Bekijk originele versie : Een doe3a die zelfs teveel is voor de engelen..Masha Allah
miss_ielhem
20-09-2009, 19:35
Id mubarak, zegt men in Urdu!
Allah i berekfik, antwoord men in fes !
:hihi:
Allah i berekfik, antwoord men in fes !
:hihi:
Zijn jullie nu al lekker aan het eten voor de iftar?!
miss_ielhem
20-09-2009, 21:43
Zijn jullie nu al lekker aan het eten voor de iftar?!
Welke iftar? Ramadan iftar bedoel je? Geen iftar vandaag hoor haha ... Vandaag is het suikerfeest ( ik weet niet of je dat al wist) :)
Welke iftar? Ramadan iftar bedoel je? Geen iftar vandaag hoor haha ... Vandaag is het suikerfeest ( ik weet niet of je dat al wist) :)
Natuurlijk, je hebt gelijk. Wat betekent suiker in het suikerfeest? Waarom heet het zo?
In India ken ik alleen id-ul-fitr.
miss_ielhem
20-09-2009, 22:29
ja niet alleen in india. Ook in andere islamitische landen wordt het id el fitr genoemd.
Je weet best waarom het suikerfeest wordt genoemd.
ja niet alleen in india. Ook in andere islamitische landen wordt het id el fitr genoemd.
Je weet best waarom het suikerfeest wordt genoemd.
Nou eigenlijk niet. Maar vond op Google wel de Turkse naam waarin het woord suiker voorkomt. Sekeri Bayram of zoiets. Maar dat gebruik van veel zoetigheden bij dit festival lijkt mij eerder iets voor Turkije. Vandaar mijn vraag over de naam suikerfeest. Waarom nu juist die zoetigheden en de nadruk op suiker. Dat was alles.
Moslims met Marokkaanse ouders of grootouders noemen het in Nederland ook suikerfeest?
Overigens ik ben geen Muslim.
hajarlover
21-09-2009, 18:28
Masha'allah :love:
Moge Allah(swt) je belonen voor het plaatsen van dit:goedzo:
hajarlover
21-09-2009, 18:52
fsddf
je zegt dan..
upp !:maf:
miss_ielhem
21-09-2009, 20:43
Nou eigenlijk niet. Maar vond op Google wel de Turkse naam waarin het woord suiker voorkomt. Sekeri Bayram of zoiets. Maar dat gebruik van veel zoetigheden bij dit festival lijkt mij eerder iets voor Turkije. Vandaar mijn vraag over de naam suikerfeest. Waarom nu juist die zoetigheden en de nadruk op suiker. Dat was alles.
Moslims met Marokkaanse ouders of grootouders noemen het in Nederland ook suikerfeest?
Ja ik zeg ook meestal gwn suikerfeest. Dan weet iedereen waar je het over hebt. Sommige Nederlanders weten niet wat Ied el fitr betekent. Dus vandaar dat wij (Marokkaanse moslims) ied el fitr, suikerfeest noemen.
Ik hoop dat het nu allemaal wat duidelijker voor je is geworden.
;)
saida_tetouania
23-10-2009, 21:49
mashallahhhhh
mocro_mariam
31-10-2009, 01:22
Masha Allah
Jazak Allah Gheijr :kus:
miss_ielhem
31-10-2009, 17:01
Masha Allah
Jazak Allah Gheijr :kus:
Wa iyaaki :sjans:
©2000-2013 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.