Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wonen in Biled el Kofaar

Pagina's : [1] 2

nesrine18
28-05-2004, 11:14

Wonen in Biled el Kofaar Voor een Moslim is het niet toegestaan om tussen de Moesjrikien te leven. Dit is gebasseerd op bewijzen uit de Koran en de Sunnah. Voorwaar, degenen waarvan de zielen door de Engelen worden meegenomen, en die onrechtvaardig tegenover zichzelf waren, zeggen zij: “ In wat voor toestand waren jullie” (toen jullie stierven)? Zij zeggen: “Wij waren de onderdrukten op aarde.” Zij (de Engelen) zeggen: Was de aarde van Allaah niet zo uitgestrekt dat jullie daarop hadden kunnen uitwijken? Zij zijn degenen wiens verblijfplaats de Hel is. En het is de slechtste bestemming! (( An Nisa 97 )) De Profeet salallahoe 3eleehie wa salaam zei: ” Ik neem afstand van elke Moslim die leeft tussen de Moeshrikeen “ (( Aboe Dawood 2645 Sa7ee7 bevonden door Albaani rahiema Oellah )) Zakariya al-******i al-Shaafa’i zegt in zijn boek, Asna al-Mataalib (4/207) Het is verplicht om te emigreren van een Niet islamitisch land naar een islamitisch land voor degene die in staat zijn om dat te doen, of wanneer zij hun geloof niet op een goede manier te praktiseren. Ibn al-‘Arabi al-Maaliki zegt: Hijra (emigratie naar een islamtisch land) Betekent het verlaten van Dar al Harb (niet islamitisch land) en gaan naar Dar al Islam (islamitisch land) Dit was verplicht in de tijd van de Profeet salallahoe 3eleehie wa salaam en blijft zo na die tijd voor degenen die hu leven vrezen. (( Nayl al Awtaar 8/33 van Al Shawkaani )) wa salaam 3alaikoem wa rahmatoe allahw a barakatahaoe ought fi dien N.

nesrine18
28-05-2004, 11:16
Maar welk land is nu nog echt een islamitische land....la hawla wala quwata illah billah!........ Ik wil insha allah ook de hidjra fisabillilah verrichten....ik zou niet graag zien dat mijn kinderen hier opgroeien....walakien gayr insha allah! wa salaam3 alaikoem wa rahmatoe allah wa barakatahaoe

sweet_nadoria
28-05-2004, 11:26
Origineel gepost door nesrine18 Maar welk land is nu nog echt een islamitische land....la hawla wala quwata illah billah!........ Ik wil insha allah ook de hidjra fisabillilah verrichten....ik zou niet graag zien dat mijn kinderen hier opgroeien....walakien gayr insha allah! wa salaam3 alaikoem wa rahmatoe allah wa barakatahaoe Inderdaad ogtie !! Ik had eerst altijd een beeld om in Saudi – Arabië te gaan wonen .. Het liefst vlakbij Medina … Het zou zo prachtig zijn om dan vanuit je huis de Imam te horen die ons oproept om het gebed te verrichtten .. Maar nu kom je ook hartstikke moeilijk het land in ! Insha Allah zal Allah ons vergeven voor onze zondes … Insha Allah zal Allah ons begleiden naar Dar al Islam !! Ameen wa yarabi Al3alamien !! Djazaak Allah oe Gairan voor je hadith hbiba !! Ps. Ik denk steeds aan je examen strakjes …, ik zal een dua voor je doen !! Insha Allah zal Allah onze gebeden verhoren en accepteren !! Ameen !! Liefs, S. Nadoria

nesrine18
28-05-2004, 11:35
Origineel gepost door sweet_nadoria Inderdaad ogtie !! Ik had eerst altijd een beeld om in Saudi – Arabië te gaan wonen .. Het liefst vlakbij Medina … Het zou zo prachtig zijn om dan vanuit je huis de Imam te horen die ons oproept om het gebed te verrichtten .. Maar nu kom je ook hartstikke moeilijk het land in ! Insha Allah zal Allah ons vergeven voor onze zondes … Insha Allah zal Allah ons begleiden naar Dar al Islam !! Ameen wa yarabi Al3alamien !! Djazaak Allah oe Gairan voor je hadith hbiba !! Ps. Ik denk steeds aan je examen strakjes …, ik zal een dua voor je doen !! Insha Allah zal Allah onze gebeden verhoren en accepteren !! Ameen !! Liefs, S. Nadoria salaam 3alaikoem wa rahmatoe allah lief.... Inderdaad!! Je komt heel erg moeilijk het land in......mijn neef wilt insha allah samen met zijn vrouw de hidjra verrichten...hun droom was mekka..walakien je mag daar nu alleen studeren en als je klaar bent met studeren moet je het land uit.....subhana allah!!! Nou gaan ze in Yemen wonen insha allah....misschien dat ik dat ook ga doen....insha allah als allah het wil....het is zo droevig hoe onze oemma in elkaar begint te vallen la hawla wala quwata illah billah.... aaah schat djazaaki allahi gayraaaaaaaaaaaan.......shoekraan bezaf!!! heb ik hard nodig insha allah...... ps: we moeten een keer afspreken wallahie....hahaha....spreek je wel op msn...beetje te openbaar hiersjow kus N.

sweet_nadoria
28-05-2004, 11:39

Origineel gepost door nesrine18 salaam 3alaikoem wa rahmatoe allah lief.... Inderdaad!! Je komt heel erg moeilijk het land in......mijn neef wilt insha allah samen met zijn vrouw de hidjra verrichten...hun droom was mekka..walakien je mag daar nu alleen studeren en als je klaar bent met studeren moet je het land uit.....subhana allah!!! Nou gaan ze in Yemen wonen insha allah....misschien dat ik dat ook ga doen....insha allah als allah het wil....het is zo droevig hoe onze oemma in elkaar begint te vallen la hawla wala quwata illah billah.... aaah schat djazaaki allahi gayraaaaaaaaaaaan.......shoekraan bezaf!!! heb ik hard nodig insha allah...... ps: we moeten een keer afspreken wallahie....hahaha....spreek je wel op msn...beetje te openbaar hiersjow kus N. Aaaah Masha Allah Jemen !! Tuurlijk schat, altijd !! Ble zjmir !! Jazeker, we gaan wel afspreken want ik moet de zomer ook doorkomen in dit saaie land !! Koes :blauwkus: S. Nadoria

nesrine18
28-05-2004, 11:42
oefff dat wordt een heel prestatie man....hollanda....6 weken lang.....:(

sweet_nadoria
28-05-2004, 11:50
Wahahahha i know !! Insha Allah wordt het warm, dan ga ik die actractieparken overuren laten draaien :hihi: Komt wel goet :p

nesrine18
28-05-2004, 11:52
hahahaha ......sjeker weten.....achtbaan here i come!!!!

sweet_nadoria
28-05-2004, 11:56
Hahahhaha :stout: :bril: Rwinaaaaaaa

nesrine18
28-05-2004, 11:57
hihihiih.....ME inschakelen.......

sweet_nadoria
28-05-2004, 11:59
:hihi: Jij bent de eerste die medeplichtig wordt gesteld als we rwinaa gaan veroorzaken

nesrine18
28-05-2004, 12:02
Origineel gepost door sweet_nadoria :hihi: Jij bent de eerste die medeplichtig wordt gesteld als we rwinaa gaan veroorzaken dat komt er van als ik met jou omga! :rolleyes:

sweet_nadoria
28-05-2004, 12:04
Origineel gepost door nesrine18 dat komt er van als ik met jou omga! :rolleyes: Dat is tog stoer :bril: I am sweet, but i still kick aszz :hihi:

nesrine18
28-05-2004, 12:08
Origineel gepost door sweet_nadoria Dat is tog stoer :bril: I am sweet, but i still kick aszz :hihi: hahaha yoker...heey ga ervandoor insha allah...even mijn plekkie regelen in de zaal...hehehe....je weet mooi plekkie zicht over iedereen...lekker spieken...hahaa..gayr insha allah... heel veel kusjes N.

sweet_nadoria
28-05-2004, 12:10

Origineel gepost door nesrine18 hahaha yoker...heey ga ervandoor insha allah...even mijn plekkie regelen in de zaal...hehehe....je weet mooi plekkie zicht over iedereen...lekker spieken...hahaa..gayr insha allah... heel veel kusjes N. Hey liefie sterkte en succes !! Ik spreek je Koess M.

Pagina's : [1] 2