Bekijk originele versie : Hamam, Halal of Haram?
anonymous_lady
14-09-2009, 11:08
Zaterdag avond hebben wij gezellig bij famillie ontbeten.
Je weet hoe dat gaat vrouwen onder elkaar, we gaan van het ene onderwerp naar het ander.
We hadden het over naar Hamam gaan.
En mijn tante zei toen, ik ben al jaaaaaaren niet meer gegaan want het is haram.
Waarom?
Wat ze mij heeft verteld is dat de Hamam de verblijfsplaats is van de Shaytaan. Dat hij daar dus woont, en naar blote vrouwen kijkt.
Wanneer ik in marokko ben ga ik naar de hamam, maar dit heb ik nooit geweten!
Als dit werkelijk waar zo is... nooit meer hamam voor mij.
Is er iemand die hier meer over weet?
souk2003
14-09-2009, 12:04
Dat het een verblijfplaats van de shaytaan is heb ik nooit gehoord! Wat een eng idee zeg haha...
Maar ik heb wel gehoord dat het haram is en dat is omdat vrouwen niet naar elkaar's aura's mogen kijken. En aangezien 90% daar naakt gaat of half naakt is het dus niet goed om daar heen te gaan. Maar ik heb dat ook alleen van horen zeggen maar het klonk me wel logisch in de oren. Maar ik heb geen dalil hiervan. Dus als iemand met bewijzen kan komen is dat natuurlijk fijner.
groetjes
anonymous_lady
14-09-2009, 12:07
Dat het een verblijfplaats van de shaytaan is heb ik nooit gehoord! Wat een eng idee zeg haha...
Maar ik heb wel gehoord dat het haram is en dat is omdat vrouwen niet naar elkaar's aura's mogen kijken. En aangezien 90% daar naakt gaat of half naakt is het dus niet goed om daar heen te gaan. Maar ik heb dat ook alleen van horen zeggen maar het klonk me wel logisch in de oren. Maar ik heb geen dalil hiervan. Dus als iemand met bewijzen kan komen is dat natuurlijk fijner.
groetjes
Ja dat het haram is om naar elkaars aura's te kijken heb ik ook gehoord.
Hoop dat iemand hier meer over weet?
Ja dat het haram is om naar elkaars aura's te kijken heb ik ook gehoord.
Hoop dat iemand hier meer over weet?
is toch wel zeer logisch of niet?? tuurlijk mag je elkaars aura niet zien, zowel voor mannen als vrouwen........en die vrouwen lopen daar altijd helemaal naakt alsof het normaal is :confused: ......
anonymous_lady
14-09-2009, 12:42
is toch wel zeer logisch of niet?? tuurlijk mag je elkaars aura niet zien, zowel voor mannen als vrouwen........en die vrouwen lopen daar altijd helemaal naakt alsof het normaal is :confused: ......
True true....
Samira79
14-09-2009, 14:50
salaam aleikoum,wat ik weet is dat de hele lichaam van een vrouw auwrah is en dat het bedekt moet zijn, behalve handen en gezicht ( allah o a3lam)
dus hamam is haram.
dit heb ik voor je gevonden bij al-yaqeen.com.
Mag ik naar de sauna?
Vraag:
Mag je naar een hammaam (sauna) gaan?
Vraag ontvangen op 27 december 2004
Antwoord:
Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.
Het is toegestaan voor de man om naar een sauna te gaan onder de voorwaarde dat zich hier geen verboden zaken voordoen, zoals het ontbloten van de cauwrah (intieme lichaamsdelen) ook al is dit de cauwrah van een ander. Het is de moslim namelijk niet toegestaan om zijn cauwrah in de aanwezigheid van anderen te ontbloten, zoals het ook niet toegestaan is voor hem om naar andermans cauwrah te kijken. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):
“Zeg (O Mohammed) tegen de gelovige mannen dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken, dat is reiner voor hen. Voorwaar Allah is Alwetend over wat zij doen. En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken.” (Soerat an-Noer: 30-31)
Onder het bewaken van de kuisheid behoren de volgende twee zaken:
Het niet vervallen in ontucht
Het niet ontbloten van de cauwrah in de aanwezigheid van anderen.
En Allah weet het beter.
Sheich Fawaz Jneid
anonymous_lady
14-09-2009, 15:27
salaam aleikoum,wat ik weet is dat de hele lichaam van een vrouw auwrah is en dat het bedekt moet zijn, behalve handen en gezicht ( allah o a3lam)
dus hamam is haram.
dit heb ik voor je gevonden bij al-yaqeen.com.
Mag ik naar de sauna?
Vraag:
Mag je naar een hammaam (sauna) gaan?
Vraag ontvangen op 27 december 2004
Antwoord:
Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.
Het is toegestaan voor de man om naar een sauna te gaan onder de voorwaarde dat zich hier geen verboden zaken voordoen, zoals het ontbloten van de cauwrah (intieme lichaamsdelen) ook al is dit de cauwrah van een ander. Het is de moslim namelijk niet toegestaan om zijn cauwrah in de aanwezigheid van anderen te ontbloten, zoals het ook niet toegestaan is voor hem om naar andermans cauwrah te kijken. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):
“Zeg (O Mohammed) tegen de gelovige mannen dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken, dat is reiner voor hen. Voorwaar Allah is Alwetend over wat zij doen. En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken.” (Soerat an-Noer: 30-31)
Onder het bewaken van de kuisheid behoren de volgende twee zaken:
Het niet vervallen in ontucht
Het niet ontbloten van de cauwrah in de aanwezigheid van anderen.
En Allah weet het beter.
Sheich Fawaz Jneid
Shoekran bzefff.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.