Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jongensnaam

ummyahya
28-05-2004, 14:33

Bismillahi AlRahmaan AlRahiem Salaamu Aleikom wa Rahmatullahi wa Barakatu , Ik ben nu bijna 6 maanden in verwachting van ons tweede kindje insh'Allah en mijn man en ik zijn nu een beetje begonnen met te denken aan eventuele namen. Omdat we nog niet weten of het een jongen of meisje wordt, zijn we voor beide aan het zoeken. Als ons kindje een jongetje wordt willen we het graag vernoemen naar zijn voorvaderen, insha'Allah. Zijn opa heet Ahmed, en zijn overgrootvader Mohammed. Nu is mijn vraag, is het toegestaan om een jongetje 'Ahmed Mohammed' (een dubbele naam dus) met als roepnaam Ahmed, te noemen? In een boek over opvoeding en ahadith staat namelijk dat je een kind niet de naam van de profeet (sal'Allahu alayhi wa Salam) mag geven en ook een van Zijn bijnamen. En 'Ahmed' is toch ook een van zijn bijnamen? Kan iemand mij hierover adviseren?? Alvast bedankt. Veel liefs, wa salaamu aleikom wa rahmatullah Oem Yahya

feleur
31-05-2004, 12:00
Hmm dat zou ik ook wel willen weten

Nounousa
01-06-2004, 05:59
Origineel gepost door ummyahya Bismillahi AlRahmaan AlRahiem Salaamu Aleikom wa Rahmatullahi wa Barakatu , Ik ben nu bijna 6 maanden in verwachting van ons tweede kindje insh'Allah en mijn man en ik zijn nu een beetje begonnen met te denken aan eventuele namen. Omdat we nog niet weten of het een jongen of meisje wordt, zijn we voor beide aan het zoeken. Als ons kindje een jongetje wordt willen we het graag vernoemen naar zijn voorvaderen, insha'Allah. Zijn opa heet Ahmed, en zijn overgrootvader Mohammed. Nu is mijn vraag, is het toegestaan om een jongetje 'Ahmed Mohammed' (een dubbele naam dus) met als roepnaam Ahmed, te noemen? In een boek over opvoeding en ahadith staat namelijk dat je een kind niet de naam van de profeet (sal'Allahu alayhi wa Salam) mag geven en ook een van Zijn bijnamen. En 'Ahmed' is toch ook een van zijn bijnamen? Kan iemand mij hierover adviseren?? Alvast bedankt. Veel liefs, wa salaamu aleikom wa rahmatullah Oem Yahya Volgens mij klopt dit niet, Wa Allahoe a'lam.. Word er in dat boek ook Daliel (bewijs) bij gegeven..? Zo ja, zou ik het graag willen zien.. Want volgens mij klopt dit niet..

Fatima_077
03-06-2004, 13:37
Ja ik was ook al aan het na denken van huh klopt dit wel. Moet eerlijk zeggen heb nooit gehoord dat je de naam Mohammed niet mag gebruiken. Maar wa allahoe a3lam :zwaai:

Amria_maroc
11-06-2004, 15:48

a salam moe alekom. Ik wilde hierop reageren. Als je er toch niet uitkomt, welke naam je gaat kiezen is hier een oorverblinde mooie, maar dat vindt ik natuurlijk! Salah-edin betekenis weet ik niet, maar ik vindt het een masha-allah mooie naam. Asalaam moe alekom

shoumisha
14-06-2004, 18:00
De namen van Allah SWT mag je niet gebruiken, in tegendeel de namen van rasoul SAW worden juist aangemoedigd..... waar haal je dat vandaan nesh waha? tuurlijk mag je je kind een van de 99 schone namen van Allah Ta3ala geven heb je dan nooit vn abdelmajid,abdellah enzovoorts gehoord? dat zijn namen van Allah allah li 3alem thella