Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Israëliërs en Palestijnen voor Palestijnse staat '

LZN
28-05-2004, 07:58

'Israëliërs en Palestijnen voor Palestijnse staat ' Ongeveer 76 procent van de Israëliërs en Palestijnen is voorstander van een oplossing waarbij twee democratische staten naast elkaar in vrede proberen te leven. Dat blijkt uit een enquête van het bestuur van OneVoice, een privé-organisatie die naar vrede in het Midden-Oosten streeft. De organisatie concludeert uit voorlopige resultaten van de peiling dat het toekennen van een actieve rol aan gewone burgers kan bijdragen aan het beëindigen van het conflict. OneVoice wil aantonen dat er onder beide bevolkingsgroepen een stille meerderheid is die een gezamenlijke oplossing verkiest boven extremisme en geweld. De schriftelijke enquête werd de afgelopen twee maanden gehouden onder bewoners van Israël en de Westelijke Jordaanoever. Zo'n 40.000 mensen vulden antwoorden op tien eenvoudige vragen over het conflict in. Er zijn inmiddels 25.000 formulieren verwerkt. Er werden 23.000 Palestijnen en 17.000 Israëliërs ondervraagd. Aan elke zijde koos ongeveer 76 procent voor een tweestatenoplossing. Van de andere 24 procent bleef een deel fervent tegenstander van de oprichting van een Palestijnse staat en pleitten anderen voor de opheffing van de staat Israël. Daarnaast blijkt dat een grote meerderheid van de Palestijnen zich verzet tegen de joodse nederzettingen en dat Israëliërs zich verzetten tegen het recht op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen. OneVoice klaagde over het gebrek aan aandacht in de media voor het project. "Goed nieuws verkoopt niet. We produceren geen bloed, en daarom is het niet opwindend", aldus oprichter Daniel Lubetzky. Voor alle hardroepers die niet eens bekend zijn met de situatie in Israël/Palestina, en dan bedoel ik wat onder de mensen leeft! Merk op dat de meerderheid voor een vreedzame oplossing is. Een minderheid verpest het dus voor de meerderheid. Maar dat had ik al lang door..

Sellatin
28-05-2004, 13:27
ik ben ook voor een vreedzame oplossing. Helaas is die nu alleen verder weg dan ooit..Zeker na wat de israelis in Rafah hebben gedaan...dat heeft bij de Palestijnen nog zijn naweeen, en terecht

Grover
28-05-2004, 13:42
one state one man one vote!

Blizzard
29-05-2004, 13:27
Wie zegt dat wij moslims tegen de Israeliers zijn, we zijn tegen de zionisten. Er zijn ook Israelische moslims/arabieren, en niet alle israelische joden haten moslims. Maar er moet 1 staat komen waar joden en moslims vredig kunnen leven: PALESTINA.

king_of_asilah
29-05-2004, 13:31

Origineel gepost door Blizzard Wie zegt dat wij moslims tegen de Israeliers zijn, we zijn tegen de zionisten. Er zijn ook Israelische moslims/arabieren, en niet alle israelische joden haten moslims. Maar er moet 1 staat komen waar joden en moslims vredig kunnen leven: PALESTINA. precies mijn woorden :rolleyes: Er zijn genoeg plaatsen in de wereld waar ze gewoon naast elkaar wonen. Moslims en Joodse mensen. Maar door de hebzucht van Kolonisten zal dit nu niet gebeuren in dit gebied.