Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Het verhaal van Lot

Pagina's : [1] 2

Morgaine
18-11-2002, 01:31

Volgens de Torah: The Visitors; Sodom Destroyed 19:1 The two angels came to Sodom in the evening, while Lot was sitting at the city gate. Lot saw them and got up to greet them, bowing with his face to the ground. 19:2 He said, 'Please, my lords, turn aside to my house. Spend the night, bathe your feet, and then continue on your way early in the morning.' 'No,' they replied, 'we will spend the night in the square.' 19:3 [Lot] kept urging them until they finally turned aside to him and came to his house. He made a feast for them and baked matzah, and they ate. 19:4 They had not yet gone to bed when the townspeople, the men of Sodom, surrounded the house - young and old alike - all the people from every quarter. 19:5 They called out to Lot and said, 'Where are the strangers who came to you tonight? Bring them out to us so that we may know them!' 19:6 Lot went out to them in front of the entrance, shutting the door behind him. 19:7 He said, 'My brothers, don't do such an evil thing! 19:8 I have two daughters who have never known a man. I will bring them out to you. Do as you please with them. But don't do anything to these men. After all, they have come under my roof!' 19:9 'Get out of the way!' they shouted. They were saying, 'This one man came here as an immigrant, and now all of a sudden, he has set himself up as a judge! We'll give it to you worse than to them!' They pushed against Lot very much, and tried to break down the door. 19:10 The strangers [inside] reached out and pulled Lot to them into the house, closing the door. 19:11 They struck the men who were standing at the entrance with blindness - young and old alike - and [the Sodomites] tried in vain to find the door. 19:12 The strangers said to Lot, 'Who else do you have here? A son-in-law? Your own sons? Your daughters? If you have anyone in the city, get them out of the area. 19:13 We are about to destroy this place, for [the people's] outcry is great before God. God has sent us to destroy it.' 19:14 Lot went out and spoke to his sons-in-law, who were betrothed to his daughters. He said, 'Get moving! Get out of this area! God is about to destroy the city!' To his sons-in-law, it was all a big joke. 19:15 As dawn was breaking, the two angels hurried Lot. 'Get moving!' they said. 'Take your wife and two daughters who are here! You don't want to be swept away because of the city's sin!' 19:16 He hesitated. The strangers grabbed him, his wife, and his two daughters by the hand, leading them out, and left them on the outskirts of the city. God had shown pity on [Lot]. 19:17 When [the angel] had led them out, he said, 'Run for your life! Do not look back! Do not stop anywhere in the valley! Flee to the hills, so that you will not be swept away!' 19:18 Lot said to them, 'O God, no! 19:19 I have found favor in your eyes, and you have been very kind in saving my life! But I cannot reach the hills to escape. The evil will overtake me and I will die! 19:20 Please, there is a city here close enough for refuge. It is insignificant! I will flee there - isn't it insignificant? - and I will survive.' 19:21 [The angel] replied to him, ' I will also give you special consideration in this matter. I will not overturn the city you mentioned. 19:22 But hurry! Run there! I can do nothing until you get there.' The city was henceforth known as Tzoar (Insignificant). 19:23 The sun had risen by the time that Lot arrived in Tzoar. 19:24 God made sulphur and fire rain down on Sodom and Gomorrah - it came from God, out of the sky. 19:25 He overturned these cities along with the entire plain, [destroying] everyone who lived in the cities and [all] that was growing from the ground. 19:26 [Lot's] wife looked behind him, and she was turned into a pillar of salt. Het gaat over de vernietiging van Sodom en Gamorra. De inwoners van de stad Sodom zijn de Sodomieten. (Later werd de term sodomiseren bedacht voor a.naal sexueel verkeer, dat overigens niet alleen bij homosexuelen voorkomt. Ook vele heterosexuelen hebben a.naal sexueel verkeer.) Deze steden waren een oord van verderf. Niemand had respect voor elkaar, mensen gaven zich over aan hun lusten. Er werd gestolen, overmatig gedronken enz. Er staat niet dat heel het volk van Lot homosexueel was. Naar mijn bescheiden mening (maar goed, wie ben ik?) was het probleem voornamelijk dat mensen elkaar niet met respect tegemoet traden maar enkel uitgingen van hun eigen egoïsme. Ze hadden ook geen enkel respect voor God. Wat ik niet goed begrijp is dat incest toegestaan werd. Het verhaal gaat verder: 19:30 Lot went up from Tzoar, and settled in the hills together with his two daughters, since he was afraid to remain in Tzoar. He lived in a cave alone with his two daughters. 19:31 The older girl said to the younger, 'Our father is growing old, and there is no other man left in the world to marry us in a normal manner. 19:32 Come, let's get our father drunk with wine, and sleep with him. We will then survive through children from our father.' 19:33 That night, they got their father drunk with wine, and the older girl went and slept with her father. He was not aware that she had lain down or gotten up. 19:34 The next day, the older girl said to the younger, 'Last night it was I who slept with my father. Tonight, let's get him drunk with wine again. You go sleep with him, and we will survive through children from our father.' 19:35 That night, they again made their father drunk with wine. The younger girl got up and she slept with him. He was not aware that she had lain down or gotten up. 19:36 Lot's two daughters became pregnant from their father. Men mag hieruit hopelijk niet afleiden dat incest toegestaan is? Morgaine

Morgaine
18-11-2002, 01:32
1 Die avond kwamen de twee engelen bij de stadspoort van Sodom aan, waar Lot zat. Hij zag hen, stond op en heette hen welkom. 2 "Heren", zei hij, "kom naar mijn huis en wees mijn gasten voor de nacht. Morgenochtend kunt u zo vroeg opstaan als u wilt en uw weg vervolgen." "Bedankt voor uw aanbod", antwoordden de twee engelen, "maar wij brengen de nacht liever op straat door." 3 Lot drong echter zo aan dat zij tenslotte met hem meegingen. Hij bood hun een maaltijd aan, compleet met ongezuurde broden. 4-5 Na het eten, toen iedereen zich klaarmaakte voor de nacht, omsingelden de mannen van Sodom (oud en jong) het huis en schreeuwden naar Lot: "Laat je gasten eens naar buiten komen, dan kunnen wij ze verkrachten!" 6 Lot kwam naar buiten en sloot de deur achter zich. 7 "Toe, beste vrienden", drong hij aan, "dat kunnen jullie me niet aandoen. 8 Ik heb twee dochters, die nog maagd zijn, die kunnen jullie wel krijgen. Daar mag je mee doen wat je wilt. Maar laat die mannen met rust, want als gasten staan zij onder mijn bescherming." 9 "Wat zullen we nu krijgen", schreeuwden de mannen. "Ga opzij! Wil jij (een vreemde) ons vertellen wat we wel en niet moeten doen? Pas maar op, wat wij met die mannen gaan doen, zal nog kinderspel zijn, vergeleken met wat we met jou zullen doen." Zij kwamen dreigend op Lot af en probeerden de deur te forceren. 10 Maar de twee mannen trokken Lot snel naar binnen en gooiden de deur dicht. 11 Tegelijk verblindden zij de woeste menigte, zodat die de deur niet kon vinden. 12-13 "Hoeveel familieleden hebt u hier in de stad?" vroegen de engelen aan Lot. "Haal ze bij elkaar, schoonzonen, zonen, dochters en anderen en verlaat de stad dan zo snel mogelijk, want wij gaan haar vernietigen. De slechte naam van de stad is tot de hemel doorgedrongen en de HERE heeft ons gestuurd om haar te verwoesten." 14 Toen zocht Lot de verloofden van zijn dochters op en riep: "Snel, verlaat de stad, want de HERE gaat haar verwoesten!" Maar zij geloofden hem niet. 15 Bij het aanbreken van de volgende dag kregen de engelen haast. "Schiet op", zeiden zij tegen Lot. "Maak dat u wegkomt met uw vrouw en uw twee dochters, die hier in huis zijn, nu het nog kan. Anders wordt u ook het slachtoffer van de vernietiging van de stad!" 16 Lot aarzelde nog, maar de engelen grepen hem, zijn vrouw en zijn twee dochters bij de hand en renden de stad uit. God wilde hen sparen. 17 "Ren voor uw leven", drukten de engelen hen op het hart. "Kijk niet om en vlucht naar de bergen. Hier op de vlakte blijven zou uw dood betekenen!" 18-20 Maar Lot stribbelde tegen: "Ach nee, heren", smeekte hij, "nu u zo vriendelijk bent geweest mijn leven te redden, laat mij dan alstublieft naar dat kleine stadje mogen vluchten in plaats van naar de bergen, want ik ben bang dat het onheil mij dan zal achterhalen. Kijk maar, dat stadje is dichtbij en maar klein. Ziet u niet hoe klein het is? Daar zal ik mijn leven kunnen redden." 21 "Goed", zei de engel, "ik aanvaard uw voorstel en zal dat kleine stadje niet verwoesten. 22 Maar schiet wel op, want ik kan niets doen zolang u hier staat." (Sinds die tijd heette het stadje Zoar: kleine stad). 23 De zon was al op toen Lot de kleine stad bereikte. 24-25 Toen liet de HERE vuur en brandend zwavel op Sodom en Gomorra regenen en vernietigde alle steden en dorpen op de vlakte. Vele mensen, dieren en planten stierven. 26 Maar Lots vrouw keek tijdens de vlucht om en veranderde in een zoutpilaar. 27 Diezelfde ochtend was Abraham vroeg opgestaan en hij haastte zich naar de plaats, waar hij voor de HERE had gestaan. 28 Hij keek over de vlakte naar Sodom en Gomorra en zag dikke rookwolken opstijgen uit de puinhopen. 29 Zo willigde God Abrahams verzoek, Lot te sparen, in en haalde hem op tijd uit het gebied van de enorme vernietiging en massale dood. 30 Naderhand verliet Lot Zoar en ging met zijn twee dochters in een grot in de bergen wonen. 31 Op een dag zei Lots oudste dochter tegen haar zuster: "Hier in deze streek is geen enkele man met wie vader ons zal laten trouwen. Zelf zal hij al gauw niet meer in staat zijn kinderen te verwekken. 32 Laten wij hem dronken voeren met wijn en met hem slapen, zodat onze familie niet uitsterft." 33 Zo voerden de meisjes hun vader die avond dronken en de oudste dochter ging bij hem liggen en had gemeenschap met haar vader. Lot merkte niet dat zij bij hem kwam en weer weg ging. 34 De volgende morgen zei de oudste dochter tegen haar zuster: "Ik heb vannacht met vader geslapen. Laten wij hem vanavond weer dronken voeren, dan kun jij het ook doen. Zo zal onze familie blijven voortbestaan." 35 Die avond voerden zij hun vader weer dronken en het jongste meisje ging de grot in en sliep met haar vader. Net als de eerste keer merkte Lot er niets van. 36 Zo raakten de beide meisjes in verwachting van hun vader.

Morgaine
18-11-2002, 01:35
25. Hij (Abraham) zeide: "Gij hebt naast Allah slechts afgoden voor u gekozen terwille van vriendschap onder elkander in het tegenwoordige leven. Doch op de Dag der Opstanding zult gij elkander verwerpen, en elkander vervloeken. En uw tehuis zal het Vuur zijn; en gij zult geen helper hebben." 26. En Lot geloofde in hem. Abraham zeide: "Ik vlucht naar mijn Heer; want Hij is de Almachtige, de Alwijze." 27. En Wij gaven hem Izaak en Jacob, en Wij plaatsten het profetenambt en het Boek onder zijn nageslacht, en Wij gaven hem zijn beloning in dit leven en in het Hiernamaals zal hij zeker tot de rechtvaardigen behoren. 28. En toen Lot tot zijn volk zeide: "Gij verricht een gruweldaad die niemand onder het mensdom ooit vóór u heeft begaan. 29. Nadert gij mannen met wellust en rooft gij op de weg, en begaat gij zelfs gruweldaden in uw bijeenkomsten?" Maar het antwoord van zijn volk was niet anders dan dat zij zeiden: "Breng de straf van Allah over ons als gij de waarheid spreekt." 30. Hij (Lot) zeide: "Help mij mijn Heer, tegen het volk dat onheil sticht." 31. En toen onze boodschappers Abraham het nieuws brachten, zeiden zij: "Wij willen het volk dezer stad vernietigen; want haar inwoners zijn onrechtvaardigen." 32. Hij zeide: "Maar Lot is daar." Zij zeiden: "Wij weten wel wie daar woont. Wij zullen hem en zijn familie sparen, behalve zijn vrouw, die achter zal blijven." 33. En toen Onze boodschappers tot Lot kwamen was hij verdrietig wegens hen en voelde zich daardoor in moeilijkheid. En zij zeiden: "Vrees niet, noch treur. Voorzeker, wij zullen u en uw familie redden, behalve uw vrouw die tot de achterblijvenden behoort. 34. Wij zullen gewis een straf van de hemel op de bewoners dezer stad nederzenden, wegens hun overtredingen." 35. En Wij lieten hier een duidelijk teken achter voor een volk, dat begrijpt. 36. En tot Midian, (zonden Wij) hun broeder Shoaib, die zeide: "O mijn volk, dien Allah en vrees de laatste dag en wandel niet op aarde onheil stichtende." 37. Maar zij verloochenden hem. Daarom overviel hen een hevige aardbeving en zij lagen in hun huizen plat tegen de grond. 38. En (Wij vernietigden) ook de Aad en de Samoed; en dit kunt gij aan hun woonplaatsen duidelijk zien. Satan deed hun daden hun goed voorkomen, en weerhield hen van het pad ofschoon zij het duidelijk konden zien. 39. Wij vernietigden eveneens Korach en Pharao en Hamaan. Mozes kwam tot hen met duidelijke tekenen, maar zij handelden hoogmoedig op aarde; toch konden zij Ons niet ontsnappen. 40. Zo grepen Wij iedereen om zijn zonden en onder hen waren er, die een rukwind achterhaalde, en onder hen waren er die de aardbeving overviel, en onder hen waren er die Wij in de aarde deden verzinken, en onder hen waren er die Wij deden verdrinken. Allah was het niet, die hen onrecht aandeed, maar zij handelden onrechtvaardig jegens zichzelf. 41. De gelijkenis van hen, die helpers verkiezen naast Allah, is als de gelijkenis van de spin die zich een huis maakt: en het zwakste der huizen is zeker het huis van de spin, als zij het slechts wisten! 42. Voorwaar, Allah weet wat zij naast Hem aanroepen: en Hij is de Almachtige, de Alwijze. 43. En dit zijn gelijkenissen die Wij voor de mensen geven, maar alleen zij die kennis bezitten begrijpen ze. 44. Allah schiep de hemelen en de aarde in waarheid Daarin is zeker een teken voor hen die willen geloven. 45. Verkondig hetgeen u in het Boek is geopenbaard, en onderhoud uw gebed. Voorwaar, het gebed weerhoudt van ondeugd en kwaad. En Allah gedachtig te zijn is inderdaad het hoogste. Allah weet wat gij doet. 46. En twist met de mensen van het Boek slechts op de goede wijze; doch zeg tegen de onrechtvaardigen: "Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén; en aan Hem onderwerpen wij ons." 47. En aldus hebben Wij u het Boek nedergezonden en zij wie Wij het Boek hebben gegeven geloven daarin; en ook onder de (Mekkanen) zijn er die er in geloven. En het zijn alleen de ondankbaren die Onze tekenen verwerpen. 48. En voordien placht gij geen boek te lezen, noch met uw rechter hand te schrijven anders zouden de leugenaars aan de (echtheid) ervan hebben kunnen twijfelen. 49. Neen, het zijn duidelijke tekonen in het hart van hen aan wie kennis is gegeven. En alleen de onrechtvaardigen verwerpen Onze tekenen. 50. Toch zeggen zij: "Waarom zijn hem geen tekenen van zijn Heer nedergezonden?" Zeg: "De tekenen zijn bij Allah alleen, en ik ben slechts een duidelijke waarschuwer." 51. Is het niet genoeg voor hen dat Wij u het Boek hebben geopenbaard dat aan hen wordt voorgelezen? Voorwaar, hierin is barmhartigheid en aanzien voor een volk dat gelooft. 52. Zeg, "Allah is voldoende als Getuige tussen u en mij. Hij weet alles wat in de hemelen en op aarde is. Zij die in de leugen geloven en Allah verwerpen zijn de verliezers." 53. Zij vragen u de straf te verhaasten; en indien er geen termijn was genoemd zou de straf reeds over hen zijn gekomen; toch zal deze hen zeker onverwachts overvallen terwijl zij het niet voorzien. 54. Zij vragen u de straf te verhaasten; maar waarlijk de hel zal de ongelovigen omringen. 55. Op de Dag waarop de straf hen zal overweldigen van boven en van onder hun voeten, zal Hij zeggen: "Ondergaat wat gij hebt bedreven." 56. O Mijn gelovige dienaren Mijn aarde is uitgestrekt, aanbidt derhalve Mij alleen. 57. Elk mens moet de dood ondergaan, daarna zult gij tot Ons worden teruggebracht. 58. Zij, die geloven en goede werken doen, hen zullen Wij zeker huisvesten in verheven woningen van het paradijs waarin rivieren stromen. Zij zullen er in vertoeven. Hoe voortreffelijk is de beloning dergenen die goed doen. 59. Die standvastig zijn, en hun vertrauwen in hun Heer stellen. 60. En hoeveel dieren zijn er die hun eigen onderhoud niet meedragen! Allah zorgt voor hen en voor u, en Hij is de Alhorende, de Alwetende. 61. En als gij hen vraagt: "Wie heeft de hemelen en de aarde geschapen, en de zon en de maan in dienst gesteld?" zullen zij gewis zeggen, "Allah". Hoe worden zij dan (van het goede pad) afgewend? 62. Allah vergroot en bekrimpt het levensonderhoud voor wie Hij wil van Zijn dienaren. Voorzeker, Allah heeft kennis van alle dingen. 63. En als gij hun vraagt: "Wie zendt water uit de hemel neder en geeft er leven door aan de aarde na haar dood?", zullen zij gewis zeggen: "Allah". Zeg: "Alle roem behoort aan Allah." Maar de meesten hunner begrijpen het niet. 64. Het tegenwoordige leven is niets dan een leeg vermaak en een spel, maar het tehuis van het Hiernamaals, dat is het werkelijke Leven, als zij dit slechts konden begrijpen! 65. En wanneer zij aan boord van een schip gaan, roepen zij Allah aan, oprecht zijnde in gehoorzaamheid aan Hem. Maar wanneer Hij hen veilig aan wal brengt, zie, zij schrijven deelgenoten aan Hem toe. 66. Zodat zij datgene, wat Wij hun hebben geschonken verloochenen en zich vermaken. Maar zij zullen het weldra te weten komen. 67. Hebben zij niet gezien, dat Wij een veilig Heiligdom (Makka) hebben gemaakt, terwijl overal om hen heen mensen worden weggerukt? Geloven zij dan aan een leugen en ontkennen zij de gunsten van Allah? 68. En wie is onrechtvaardiger dan hij, die een leugen verzint over Allah, of de Waarheid verloochent wanneer zij tot hem komt? Is er geen woning in de hel voor de ongelovigen? 69. En zij, die naar Ons streven, - Wij zullen hen zeker op Onze wegen leiden. Voorwaar, Allah is met hen die goed doen. Vragen die ik me stel: bestond het volk van Lot enkel uit mannen? "Gij verricht een gruweldaad die niemand onder het mensdom ooit vóór u heeft begaan. 29. Nadert gij mannen met wellust en rooft gij op de weg, en begaat gij zelfs gruweldaden in uw bijeenkomsten?" Wie is deze gij? Waaruit blijkt dat dit enkel tegen mannen gericht is? Welk woord wordt in het Arabisch gebruikt voor mannen? Is het mogelijk om dat Arabische woord ook te interpreteren als mensen dus in het algemeen, mannen en vrouwen? Er staat, in tgenstelling tot de Torah en de Bijbel hier niets over het verdere lot van Lot. Wie kan mij hier iets meer over vertellen? Waarom werd de vrouw van Lot gestraft? Ik lees in "Denkende dat iets Verboden is (At-Tahriem) " 10. Allah vergelijkt de ongelovigen met de vrouw van Noach en met die van Lot. Zij behoorden aan twee Onzer rechtvaardige dienaren maar zij waren hun ontrouw. Daarom baatten haar echtgenoten haar niet tegen Allah, en er werd tot hen gezegd: "Gaat het Vuur in tezamen met degenen die er binnengaan."

Morgaine
18-11-2002, 02:02
Origineel gepost door Mustapha AA gij is algemeen het volk bestond ook uit vrouwen (lesbieenes) het verder lot van lot (hahahahah) is bekend bij onze heer maar goed dat je dit hebt neergezet zo zie je dat er maar 1 waarheid is en dat is de islaam tfoeee een profeet met zijn dochters die mensen zijn echt verdwaaaaaaaaalt en zo zijn er vele andere stukjes in genesis die aanduiden op incest hahaha Goed, laten we het even verder over incest hebben. Stel er is Adam en er is Eva. Die krijgen samen kinderen. En hun kinderen kregen ook weer kinderen. Hoe is dit mogelijk zonder incest? Morgaine

Morgaine
18-11-2002, 02:03

Origineel gepost door Mustapha AA gij is algemeen het volk bestond ook uit vrouwen (lesbieenes) het verder lot van lot (hahahahah) is bekend bij onze heer maar goed dat je dit hebt neergezet zo zie je dat er maar 1 waarheid is en dat is de islaam tfoeee een profeet met zijn dochters die mensen zijn echt verdwaaaaaaaaalt en zo zijn er vele andere stukjes in genesis die aanduiden op incest hahaha Waar staat dan PRECIES dat het volk uit enkel homosexuelen en lesbiennes bestond? Morgaine

Morgaine
18-11-2002, 02:09
Origineel gepost door Mustapha AA yeah aangezien zij de eerste mensen op aarde op aarde waren werden ze in tweelingen geboren een meisje een jongen deze mochten niet met elkaar maar met de volgende tweeling dit is trouwens niet vergelijkbaar omdat hier geen andere keus werd gegeven ken je het verhaal van haabil en kaabil niet? Haabil en Kaabil zijn de Kaën en Abel uit de bijbel zeker? Maar om terug te komen op het verhaal van incest uit de Torah en de Bijbel aangaande Lot: ook hier werd geen andere keus gegeven. Anders zou het volk van God uitgestorven geweest zijn. En uit zowel de Torah, de Bijbel als de Qu'ran blijkt dat Lot geliefd was bij God. Wat is dan het verschil met Adam en Eva? En waar staat precies dat Adam en Eva tweelingen kregen? Ik kan dat niet terugvinden dus als je zo vriendelijk zou willen zijn me te zeggen waar ik dat kan vinden? Morgaine

Morgaine
18-11-2002, 02:11
Origineel gepost door Mustapha AA 32. Hij zeide: "Maar Lot is daar." Zij zeiden: "Wij weten wel wie daar woont. Wij zullen hem en zijn familie sparen, behalve zijn vrouw, die achter zal blijven." 33. En toen Onze boodschappers tot Lot kwamen was hij verdrietig wegens hen en voelde zich daardoor in moeilijkheid. En zij zeiden: "Vrees niet, noch treur. Voorzeker, wij zullen u en uw familie redden, behalve uw vrouw die tot de achterblijvenden behoort. hier staat dat duidelijk toch??? trouwens Bi mensen zijn ook niet uitgesloten aangezien zijn vrouw dat wel geweest moet zijn peace Hoe haal jij hier de begrippen homosexueel en lesbienne uit? En hoe kom jij tot de conclusie dat de vrouw van Lot bisexueel geweest moet zijn? Morgaine

Morgaine
18-11-2002, 02:17
Origineel gepost door Mustapha AA aamgezien zij bij de wrongdoers hoort moest ze wel met de vrouwen gaan en omdat het zijn vrouw was is ze ook hetero dus samen vormt dat ........ Als ge zowel over vrouwen als mannen gaat en er staat ge benadert mannen (of toch mensen?) met wellust, dan gaat het ook over vrouwen die mannen met wellust benaderen, heterosexueel dus, toch? Morgaine

Morgaine
18-11-2002, 02:24
Is er onder de Moslims geen verschil van mening aangaande de Hadiths? Zeggen sommige Moslims niet dat de Qu'ran de enige onfeilbare bron is en dat er over de Hadits geen absolute zekerheid bestaat? Of heb ik het dan mis? Slaap lekker overigens, Morgaine

Morgaine
18-11-2002, 11:33
Als iemand anders hier iets zinnigs over te zeggen heeft, dan hoor ik het graag. Het is niet de bedoeling hier homosexuelen nog maar eens naar de hel te wensen. Het gaat over het verhaal van Lot, graag jezelf hiertoe beperken. Bedankt, Morgaine

amor25
18-11-2002, 15:56
sorry maar geloof alleen wat in de koran aan staat als je wist wat ik alllemaal hoorde nou ik lees liever de koran hoor dan weeet ik tenminste dat het echt waar is thala

Morgaine
18-11-2002, 16:10
Origineel gepost door Mustapha AA En wat de boodschapper u geeft, neemt dat en wat hij u ontzegt, onthoudt u daarvan’. (59:3) Wie de boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt inderdaad Allah en wie zich afkeert - tot hen hebben wij u niet als bewaker gezonden. al-Nisa’ 4:80 Maar neen, bij uw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij u (profeet) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen gij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen. al-Nisa’ 4:65 O, gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper......... al-Nisaa’ 4:59 ik hoop dat dit duidelijk genoeg is. zijn er nog vragen??? Mja, sorry Mustapha, ik vind hier nog steeds geen duidelijke verwijzing naar homosexualiteit. Je zei dat je het voor me zou opzoeken. En daar ben ik nog steeds benieuwd naar. neee gaat om de homo sexualiteit dus dan is het vrouw met vrouw staat ook ergens komt morgen Vriendelijke groeten, Morgaine

Morgaine
18-11-2002, 16:15
Origineel gepost door Mustapha AA ehhhm dat stukje gaat over de hadith weet je wel!!!!! dat over homos ga ik vanovend na het eten vpoor je zoeken ikzal het niet vergeten Goed, je moet dus de wijsheid van de profeet Mohamed volgen. Daar zijn dus Hadiths over geschreven. Mijn vraag is nu: zijn deze Hadiths onfeilbaar? Zij worden immers niet gezien als het woord van God maar zijn opgetekend door mensen. En waar mensen zijn, kunnen fouten optreden. Of zie ik dat verkeerd? Morgaine

Morgaine
18-11-2002, 16:17
Origineel gepost door Mustapha AA heb ik ook een antwoord voor komt echt straks formuleer je vragen iin een rijtje zodat het overzichtelijk blijft dank je wel Kijk, jouw antwoorden roepen nieuwe vragen op. Die vragen kan ik dus niet op voorhand weten en dus ook niet op een rijtje zetten. Snap je? Morgaine

Morgaine
18-11-2002, 23:16

Origineel gepost door Mustapha AA deze grappen maker haalt de ayats uit hun contect grappen maker dit is niet leuk morgaine ik ben druk bezig met zoeken het komt zeker maar geduld vraag ik van je Ik zal nog wel even geduld uitoefenen hoor. Neem je tijd. En ja.... ik ben nu eenmaal zeer kritisch aangelegd. Morgaine

Pagina's : [1] 2