Bekijk originele versie : Stemadvies van Al-Qaeda
We hebben er altijd een beetje om gelachen. Maar die malloot verderop in de straat wordt binnenkort misschien de meest populaire buur. Want hij, en hij alleen, beschikt over een 'safe room'. En met de nieuwe waarschuwing van justitie dat 'al-Qaeda deze zomer weer hard wil toeslaan', kijk je toch wat omzichtiger om je heen.
Nu de Amerikaanse regering ons opnieuw wil doen geloven dat al-Qaeda op het punt staat een tweede '11 september' te veroorzaken, zijn drie dingen belangrijk. Hoe veilig is mijn gezin? Hoe realistisch schat ik zelf dit gevaar in? En is het wellicht niet meer dan een politiek uitgekookt moment om tot het hoofd van de kiezer door te dringen?
Noodplan
Om met het eerste te beginnen. Binnenkort moet ik maar eens persoonlijk kennis gaan maken met die malloot van verderop. Ons noodpakketje is geplunderd. De flesjes water zijn onlangs genuttigd na een voetbaltraining. De batterijen zijn allang gebruikt voor divers speelgoed. En de rollen toiletpapier... Nou ja, details overbodig.
'Al 32 maanden is er geen grote aanslag op Amerikaanse bodem uitgevoerd', stelde minister Ashcroft van justitie. Geruststellend vind ik dat niet. Het is nog steeds niet nodig om een speciale kamer in de kelder tot nuclair veilig bunker om te bouwen, maar ons achterhaalde noodplan verdient extra aandacht. Een aanslag is onvermijdelijk, denk ik.
Dat baseer ik niet op de magere persconferentie van Ashcroft en zijn FBI-directeur Mueller. Die briefing was toch vooral bedoeld om de Amerikaanse bevolking weer even wakker te schudden. Even bij de les houden dat de oorlog tegen terrorisme, in binnen- en buitenland inderdaad nog lang niet voorbij is. De dreiging is even groot.
Iets potsierlijks had het wel. Minister Ashcroft citeerde vijand Al Qaeda alsof het een betrouwbare bron was. Al-Qaeda had 'publiekelijk verklaard dat de voorbereiding voor een nieuwe aanslag voor zeventig procent was gevorderd'. En na 'Madrid' zou al-Qaeda naar eigen zeggen 'nog maar tien procent' van een Amerikaanse actie zijn verwijderd.
Onheilspellend
Bluf van al-Qaeda, of bluf van Ashcroft? Misschien van beiden wel een beetje. Maar je kunt er simpelweg niet vanuit gaan dat al-Qaeda en Ashcroft elkaar voor de gek houden. De opgevangen 'chatter' liegt er niet om volgens betrouwbaarder bronnen, geciteerd in bijvoorbeeld The Washington Post, en die 'feiten' kun en mag je niet negeren.
Ik draai er niet omheen, het is een onheilspellend gevoel. De zeven gezichten (plus vele schuilnamen) die de FBI nu op een 'opsporing gezocht'-poster heeft afgedrukt, maken de dreiging re"eler. De foto's van Mohammed Atta en zijn achttien companen blijven me achtervolgen. Het was geen bom, maar een menselijke hand die 9/11 veroorzaakte.
Onzichtbaarheid
Het verdachte septet heb ik niet gezien in mijn buurt, maar hun geest zal ongetwijfeld gaan rondwaren. Wat natuurlijk precies de bedoeling is. Waar of niet waar. Dat ze 'gewapend en gevaarlijk' zijn, zoals Ashcroft bezwoer, neem ik op de koop toe. Hun onzichtbaarheid is vele malen indrukwekkender dan hun mes of revolver.
Het psychologische effect is onontkoombaar. Je kunt je schouders ophalen, en al dan niet terecht je kop in het zand steken. Da's het makkelijkst. Maar je kunt ook over je schouder omkijken, en braaf alert zijn op verdachte situaties in je achtertuin of in de metro. Hoe je ook reageert, de werkelijkheid van vandaag is gekleurd door de vrees op herhaling.
Stemadvies
Daarmee vormt Ashcrofts waarschuwing een ongemakkelijk dreigement. Wordt de kiezer op deze manier niet met een pistool op het hoofd naar het stemhokje geleid? Want onder geen beding mag de regering-Bush worden gedwarsboomd in de strijd tegen terrorisme. Een stemadvies dat al-Qaeda graag op geheel eigen wijze wenst te onderstrepen.
op hetmoment dat er werkelijk een aanslag plaats vindt verliest bush de verkiezingen omdat hij er niet voor heeft gezorgd ,ondanks de afname van de burgerrechten in dat land, dat zoiets voorkomen kon worden.
Origineel gepost door Grover
op hetmoment dat er werkelijk een aanslag plaats vindt verliest bush de verkiezingen omdat hij er niet voor heeft gezorgd ,ondanks de afname van de burgerrechten in dat land, dat zoiets voorkomen kon worden.
Of de burgers worden nog bozer en eisen een hardere aanpak van Bush
Origineel gepost door roebla
Of de burgers worden nog bozer en eisen een hardere aanpak van Bush
die heeft niks geholpen want hij zou ze binladen presenteren en na 3 jaar heeft hij nog niks.
AAAbracadaver
28-05-2004, 15:25
Nog een aanslag en Bush wordt wel degelijk herkozen. De Amerikaanse mentaliteit is nu eenmaal anders dan die van veel Europese landen.
Ze zijn veel minder apathisch, geloven in eigen kracht en in oorlogstijd zien ze liever een Republikein in het witte huis.
Origineel gepost door Grover
die heeft niks geholpen want hij zou ze binladen presenteren en na 3 jaar heeft hij nog niks. Grover, vergeet niet dat de Amerikanen heel patroitisch zijn.Als er weer een aanslach komt is de kans groot dat Bush wint.
AAAbracadaver
28-05-2004, 15:35
Origineel gepost door a3ir
Grover, vergeet niet dat de Amerikanen heel patroitisch zijn.Als er weer een aanslach komt is de kans groot dat Bush wint.
Inderdaad.
Om een 2e aanslag te voorkomen zouden ze toch tegen bush stemmen. Ook in spanje waren ze van plan om meerdere aanslagen te plegen achtermekaar.
Maar goed.. we zien wel wat de tijd brengt
AAAbracadaver
28-05-2004, 15:44
Origineel gepost door CitriC
Om een 2e aanslag te voorkomen zouden ze toch tegen bush stemmen. Ook in spanje waren ze van plan om meerdere aanslagen te plegen achtermekaar.
Maar goed.. we zien wel wat de tijd brengt
Maar zoals al eerder werd gezegd, Amerikanen zijn geen Spanjaarden en zullen compleet anders reageren.
Ik zal het niet negatief vinden als Bush wordt herkozen
polarisatie is hard nodig :) liefst nu dan morgen
End of the days will come a.s.a.p
Origineel gepost door calutron
Dat klopt want de Amerikanen worden zo wel politiek als op het ZNN mediatruc door de Pisraeliers in Washington als saxofoon en clavesimbel bespeelt,
zo worden meer vijanden van Pisrael aangevallen ten kosten van
de Goyim volk.
Dus als Bush de verkiezingen wil winnen zal hij Sharon moeten beloven Syrie en Iran aantevallen. Bonter dan nu maken bedoel je? Die Bush is tot alles instaat .Maar Iran en Syrie aan vallen ,daar moet hij een vedomd goed excuses voor hebben.
Bonter dan nu maken bedoel je? Die Bush is tot alles instaat .Maar Iran en Syrie aan vallen ,daar moet hij een vedomd goed excuses voor hebben.
Misschien dat de havikken in het Witte Huis daar een stijve van krijgen, bij de gedachte al dat ze Iran en Syrie en Noord-Korea aanvallen.
Maar nu ze toch al met de billen bloot gaan in Irak en het er meer naar toe wijst dat het een complete politieke en militaire mislukking gaat worden, kunnen ze het voorlopig wel doen met hun natte dromen.
Iran, Syrie en Noord-Korea zijn geen Irak en de meerderheid van de wereld heeft nu wel in de gaten wat voor democratie ze brengen. Ik neem aan dat ik niet naar bepaalde schandalen hoeft te verwijzen van de afgelopen tijd.
Met "ze" bedoel ik in bovenstaande alinea trouwens die rechtse conservatieve havikken in het Witte Huis die hard bezig waren met het naar de klote helpen van de wereld. Gelukkig komt er steeds meer tegenstand tegen de regering Bush in binnen en buitenland wat zich hopelijk uit in een historische nederlaag dit jaar. Inshallah.
:D
Origineel gepost door grendel
Misschien dat de havikken in het Witte Huis daar een stijve van krijgen, bij de gedachte al dat ze Iran en Syrie en Noord-Korea aanvallen.
Maar nu ze toch al met de billen bloot gaan in Irak en het er meer naar toe wijst dat het een complete politieke en militaire mislukking gaat worden, kunnen ze het voorlopig wel doen met hun natte dromen.
Iran, Syrie en Noord-Korea zijn geen Irak en de meerderheid van de wereld heeft nu wel in de gaten wat voor democratie ze brengen. Ik neem aan dat ik niet naar bepaalde schandalen hoeft te verwijzen van de afgelopen tijd.
Met "ze" bedoel ik in bovenstaande alinea trouwens die rechtse conservatieve havikken in het Witte Huis die hard bezig waren met het naar de klote helpen van de wereld. Gelukkig komt er steeds meer tegenstand tegen de regering Bush in binnen en buitenland wat zich hopelijk uit in een historische nederlaag dit jaar. Inshallah.
:D Laten we dat maar hopen..Bush zal Noord -Korea toch uit zijn ziekehoofd moeten laten. Hij weet dat die leider in Noord-Korea(ben de naam vergeten) z'n drijgemanten altijd uitvoert. :D
Laten we dat maar hopen..Bush zal Noord -Korea toch uit zijn ziekehoofd moeten laten. Hij weet dat die leider in Noord-Korea(ben de naam vergeten) z'n drijgemanten altijd uitvoert. :D
En ze hebben kernreactoren om kernwapens te maken.
1 gek daar is al genoeg.
2 gekken (Bush) zouden in een worst-case-scenario in 1 klap de wereld naar de tering helpen.
Gelukkig ben ik een optimist :D
Origineel gepost door grendel
En ze hebben kernreactoren om kernwapens te maken.
1 gek daar is al genoeg.
2 gekken (Bush) zouden in een worst-case-scenario in 1 klap de wereld naar de tering helpen.
Gelukkig ben ik een optimist :D My toooo een optimist,al is het moeilijk om soms optimistisch te blijven ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.