Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Internet aansluiten ( hulp nodig)

Lil_Laila
10-09-2009, 23:27

Salaam 3aleykoem iedereen! Incha'Allah gaat alles goed zowel met het vasten, als met je gezondheid en Imaan. Nou van de week ga ik eindelijk mijn laptop krijgen, en zou dan graag meteen draadloos internet willen, maar aangezien ik dat niet kan heb ik hierbij hulp nodig. Wie is er zo lief om me dan hierbij te helpen, en de instructies te geven hoe ik het kan installeren? Kan het niet via m.nl, dan doe ik dit via mic. je zegt wat ik moet doen! Nou hopelijk tot snel! Ma3a salama! Laila

cotedor
10-09-2009, 23:54
salaam aleikoum Lil Laila, het is opzich heel simpel. wat heb je nodig: A. thuis een internetabonnement via een provider (ADSL/KABEL) B. je hebt een modem nodig. C. indien je modem NIET draadloos optie heeft, dan heb je een Router nodig die je op de modem moet aansluiten. nou, stel je hebt wat je nodig hebt: 1. je zet je draadloos verbinding op je laptop AAN. (dit kan een schakelaartje zijn aan de zijkanten van je laptop, meestal gaat er dan een lampje branden) 2. als je die aanstaat, zul je een popup krijgen dat er draadloze netwerken zijn binnen bereik. 3. je klikt op die popup zodat je die netwerken kunt zien. (tussen die netwerken zit dan de naam van jouw Modem of Router) 4. die selecteer je en maak je verbinding mee (let op! hij zal vragen om een wachtwoord of sleutel WEP/WPA... die zul je of op de Modem/Router aan de onderkant van de sticker vinden of anders in de handleiding van je Modem/Router. 5. als je het wachtwoord goed hebt ingetikt (hoofdlettergevoelig) dan moet je na maximaal 1minuut verbinding hebben met je Modem/Router en dan moet je internet werken. goodluck wa ma3a salaam.

Lil_Laila
11-09-2009, 17:39
salaam aleikoum Lil Laila, het is opzich heel simpel. wat heb je nodig: A. thuis een internetabonnement via een provider (ADSL/KABEL) B. je hebt een modem nodig. C. indien je modem NIET draadloos optie heeft, dan heb je een Router nodig die je op de modem moet aansluiten. nou, stel je hebt wat je nodig hebt: 1. je zet je draadloos verbinding op je laptop AAN. (dit kan een schakelaartje zijn aan de zijkanten van je laptop, meestal gaat er dan een lampje branden) 2. als je die aanstaat, zul je een popup krijgen dat er draadloze netwerken zijn binnen bereik. 3. je klikt op die popup zodat je die netwerken kunt zien. (tussen die netwerken zit dan de naam van jouw Modem of Router) 4. die selecteer je en maak je verbinding mee (let op! hij zal vragen om een wachtwoord of sleutel WEP/WPA... die zul je of op de Modem/Router aan de onderkant van de sticker vinden of anders in de handleiding van je Modem/Router. 5. als je het wachtwoord goed hebt ingetikt (hoofdlettergevoelig) dan moet je na maximaal 1minuut verbinding hebben met je Modem/Router en dan moet je internet werken. goodluck wa ma3a salaam. Salaam Jebli, Heel erg bedankt, ik denk dat ik dinsdag m'n laptop zal krijgen en ga het dan woensdag ofzo bekijken en dan laat ik het je weten of het mij is gelukt of niet. Heel erg bedankt voor de moeite om dit te typen! Groetjes

cotedor
12-09-2009, 01:36
Salaam Jebli, Heel erg bedankt, ik denk dat ik dinsdag m'n laptop zal krijgen en ga het dan woensdag ofzo bekijken en dan laat ik het je weten of het mij is gelukt of niet. Heel erg bedankt voor de moeite om dit te typen! Groetjes :goedzo: anders horen we het wel, als het niet lukt.

Lil_Laila
12-09-2009, 16:17

Ja zeker! Thanks!

Lil_Laila
15-09-2009, 19:55
Thanks man! 't IS me gelukt, en twas idd wel heel gemakkelijk te vinden. ;)

cotedor
16-09-2009, 00:31
Thanks man! 't IS me gelukt, en twas idd wel heel gemakkelijk te vinden. ;) mooi zo :goedzo: have fun!

Lil_Laila
16-09-2009, 14:24
mooi zo :goedzo: have fun! Thanks! Wou nog even vragen of jij weet hoe ik aan Microsoft Word kan geraken? Want heb enkel Microsoft Works.

cotedor
16-09-2009, 15:32
Thanks! Wou nog even vragen of jij weet hoe ik aan Microsoft Word kan geraken? Want heb enkel Microsoft Works. er zijn hier wat leden die hebben in deze forum Word 2003 en 2007 geplaatst. deze als het goed is: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2801808 als het niet lukt, pm dan maar. goodluck

Lil_Laila
16-09-2009, 17:10
er zijn hier wat leden die hebben in deze forum Word 2003 en 2007 geplaatst. deze als het goed is: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2801808 als het niet lukt, pm dan maar. goodluck Ok, bedankt 't is bezig aan't downloaden en ik laat je dan wel weten moest het niet lukken! Bye