Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Allochtonen weigeren serieus rekening te houden rondom integratie

Pagina's : [1] 2 3

1807butterfly
27-05-2004, 17:27

Hallo allemaal, Helaas gaat het met mij niet op school, ik zit nu in klas 4 Havo en de kans is groot dat ik blijf zitten wat toch wel triest is. De laatste tijd loop ik veel te stressen en leraren willen mij van school af wat ik toch wel vreemd vind want een lastige leerling ben ik niet. Toch heb ik wel een kans om dit jaar nog over te gaan als ik mijn nederlandse betoog minimaal een zeven haal en die heb ik over twee weken, bijna dus. Ik heb gekozen voor het onderwerp integratie en de stelling luid: Allochtonen weigeren serieus rekening te houden rondom integratie.. Ik ben met deze stelling dus heleeeeemaaaaaaaal niet eens. Maar heb dus goede argumenten nodig dus iedereen noem een paar op. Wie kan mij pleaseeeeeeee helpeeeeeeen dit is een noodgeval hahaha alvast bedankt

1807butterfly
27-05-2004, 17:55
shoukran ibti lieverd ja we gaan het Insha Allah gewoon halen :D

1807butterfly
30-05-2004, 17:23
Niemand die mij kan helpen :(

alhoceimachaima
30-05-2004, 17:24
ik vind het eruhg voor je maar wat is integratie hoofdoek af doen bloot lopen zoals hun dat doen zo denk ik er altijd over ben het met je eens ik ben het oneens met de stelling

lady_khadija
30-05-2004, 17:27

wat hollanders onder integreren verstaan is het volgende: korte topjes... minirokjes.... bier drinken... elke vrijdagavond uitgaan... de ene vriend na de andere....bla bla bla... als ik om me heen kijk dan vind ik zeker dat de jongeren genoeg zijn geintegreerd.... op een enkelingen na....

alhoceimachaima
30-05-2004, 17:30
Origineel gepost door lady_khadija wat hollanders onder integreren verstaan is het volgende: korte topjes... minirokjes.... bier drinken... elke vrijdagavond uitgaan... de ene vriend na de andere....bla bla bla... als ik om me heen kijk dan vind ik zeker dat de jongeren genoeg zijn geintegreerd.... op een enkelingen na.... jah ben het met je eens maar jah ik vind dat wij marokkanen beter dan de turken zijn geintergreert want sommige ouders spreken helemaal te gek nls en volgens miej de merendeel van de turken de ouders geen woord duss kwa nederlands taal wel duss ik vind dat genoeg en rokjes uitgaan drinken:vingers: zover zouden ze nooit komen hoopik insallah

1807butterfly
30-05-2004, 17:31
Ja ik ben helemaal met jullie eens ze zeggen wel dat integratie is mislukt maar volgens mij is de acceptatie mislukt bij de autochtonen. Ik heb nog laatst gezien dat jongeren allochtonen die op zoek zijn naar een baan om aangenomen te worden om geaccepteerd te worden gewoon triest voor worden

Chatefemqemamu
30-05-2004, 17:33
integratie is goed zolang je nog steeds recht hebt om van de grondwet gebruik te maken, recht op uiting van godsdienst :) integratie wil zeggen mee kunnen komen in een samenleving en normaal kunnen functioneren, dus geen assimilatie!! integratie is belangrijk maar moet wederzijds zijn, er bestaan tèveel misvattingen bij de autochtone bevolking moet ike nog doorgaan?:D

lady_khadija
30-05-2004, 17:34
Origineel gepost door 1807butterfly Ja ik ben helemaal met jullie eens ze zeggen wel dat integratie is mislukt maar volgens mij is de acceptatie mislukt bij de autochtonen. Ik heb nog laatst gezien dat jongeren allochtonen die op zoek zijn naar een baan om aangenomen te worden om geaccepteerd te worden gewoon triest voor worden precies... vooral als je hoofddoek draagt... en als je met merkkleding rondloopt en een dure auto hebt ben je meteen dealer.... de hollanders moeten hun manier van kijken op ons imago veranderen... dan pas moeten ze praten over integratie!

alhoceimachaima
30-05-2004, 17:36
jah ga maar door maar ik vind dat ze ons niet moeten dwingen om te intergreren want ik zou je zegguh ben de enige marokkaan in de klas weet je wel dus ze zegguh waarom hoofdoek waarom dit dat en ik krijg altijd de vraag voel je je marokkaan of nederlander ik antwoord marokkaan gaan ze zegguh waarom jah hallo ben 100% marokkaan klaar weet je wel maar hun willuh gewoon dat we alles wat hun willuh gaan doen en daar zou ik me nooit aan overgeven :) jah sorry moest rr ff uit

lady_khadija
30-05-2004, 17:39
Origineel gepost door alhoceimachaima jah ga maar door maar ik vind dat ze ons niet moeten dwingen om te intergreren want ik zou je zegguh ben de enige marokkaan in de klas weet je wel dus ze zegguh waarom hoofdoek waarom dit dat en ik krijg altijd de vraag voel je je marokkaan of nederlander ik antwoord marokkaan gaan ze zegguh waarom jah hallo ben 100% marokkaan klaar weet je wel maar hun willuh gewoon dat we alles wat hun willuh gaan doen en daar zou ik me nooit aan overgeven :) jah sorry moest rr ff uit die gasten moeten ons eerst accepteren... ons geloof... ons cultuur etc etc..... dan hebben ze het recht om integratie te roepen

Chyhaan
30-05-2004, 17:43
Weet je wat het is: Integratie wat bedoelen ze daar toch mee? Dat is zelf voor hun onduidelijk! Ik heb een Nederlandse vriendin die hijaab draagt Mash Allah! En tegen haar zeggen ze al je bent niet geintegreerd. Integratie wat houdt dat woord in? wat bedoelen ze ermee? Wat naar mijn mening integratie is dat je: * Nederlandse taal kunt spreken. * Dat je respect hebt. Wat men dan spreek ik nu over NEDERLANDSE STAAT die wil dat je je indentiteit opgeeft en over gaat op het nederlands. Maar dat is gewoon onmogelijk en onacceptabel! Ik ben zelf half marokkaanse en half nederlandse ben opgegroeit in een Nederlands gezin heb een half zusje en een dochter die 3/4 marokkaanse is.... Ik doe er alles aan zodat mijn dochter de arabische taal gaat beheersen de nederlandse taal leert ze soieso wel op school! Het punt is MEN weet niet eens wat ze bedoelen met INTEGRATIE dat hele woord is onbekend bij ze!

alhoceimachaima
30-05-2004, 17:43
Origineel gepost door lady_khadija die gasten moeten ons eerst accepteren... ons geloof... ons cultuur etc etc..... dan hebben ze het recht om integratie te roepen daarom maar hun kijken ons altijd raar aan als ze ons met hoofdoek zien lopen na de moskee net of teroristen zijn :jammer: moge allah hun de egte dien laten zien

lady_khadija
30-05-2004, 17:44
Origineel gepost door Chyhaan Weet je wat het is: Integratie wat bedoelen ze daar toch mee? Dat is zelf voor hun onduidelijk! Ik heb een Nederlandse vriendin die hijaab draagt Mash Allah! En tegen haar zeggen ze al je bent niet geintegreerd. Integratie wat houdt dat woord in? wat bedoelen ze ermee? Wat naar mijn mening integratie is dat je: * Nederlandse taal kunt spreken. * Dat je respect hebt. Wat men dan spreek ik nu over NEDERLANDSE STAAT die wil dat je je indentiteit opgeeft en over gaat op het nederlands. Maar dat is gewoon onmogelijk en onacceptabel! Ik ben zelf half marokkaanse en half nederlandse ben opgegroeit in een Nederlands gezin heb een half zusje en een dochter die 3/4 marokkaanse is.... Ik doe er alles aan zodat mijn dochter de arabische taal gaat beheersen de nederlandse taal leert ze soieso wel op school! Het punt is MEN weet niet eens wat ze bedoelen met INTEGRATIE dat hele woord is onbekend bij ze! :goedzo:

lady_khadija
30-05-2004, 17:45

Origineel gepost door alhoceimachaima daarom maar hun kijken ons altijd raar aan als ze ons met hoofdoek zien lopen na de moskee net of teroristen zijn :jammer: moge allah hun de egte dien laten zien amin....

Pagina's : [1] 2 3