Bekijk originele versie : student vraag hulp
beste mensen,
Ik ben een student aan de hoge school InHolland te Haarlem. Deze periode staat in het teken van interculturele differentiatie. Hierover moeten we op de werkplek een project maken.
Ik werk bij een grote thuiszorg organisatie in Haarlem bij een team dat begeleiding geeft bij mensen thuis. Het valt me op dat er weinig tot geen allochtone cliënten bij ons zijn.
hiernaar wil ik een onderzoekje doen, hoe dit komt. 1 van de redenen is is dat er binnen de organisatie bijna geen beleid is. Ik vraag me af of er binnen de allochtone gemeenschap muren zijn die het voor deze groep moeilijk maakt om naar een thuiszorg organisatie te gaan.
Mijn vraag: kunnen jullie mij vertellen wat er moet gebeuren om de toegang tot de thuiszorg voor allochtonen te vergroten. waar lopen allochtone ouderen tegenaan.
Vriendelijk bedankt,
Rob.
Daar is al onderzoek over gedaan, misschien dat het nog kan terugvinden op het internet.
Maar ik denk dat het vooral met de cultuur te maken heeft, wij vinden het normaal en vanzelfsprekend dat als een ouder zorg nodig heeft, je naasten hier garant voor moet staan.
Goldmember1
10-09-2009, 19:33
allochtonen ouderen kunnen in tegenstelling tot autochtonen vaak terugvallen op hun kinderen/kleinkinderen/familie
en misschien een taalbariere
Madame-Y
10-09-2009, 22:50
beste mensen,
Ik ben een student aan de hoge school InHolland te Haarlem. Deze periode staat in het teken van interculturele differentiatie. Hierover moeten we op de werkplek een project maken.
Ik werk bij een grote thuiszorg organisatie in Haarlem bij een team dat begeleiding geeft bij mensen thuis. Het valt me op dat er weinig tot geen allochtone cliënten bij ons zijn.
hiernaar wil ik een onderzoekje doen, hoe dit komt. 1 van de redenen is is dat er binnen de organisatie bijna geen beleid is. Ik vraag me af of er binnen de allochtone gemeenschap muren zijn die het voor deze groep moeilijk maakt om naar een thuiszorg organisatie te gaan.
Mijn vraag: kunnen jullie mij vertellen wat er moet gebeuren om de toegang tot de thuiszorg voor allochtonen te vergroten. waar lopen allochtone ouderen tegenaan.
Vriendelijk bedankt,
Rob
Hey Rob,
Interessant onderwerp! Ben hier zelf ook mee bezig, heb vorig jaar een studentenbedrijf gerund dat geheel in het teken stond van interculturalisatie, vergrijzing en allochtonen.
Ik heb een doorstart gemaakt naar zelfstandig ondernemerschap, en heb grootse plannen om een afdeling binnen de thuiszorg waar ik werk op te zetten, om de allochtonen meer bij de Nederlandse zorg te betrekken. Heb al wat "onderzoeken" gedaan... En lijkt mij interessant om hier evt. een keer samen naar te kijken.
Stuur maar een pm, wie weet wat we voor elkaar kunnen betekenen.
P.s. studeer zelf nog aan de Haagse.
Hoor van je ;)
Groetjes.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.