willen vragen kun je het vragen! Allah i 3ouen