Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Weer een meisje vermist

Pagina's : [1] 2

Deliana
26-05-2004, 18:30

Amsterdams meisje al anderhalve maand vermist Uitgegeven: 26 mei 2004 16:26 Laatst gewijzigd: 26 mei 2004 16:27 AMSTERDAM - Een 12-jarig meisje uit Amsterdam wordt al sinds 13 april vermist. Dit maakte de politie woensdag bekend. Het gaat om een alleenstaande minderjarige asielzoekster die in Amsterdam woonde bij een pleeggezin. Op dinsdag 13 april is ze voor het laatst gezien in de woning van dit gezin aan Eeftink in Amsterdam-Zuidoost. Patricia Andrea is die ochtend waarschijnlijk op weg gegaan naar school, maar daar is ze nooit aangekomen. Het meisje heeft een donkere huidskleur, een slank postuur, is 1.64 meter groot, heeft donkerbruine ogen en zwart haar. Verder is een spleetje tussen de tanden opvallend aan haar. De politie in Amsterdam zoekt getuigen die iets weten over de vermissing van Patricia Andrea. ===== Waarom wordt dat nu pas bekend gemaakt :confused: Misschien nog meer tbs'rs niet van proefverlof teruggekomen?

sahira
26-05-2004, 18:45
Origineel gepost door Deliana Amsterdams meisje al anderhalve maand vermist Uitgegeven: 26 mei 2004 16:26 Laatst gewijzigd: 26 mei 2004 16:27 AMSTERDAM - Een 12-jarig meisje uit Amsterdam wordt al sinds 13 april vermist. Dit maakte de politie woensdag bekend. Het gaat om een alleenstaande minderjarige asielzoekster die in Amsterdam woonde bij een pleeggezin. Op dinsdag 13 april is ze voor het laatst gezien in de woning van dit gezin aan Eeftink in Amsterdam-Zuidoost. Patricia Andrea is die ochtend waarschijnlijk op weg gegaan naar school, maar daar is ze nooit aangekomen. Het meisje heeft een donkere huidskleur, een slank postuur, is 1.64 meter groot, heeft donkerbruine ogen en zwart haar. Verder is een spleetje tussen de tanden opvallend aan haar. De politie in Amsterdam zoekt getuigen die iets weten over de vermissing van Patricia Andrea. ===== Waarom wordt dat nu pas bekend gemaakt :confused: Misschien nog meer tbs'rs niet van proefverlof teruggekomen? Als dat laatste het geval is, zit er echt iets niet goed.! :kwaad:

minous21
26-05-2004, 19:13
:verdriet: ik hoop dat ze snel teruggevonden gaat worden.....

AlHoceima_Leila
26-05-2004, 21:02
zo erg man ik zou me kind niet me alleen naar buiten durven te sturen :maf3:

said_denhaag
26-05-2004, 23:25

Origineel gepost door papa TBS-klanten moeten sowieso never nooit verlof krijgen. Kom zeg. Die lui zijn gevaarlijk, anders hadden ze geen TBS gekregen van de rechter. Nederland gaat op een domme manier met zulke gevaarlijke gasten om. 1 van de 10 tbs .ers vallen weer in herhaling ,en je weet ook nooit welke 1 van de 10 weer in herhaling valt , misschien moeten gewoon de ouders goed op hun kinderen letten .lijkt me en betere oplossing ,anders bestraf je negen onschuldige :D

DaNGeRouZLy
27-05-2004, 01:11
dit is echt te triest voor woorden we leven met zijn allen in een rotte wereld:jammer: Insha`allah wordt ze snel teruggevonden

sahira
27-05-2004, 15:02
Origineel gepost door papa TBS-klanten moeten sowieso never nooit verlof krijgen. Kom zeg. Die lui zijn gevaarlijk, anders hadden ze geen TBS gekregen van de rechter. Nederland gaat op een domme manier met zulke gevaarlijke gasten om. Mijn idee, TBS-sers mogen nooit meer terug in de maatschappij! Stop ze allemaal op een eiland, of laat ze werken in de bossen...wel met een kettinktje tussen de benen hé!

sahira
27-05-2004, 15:04
Origineel gepost door said_denhaag misschien moeten gewoon de ouders goed op hun kinderen letten .lijkt me en betere oplossing ,anders bestraf je negen onschuldige :D De schuld ligt niet altijd bij de ouders of hun opvoeding, ook kinderen die een goede opvoeding hebben gehad kunnen het verkeerde pad opgaan. (Ik zou als jou was, niet teveel over kinderen en ouders praten...we praten over een tig aantal jaren wel met jou en je kids, kijken wat jij er van bakt!)

Arabic_angel269
27-05-2004, 21:18
daarom mag ik niet meer naar buiten snik..snik..

alhoceimachaima
27-05-2004, 21:23
de wereld wordt:boos: egt moeilijker dan die al is is die niet moeilijk genoeg :(

Deliana
27-05-2004, 22:45
Origineel gepost door Corrie Je kan je kind toch niet gevangen houden, 24/7 onder zware bewaking, er komt een moment dat ze alleen naar buiten gaan. Het enige wat je kan doen is ze het een en ander meegeven... Leer je kind dat het nooit met vreemde mee mag gaan en dat als een vreemde ze mee wil nemen ze het op een schreeuwen zetten dat degene die ze pakt een vreemde is(dat het ontzettend duidelijk is dat degene die ze mee wil nemen geen bekende is), dat ze hun papa en mama willen, of dat ze brand gillen(mensen komen kijken als ze denken dat er brand is, dat trekt meer aandacht), dat ze er echt alles aan moeten doen om te verkomen dat ze verplaatst worden. Dat ze niet in auto's mogen stappen en niet bij auto's mogen gaan kijken( vaak worden kinderen gelokt met de smoes dat er snoepjes, of jonge hondjes en dat soort dingen in de auto zijn). Dat soort dingen. Zet je kind op een vechtsport, zo snel mogelijk, ik vergeet nooit meer het nieuws van een jaar of 12 die een of andere gek even goed neer mepte... Maar het moeilijke is, hoe leer je je kind voorzichtig te zijn zonder dat je kind panisch wordt voor vreemde... Het wordt toch al moeilijk als zo'n vent een mes op je keel zet of een pistool tegen je hoofd houd. Dan zou zelfs ik instappen. :confused:

Aislin
28-05-2004, 00:02
Origineel gepost door Deliana Amsterdams meisje al anderhalve maand vermist Uitgegeven: 26 mei 2004 16:26 Laatst gewijzigd: 26 mei 2004 16:27 AMSTERDAM - Een 12-jarig meisje uit Amsterdam wordt al sinds 13 april vermist. Dit maakte de politie woensdag bekend. Het gaat om een alleenstaande minderjarige asielzoekster die in Amsterdam woonde bij een pleeggezin. Op dinsdag 13 april is ze voor het laatst gezien in de woning van dit gezin aan Eeftink in Amsterdam-Zuidoost. Patricia Andrea is die ochtend waarschijnlijk op weg gegaan naar school, maar daar is ze nooit aangekomen. Het meisje heeft een donkere huidskleur, een slank postuur, is 1.64 meter groot, heeft donkerbruine ogen en zwart haar. Verder is een spleetje tussen de tanden opvallend aan haar. De politie in Amsterdam zoekt getuigen die iets weten over de vermissing van Patricia Andrea. ===== Waarom wordt dat nu pas bekend gemaakt :confused: Misschien nog meer tbs'rs niet van proefverlof teruggekomen? Justitie is al jaren bezig de verdwijningen van ama kinderen en jonge asielzoekertjes in de doofpot te stoppen, velen krijgen in hun dossier het stempel MOB (met onbekende bestemming) dat wil zeggen dat ze verdwijnen en ze het nut niet van opzoeken waard zijn. Dat er nu een bericht naar buiten is gekomen over een ama meisje hefet te maken met de pleegouders die er waarschijnlijk achteraan zitten. Er verdwijnen circa 400 van zulke kinderen per jaar en velen komen terecht in de gedwongen prostitutie. Hieronder een kijkje in de bureaucratie die Nederland heet. ---------------------------------------------------------------------------------- Merel Hoogendoorn van Terre des Hommes deed onderzoek naar vermiste AMA's en werd daar niet vrolijk van. "Niemand weet eigenlijk iets van het onderwerp. Men verwijst steeds naar elkaar door. Het is toch wel erg triest dat de Nederlandse overheid zegt te zorgen voor minderjarige asielzoekers, maar niet eens weet hoevéél er verdwijnen. Als je op zoek gaat naar de cijfers word je werkelijk van het kastje naar de muur gestuurd."De Tribune nam de proef op de som en startte een speurtocht naar het Centrale Register van verdwenen AMA's. Het opvanghuis voor AMA's verwijst ons naar de vreemdelingenpolitie. Die antwoordt "Register? Nee, daar weten wij niets van. Misschien dat de Centrale Recherche Informatiedienst zoiets bijhoudt." CRI : "Daar weten wij niets van, ik verbind u door met de Landelijke Politiedienst in Driebergen." LPD : "Nee, die informatie hebben wij niet. Wellicht kunt u het bij de Immigratie en Naturalisatiedienst proberen." IND woordvoerder Kok: "Een centraal register? Het zegt mij niets, maar ik zal het opzoeken" Uiteindelijk blijkt het Bureau Bijzondere Zaken van de IND sinds januari 1997 het centrale meldpunt voor verdwenen AMA's te zijn. Dit werd spoorslags door de toenmalige staatssecretaris Schmitz ingesteld, toen de Tweede Kamer eiste dat zij meer aandacht aan de zaak zou besteden. In een brief aan de Kamer zegde Schmitz dat toe. Maar nog geen week later moest ze in een mondeling overleg erkennen dat de IND niet op deze taak berekend is. Hoogendoorn van Terre des Hommes: "Dat meldpunt bij het IND is een wassen neus. Het blijft een stuk papier." Een IND woordvoerder, wiens naam niet in de krant mag, geeft dat toe: "Meldingen van verdwenen AMA's moeten wij krijgen van de vreemdelingenpolitie. Helaas gebeurt dat in veel gevallen niet, dus is onze registratie incompleet. Wij hebben die database ingesteld omdat mevrouw Schmitz in de Kamer had gezegd dat ze iets aan het probleem zou doen. Maar de IND heeft geen opsporingsbevoegdheid, dat is een politietaak. Dus is die registratie alleen maar een database. Je moet toch iets doen." "Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het allemaal om onvrijwillig vertrek gaat" Als de registratie van verdwenen AMA's al niets voorstelt, kun je verwachten dat de opsporing van vermiste minderjarige asielzoekers helemáál te wensen overlaat. Die pijnlijke gedachte wordt bevestigd in een nieuwe telefoonronde. We starten bij het speciaal politieteam voor mensensmokkel in Eindhoven (GOC) dat anderhalf jaar geleden onderzoek deed naar de verdwijning van enkele jonge asielzoekers. Drie AMA's uit één van de Valentijn-opvangcentra werden aangetroffen in een Antwerps bordeel. Hun verhaal willen ze aan de Tribune niet kwijt, uit angst voor represailles en mogelijke consequenties voor hun verblijfsmogelijkheden in België (waar ze nog steeds wonen). Wachtmeester Dijksterhuis van het GOC: "Het opsporen van vermiste asielzoekers is niet ons dagelijks werk. Daar hebben wij helaas de mankracht niet voor. Onderbezet als wij zijn kunnen we niet veel meer doen dan reageren als we toevallig iets vinden." Heeft de Eindhovense vreemdelingenpolitie dan misschien de fakkel van het GOC overgenomen en pakt zij de opsporing wél structureel aan? "Nee", antwoordt de vreemdelingenpolitie, "daar weten wij niets van. Belt u maar met de marechaussee." De marechaussee : "Daar laten wij ons niet over uit. Voor informatie daarover moet u bij het Openbaar Ministerie in Den Bosch zijn." Het OM in Den Bosch: "Nee, wij doen alleen strafvervolging, geen opsporing van verdwenen AMA's." Ook mr. Van der Molen, de Officier van Justitie die op het landelijk bureau van het Openbaar Ministerie speciaal is aangesteld voor mensensmokkel, begeeft zich niet op dit terrein. Haar woordvoerder: "Ik ken de cijfers van verdwenen AMA's niet, dus ik weet ook niet of dat verontrustend is. Maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat het allemaal om onvrijwillig vertrek gaat. Het onlangs opgerichte Interregionale Politieteam (IRT) voor mensensmokkel zoekt ook niet specifiek naar verdwenen AMA's. Wat ons betreft gaat het bij vermissingen van AMA's niet om mensensmokkel, maar hooguit om mensenhandel. En dat is juridisch iets heel anders. Dat is niet onze verantwoordelijkheid, maar die van de regionale politie. Wij doen daar dus niets aan." En daarmee zijn we weer terug bij af. Volgens Merel Hoogendoorn van Terre des Hommes is het in de kern vooral een gebrek aan aandacht voor de vermiste kinderen. "Zolang niemand specifiek onderzoek doet naar de verdwijning van AMA's dringen de verontrustende verhalen ook niet door tot de politiek. Bij de CRI-afdeling mensensmokkel en mensenhandel zitten twee personen. Die hebben net als het GOC-team hun handen al vol en kunnen geen speciale aandacht aan AMA's besteden. Dat maakt het allemaal nogal schrijnend. Het probleem moet absoluut meer prioriteit krijgen, bijvoorbeeld door het opzetten van een speciaal politieteam voor onderzoek naar kinderhandel. Dat lijkt me een mooi begin voor de nieuwe staatssecretaris Cohen."

NAdiAtje123
28-05-2004, 10:47
Origineel gepost door Corrie Toch is dat het laatste wat je moet doen.... Waarom? Als iemand je wil verplaatsen is het echt foute boel, dan gaat hij je toch al afmaken, die kans is enorm groot... Je moet je NOOIT laten verplaatsen, echt nooit, liever dan en daar sterven, als verplaats worden, want dan wordt je verkracht, mishandeld en alsnog gedood... Je moet een enorme keel opzetten, als je volwassen ben schreeuw dan BRAND(mensen zijn nu eenmaal ramptoeristen en brand is interresant, lokt mensen), ben je een kind schreeuw moord en brand dat de persoon die je mee wil nemen een onbekende is. En vecht voor je leven, denk niet als ik meewerk dan komt het wel goed, want het gaat niet goedkomen, je met vechten voor je leven... Ben je toch gepakt, vecht dan niet als het geen zin heeft, hou je koest en wacht een moment af dat de dader even niet goed oplet en sla toe, hard!!! Ken de gevoelige plekken, je hoeft iemand niet dood te maken, je hebt alleen een klein beetje tijd nodig om te vluchten. Ogen, ballen, solar plexus, keel, neus(wel zo hard dat hij breekt), punten pakken die je even tijd geven... Staat iemand bv achter je en je kan zijn ballen raken(of zijn solar plexus, het stukje waar de ribben samenkomen, daar goed hard tikken en iemand kan even niet ademen), niet stoppen, hij slaat voorver, pak zijn haar en zet zijn gezicht op je knie, hard!!!!(en ja je kan iemands neusbot in zijn hersenen jagen daarmee, maar dat is niet jouw probleem). Zo verkrijg je levensreddende seconde's/ minuten.... En rennen, heel erg hard rennen..... Leer jezelf verdedigen, echt ga een curcus zelfverdediging doen, het kan je leven redden.... volgens mijn hebben we nu de eerste les gehad ;) bedankt voor de tip! is trouwens precies wat ik ook tegen mijn dochter (9 jaar) heb gezegt ook al heeft hij een mes nooit maar dan ook nooit instappen, heeft toch geen zin

sahira
28-05-2004, 15:49
Origineel gepost door NAdiAtje123 volgens mijn hebben we nu de eerste les gehad ;) bedankt voor de tip! is trouwens precies wat ik ook tegen mijn dochter (9 jaar) heb gezegt ook al heeft hij een mes nooit maar dan ook nooit instappen, heeft toch geen zin Jazeker goed van Corrie om het hier te plaatsen, je moet je inderdaad nooit laten verplaatsen, en schreeuw al je longen eruit om hulp. Dat zijn dingen die je een kind al vroeg moet leren, zonder dat het zijn vertrouwen in een vreemde verliest, want gelukkig zijn er ook nog goede mensen. Maar wat als je vader je meeneemt, of je broer...in geval van ontvoering door naaste familie, vraag ik me af of je je daarvoor kan beschermen. Een zuster van ons is al jaren bang dat haar ex-man haar twee kinderen meeneemt. Het kontakt loopt niet echt soepel tussen de ex-echtlieden en hij heeft wel eens vaker gezegd dat hij de kinderen zal meenemen naar Egypte. Uit voorzorg is ze nu verhuisd, de kinderen hebben uitgebreide instructies gekregen in geval dat...ook heeft ze een mobieltje gekocht op zo ten allen tijd kontakt op te kunnen nemen met de kids. De oudste heeft beloofd dat hij op zijn zusje past en mocht ze ontvoerd worden door pa, ze is nl. nog geen 12 jaar, dan zal hij haar zoeken in Egypte, hij kent de weg én de familie. Vreselijk toch, om steeds met die angst te moeten leven? Hoe houdt een mens dat vol, die tijd van onzekerheid en angst? Ik denk dat ik kompleet door zou draaien... :(

Deliana
28-05-2004, 16:02

Origineel gepost door Corrie Toch is dat het laatste wat je moet doen.... Waarom? Als iemand je wil verplaatsen is het echt foute boel, dan gaat hij je toch al afmaken, die kans is enorm groot... Je moet je NOOIT laten verplaatsen, echt nooit, liever dan en daar sterven, als verplaats worden, want dan wordt je verkracht, mishandeld en alsnog gedood... Je moet een enorme keel opzetten, als je volwassen ben schreeuw dan BRAND(mensen zijn nu eenmaal ramptoeristen en brand is interresant, lokt mensen), ben je een kind schreeuw moord en brand dat de persoon die je mee wil nemen een onbekende is. En vecht voor je leven, denk niet als ik meewerk dan komt het wel goed, want het gaat niet goedkomen, je met vechten voor je leven... Ben je toch gepakt, vecht dan niet als het geen zin heeft, hou je koest en wacht een moment af dat de dader even niet goed oplet en sla toe, hard!!! Ken de gevoelige plekken, je hoeft iemand niet dood te maken, je hebt alleen een klein beetje tijd nodig om te vluchten. Ogen, ballen, solar plexus, keel, neus(wel zo hard dat hij breekt), punten pakken die je even tijd geven... Staat iemand bv achter je en je kan zijn ballen raken(of zijn solar plexus, het stukje waar de ribben samenkomen, daar goed hard tikken en iemand kan even niet ademen), niet stoppen, hij slaat voorver, pak zijn haar en zet zijn gezicht op je knie, hard!!!!(en ja je kan iemands neusbot in zijn hersenen jagen daarmee, maar dat is niet jouw probleem). Zo verkrijg je levensreddende seconde's/ minuten.... En rennen, heel erg hard rennen..... Leer jezelf verdedigen, echt ga een curcus zelfverdediging doen, het kan je leven redden.... Je hebt helemaal gelijk corrie, maar mijn ervaring is dat ik verlam van schrik. En achteraf niet eens meer kan vertellen wat er nou precies is gebeurt :(

Pagina's : [1] 2