Bekijk originele versie : Reputatie van de marokkaanse meiden van nu!!!!!##$$#@
dag dag
Ik heb een vraagje gericht aan iedereen.
Wat vinden jullie van de marokkaanse meiden van nu??
Ik heb het dan met name over de meiden onder de 18jr.
Ik zal er eventje in het kort bij vertellen hoe ik er tegen aan kijk.
Ik vind dat deze meiden de verkeerde kant op gaan, wat ik daarmee bedoel is bijv. steeds eerder aan vriendjes beginnen, gaan spijbelen, meer en steeds een grotere mond geven aan vooral hun ouders(meestal de moeder), veel stieme dingen doen en veel liegen.
etc etc etc
Ik maak dit veel mee in het dagelijks leven, deze meiden vinden alles heel normaal, bijv. laat thuis komen (23.00u), vriendjes nemen op je 12de, stiekem uitgaan etc etc.
Nou ben ik dus benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt of zijn er meerdere mensen die er ook zo over denken??
groetjes
MAGRIBIA123
18-11-2002, 13:22
hoi ik ben ook een marokaans meisje . ik vind dat je gelijk hebt. ik denk er ook zo over. ik ga zelf ook niet uit en zo maar ik zie het wel allemaal gebeuren, bij mijn buurmeisjes bijv. en mijn vriendinnen. je bent niet de enige. soms denk ik zal de islam er wel over een tijdje bestaan en die gedachte maakt mij bang. :zwaai:
AnouarBlueEyes
18-11-2002, 14:09
Het lukt hun eigen ouders nieteens om daar iets aan te doen laat staan een buitenstaander....ik zou maar geen poging wagen want je krijgt toch alleen maar opmerkingen naar je hoofd waar je niet vrolijk van wordt.....laat iedereen gewoon doen wat ie wil.....
Origineel gepost door Widad
blablabla
heb jij niks te vertellen
deze uitdrukking heb ik van je topic gekopierd:
---------
Blijf niet hangen in het verleden, droom niet van de toekomst, maar concentreer je geest op het huidige moment...
----------
ik zou zeggen: als corretie
leer van jou verleden
maak plannen voor jou toekomst
doe iets vandaag
AnouarBlueEyes
18-11-2002, 14:23
Ff voor de duidelijkheid......
Over welke reputatie gaat het hier???
layla_moegroer
18-11-2002, 14:32
toen ik 13 jaar was
ging ik van school , naar huis
van huis naar school
ik bedoel omgekeerd maar jah
moehiem k dacht alleen aan studeren....enzo
maarre die meisjes van nu denken alleen aan weggaan
amuseren,...hun volste recht maar je moet je grenzen kennen
het komt allemaal door internet en gsm
je leert iemand kennen via internet, geeft je nummer aan een persoon
spreekt af en ..............
de wereld is echt klein geworden..je kan nu vanalles uitspoken
het is wel heel spijtig want daardoor vergeten ze de islam en etc..
layla_moegroer
18-11-2002, 14:52
Origineel gepost door Marokkaanseroos
Ja ik vind het ook jammer Layla en ik blijf erbij we moeten er dringend iets aan doen!!!
Het kan je kleine zus overkomen!
mijn klein zusje is 5 jaar en haar mond is groter dan die van een kameel
ze roept heel hard
ze is onbeleefd
.....
insha allah dat ze de juiste richting zal volgen
en dat ze haar verstand zal gebruiken
Origineel gepost door 82nadia
dag dag
Ik vind dat deze meiden de verkeerde kant op gaan, wat ik daarmee bedoel is bijv. steeds eerder aan vriendjes beginnen, gaan spijbelen, meer en steeds een grotere mond geven aan vooral hun ouders(meestal de moeder), veel stieme dingen doen en veel liegen.
etc etc etc
Ik maak dit veel mee in het dagelijks leven, deze meiden vinden alles heel normaal, bijv. laat thuis komen (23.00u), vriendjes nemen op je 12de, stiekem uitgaan etc etc.
Nou ben ik dus benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt of zijn er meerdere mensen die er ook zo over denken??
groetjes
Je hebt echt gelijk!!!
Ik ben 16 en in een paar dingen zie ik mezelf nou ja zo was ik een tijdje geleden die grote mond alleen dat doe ik nooit meer want die klap die je dan krijgt neej je wilt niet weten... en dat liegen... alleen gelukkig niet dat van vriendjes en laat thuis komen en dat stiekem en uitgaan en dat soort dingen ik ben veel ste bang dat mensen er achter komen en gaan roddelen want dan ben ik de *** man :D
Maar el hamdoelilah weet ik nu dat er belangerijkere dingen zijn dan liegen en grote mond haha dat doe ik zoiezo al niet meer nooooooit meer inshallah:D:D:D:D:D
mimi_tangaouia
18-11-2002, 15:46
Origineel gepost door 82nadia
dag dag
etc etc etc
groetjes
toen ik deze topic las kreeg ik weer zo ene gevoel van "there we go again!!!"
dit onderwerp is al meerdere malen hier besproken op dit forum!!
maar goed ik zal mijn reactie er weer op zetten
je zegt de marokaanse meiden van nu!!
daar mee komt het op neer dat je alle marokaanse meiden in die leeftijdscategorie over een kam scheert wat fout is
het gebeurt wel dat ontken ik niet en wat zij doen is fout maar wat wou je er aan doen
met deze topic kom je volgens mij nergens
liefs mimi :zwaai:
ps no offence!!
nou 82 nadia jij bent dus niet de enige die er zo over denkt want ik ben het helemaal met je eens weet je dat mijn buurmeisje van 15 al
een hele lijst jongens heeft gehad en ja wat kun je van deze tijd dan nog zeggen
(ina lilahi waina ilahi larazi3oen)
mimi_tangaouia
18-11-2002, 15:54
maar dat wil niet zeggen dat ieder meisje van 15 dat doet onthoud dat wel goed
we moeten hiermee geen vooroordelen gaan maken
Ik vind dat je niet altijd ouders de schuld moet geven..
Ik denk dat de oorzaak meer is van de omgeving..de vriendinnen met wie ze omgaan en ook het "er bij willen horen".
Vooral als puber ken je je grenzen niet zo goed en wil van alles uitproberen..enals ze eenmal hierwat van hebben geproefd lijkt het net of ze niet meer zonder kunnen..
layla_moegroer
18-11-2002, 16:01
Origineel gepost door jimpie
Ik vind dat je niet altijd ouders de schuld moet geven..
Ik denk dat de oorzaak meer is van de omgeving..de vriendinnen met wie ze omgaan en ook het "er bij willen horen".
Vooral als puber ken je je grenzen niet zo goed en wil van alles uitproberen..enals ze eenmal hierwat van hebben geproefd lijkt het net of ze niet meer zonder kunnen..
wallah illah
het is gemakkelijk om de schuld op de ouder te steken
wacht maar tot jij kinderen hebt dan zul je anders piepen
ook al geef je de juiste opvoeding, je weet nooit hoe het draait of keert
dus zeg gewoon maar lajkoefelgawen ofzo
en die pubers zitten meer bij vrienden dan thuis
je wordt wakker om 7 uur om naar school te gaan
je vertrekt rond half 8 en het eerste wat je doet is langs een vriend of vriendin gaan
je gaat samen naar school,daar kom je nog meer vrienden tegen
je blijft heel de dag op school, je hebt gedaan rond 16u
je komt thuis rond 17u
je gaat eten maakt je huiswerk,kijkt eventjes tv,... en daarna ga je slapen
en zo gaat dat heel de week door
en in het weekend gaan de meeste werken of winkelen met vriendinnen
of familiebezoek
dus je ziet maar, je zit meer bij je vrienden dan familie
of niet soms
lynamina
18-11-2002, 16:02
GELIJK MOET IK JE GEVEN de schuld treft niet enkel de jongeren van nu maar de OUDERS zelvers die zoveel blabla verkopen over haar en zijn dochter/zoon vergeten dat ze er zelf thuis hebben en dat is EEN FOUT BOELTJE snappie?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.